BibTex RIS Kaynak Göster

Trainee Mathematics Teachers Misconceptions and Attitudes Towards Abstract Mathematics Course A Sample of Buca Faculty of Education

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 1, - , 01.03.2004

Öz

It is very significant in terms of complete and meaningful learning to follow the basic skills, to determine the possible delays in time and to correct them immediately in the areas where the knowledge is tightly integrated as in mathematics.(Ersoy,1998) It is possible to help students to have a positive attitude towards mathematics, to make them comprehend the subjects profoundly, and enable them to learn without misconceptions through planning the mathematics the lessons effectively. A well-structured mathematics teaching enables the application of mathematical thinking into the other disciplines.In this research, in order to determine the attitude, possible misconceptions or the lack of knowledge in Abstract Mathematics Course and to find out their possible reasons, a multiple-choice test of 30 questions was applied to 277 freshmen in the Department of Primary and Secondary MathematiSoyut matematik, kavram yanılgıları, öğretmen adaylarının tutumları.Abstract mathematics, misconceptions, student teachers attitudes. Tam Metin

Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları

Yıl 2004, Cilt: 24 Sayı: 1, - , 01.03.2004

Öz

Matematik gibi öğrenmelerin sıkı sıkıya birbirinin üzerine kurulduğu ve bindirildiği derslerde temel becerilerin yakından izlenmesi, bunların kazanılmasında gecikmeler varsa zamanında belirlenmesi, belirlenenlerin geciktirilmeden anında düzeltilmesi tam ve anlamlı öğrenme açısından büyük önem taşır (Ersoy,1998).Öğrencilerde matematiğe karşı olumlu tutum oluşması, konuları derinlemesine anlamaları, kavram yanılgılarından uzak öğrenmelerin sağlanması matematik derslerinin iyi planlanmasıyla mümkündür. Planlı matematik öğretimi aynı zamanda matematiksel düşüncenin değişik disiplinlere uyarlanmasını da mümkün kılar. Bu araştırmada, soyut matematik dersine karşı tutum, oluşabilecek kavram yanılgıları, yada bilgi eksikliklerinin tespit edilmesi ve olası oluşma nedenlerinin araştırılması amacıyla, 30 &cIt is very significant in terms of complete and meaningful learning to follow the basic skills, to determine the possible delays in time and to correct them immediately in the areas where the knowledge is tightly integrated as in mathematics.(Ersoy,1998) It is possible to help students to have a positive attitude towards mathematics, to make them comprehend the subjects profoundly, and enable them to learn without misconceptions through planning the mathematics the lessons effectively. A well-structured mathematics teaching enables the application of mathematical thinking into the other disciplines.In this research, in order to determine the attitude, possible misconceptions or the lack of knowledge in Abstract Mathematics Course and to find out their possible reasons, a multiple-choice test of 30 questions was applied to 277 freshmen in the Department of Primary and Secondary MathematiSoyut matematik, kavram yanılgıları, öğretmen adaylarının tutumları.Abstract mathematics, misconceptions, student teachers attitudes. Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sevgi Moralı Bu kişi benim

Hayrettin Köroğlu Bu kişi benim

Adem Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Moralı, S., Köroğlu, H., & Çelik, A. (2004). Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1).
AMA Moralı S, Köroğlu H, Çelik A. Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları. GEFAD. Mart 2004;24(1).
Chicago Moralı, Sevgi, Hayrettin Köroğlu, ve Adem Çelik. “Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları Ve Rastlanan Kavram Yanılgıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24, sy. 1 (Mart 2004).
EndNote Moralı S, Köroğlu H, Çelik A (01 Mart 2004) Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 1
IEEE S. Moralı, H. Köroğlu, ve A. Çelik, “Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları”, GEFAD, c. 24, sy. 1, 2004.
ISNAD Moralı, Sevgi vd. “Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları Ve Rastlanan Kavram Yanılgıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24/1 (Mart 2004).
JAMA Moralı S, Köroğlu H, Çelik A. Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları. GEFAD. 2004;24.
MLA Moralı, Sevgi vd. “Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları Ve Rastlanan Kavram Yanılgıları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 24, sy. 1, 2004.
Vancouver Moralı S, Köroğlu H, Çelik A. Buca Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Rastlanan Kavram Yanılgıları. GEFAD. 2004;24(1).