In this study, Biology Teaching Programme in Amasya Educational Faculty belonging to 19 Mayıs University has been evaluated by the students regarding the factors affecting the quality of the education (social activities, applications, pedagogy courses, contents of the core courses, the condition of the school library, the quality of teaching staff, the strengths and the weaknesses of the programme ext.) in 2000-2001. 60 students took part in the study. Programme assessment survey has been used in the evaluations. The results of the study indicate that the students are satisfied with the programme with some respects. However, students worry most about unemployment in the future.
Bu çalışmada, 19 Mayıs Üniversitesi Amasya Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği Programı öğrencileri tarafından 2000-2001 öğretim yılında, verilen eğitimin niteliğini etkileyen faktörler (sosyal faaliyetler, uygulamalar, pedagojik formasyon dersleri, alan derslerinin içerikleri, kütüphanenin durumu, öğretim elemanlarının yeterlilikleri, programın beğenilen ve beğenilmeyen yönleri vb.) açısından incelenmiştir. Çalışmaya 60 öğrenci katılmıştır. Değerlendirmede program değerlendirme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre; öğrencilerin bazı açılardan programdan memnun oldukları görülmektedir. Ancak öğrencilerin en önemli kaygıları, gelecekte işsiz kalmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2004 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 1 |