BibTex RIS Kaynak Göster

A Critical Look at Instructional Design for Physics Textbooks in Secondary School in the Light of Project 2061

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Öz

In this research, determining the educational criteria for science textbooks in secondary schools and for evaluation of these books according to these criteria is aimed. These criteria are adapted from Project-2061 organized by American Association for the Advancement of Science (A.A.A.S.). Firstly, physics textbooks was examined and determined with examples, according to these criteria. Secondly, a likert type questionnaire prepared according to these criteria was applied to 43 physics teachers in 15 different schools. The alfa reliability coefficient of this questionnaire is found as 0,82. As a result of this research, 7 major educational categories are specified: 1.Providing a Sense of Purpose, 2. Taking Account of Student Ideas, 3. Engaging Students with Relevant Phenomena, 4. Developing and Using Scientific Ideas, 5. Promoting Student Thinking about Phenomena, Experiences anFen Fizik Eğitimi, Fizik Ders Kitapları, Eğitimsel Tasarım.Science Physics education, physics textbooks, instructional design. Tam Metin

Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 2, 0 - 0, 01.06.2004

Öz

Bu araştırmada, ortaöğretim fizik ders kitaplarının sahip olması gereken eğitimsel kriterleri belirlemek ve bu kriterlere göre ders kitaplarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda, belirlenmeye çalışılan kriterler, ülke gerçekleri doğrultusunda Amerikan Bilimi İlerletme Kurulu (American Association for the Advancement of Science-A.A.A.S-) tarafından hazırlanan Proje-2061\'den uyarlanmıştır. İlk olarak bu kriterlere göre fizik ders kitapları incelenmiş ve örneklerle değerlendirilmiştir. İkinci olarak, bu kriterlere göre hazırlanan likert tipi bir anket formu 15 farklı lisede ve 43 fizik öğretmenine uygulanmıştır. Uygulanan bu anketin alfa güvenirlilik katsayısı 0,82 bulunmuştur. Araştırmanın sonucunda yedi ana eğitimsel kategori belirlenmiştir. Bu kategoriler 1. Amaçları Ortaya Koyma, 2. Öğrenci FikIn this research, determining the educational criteria for science textbooks in secondary schools and for evaluation of these books according to these criteria is aimed. These criteria are adapted from Project-2061 organized by American Association for the Advancement of Science (A.A.A.S.). Firstly, physics textbooks was examined and determined with examples, according to these criteria. Secondly, a likert type questionnaire prepared according to these criteria was applied to 43 physics teachers in 15 different schools. The alfa reliability coefficient of this questionnaire is found as 0,82. As a result of this research, 7 major educational categories are specified: 1.Providing a Sense of Purpose, 2. Taking Account of Student Ideas, 3. Engaging Students with Relevant Phenomena, 4. Developing and Using Scientific Ideas, 5. Promoting Student Thinking about Phenomena, Experiences anFen Fizik Eğitimi, Fizik Ders Kitapları, Eğitimsel Tasarım.Science Physics education, physics textbooks, instructional design. Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uygar Kanlı Bu kişi benim

Rahmi Yağbasan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kanlı, U., & Yağbasan, R. (2004). Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2).
AMA Kanlı U, Yağbasan R. Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış. GEFAD. Haziran 2004;24(2).
Chicago Kanlı, Uygar, ve Rahmi Yağbasan. “Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 2 (Haziran 2004).
EndNote Kanlı U, Yağbasan R (01 Haziran 2004) Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 2
IEEE U. Kanlı ve R. Yağbasan, “Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış”, GEFAD, c. 24, sy. 2, 2004.
ISNAD Kanlı, Uygar - Yağbasan, Rahmi. “Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/2 (Haziran 2004).
JAMA Kanlı U, Yağbasan R. Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış. GEFAD. 2004;24.
MLA Kanlı, Uygar ve Rahmi Yağbasan. “Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 2, 2004.
Vancouver Kanlı U, Yağbasan R. Proje 2061 in Işığında Fizik Ders Kitaplarının Eğitimsel Tasarımına Eleştirel Bir Bakış. GEFAD. 2004;24(2).