BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Implementation of the Science Program at the First Grade of Primary Schools

Yıl 2003, Cilt: 23 Sayı: 3, - , 01.09.2003

Öz

This study was carried out to determine classroom teachers\' problems they encounter in science courses in the first phase of primary education and to investigate which group of teachers teach it the most effectively: science teachers or classroom teachers. The positive and negative results of science teaching given by both science teachers and classroom teachers were also investigated. The data were gathered by using semi-structured interviews conducted with 25 classroom teachers, 27 science teachers and 7 science teacher trainers. Based on the data, it concludes that most of the classroom teachers do not give science courses with pleasure, have difficulties implementing laboratory activities and especially believe that it is more convenient that these courses should be taught by science teachers.

İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2003, Cilt: 23 Sayı: 3, - , 01.09.2003

Öz

Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim I. kademedeki Fen Bilgisi derslerini okuturken karşılaştıkları sorunları belirlemek, bu derslerin en etkili şekilde alan öğretmenleri mi yoksa sınıf öğretmenleri tarafından mı işlenebileceğini; her iki durumda ortaya çıkabilecek olumlu ve olumsuz sonuçları incelemek amacıyla yürütülmüştür. Veriler; 25 sınıf öğretmeni, 27 Fen Bilgisi öğretmeni ve 7 Fen bilimleri öğretim elemanı ile yürütülen yarı-yapılandırılmış mülâkatlarla toplanmıştır. Verilerden, sınıf öğretmenlerinin bir çoğunun, Fen Bilgisi derslerini severek vermedikleri, lâboratuvar uygulamalarını gerçekleştirmede zorluk çektikleri ve özellikle bu dersleri alan öğretmenlerinin vermesinin daha uygun olacağına inandıkları anlaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Çepni Bu kişi benim

Mehmet Küçük Bu kişi benim

Hakan Şevki Ayvacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 23 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çepni, S., Küçük, M., & Ayvacı, H. Ş. (2003). İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(3).
AMA Çepni S, Küçük M, Ayvacı HŞ. İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. GEFAD. Eylül 2003;23(3).
Chicago Çepni, Salih, Mehmet Küçük, ve Hakan Şevki Ayvacı. “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23, sy. 3 (Eylül 2003).
EndNote Çepni S, Küçük M, Ayvacı HŞ (01 Eylül 2003) İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23 3
IEEE S. Çepni, M. Küçük, ve H. Ş. Ayvacı, “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”, GEFAD, c. 23, sy. 3, 2003.
ISNAD Çepni, Salih vd. “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 23/3 (Eylül 2003).
JAMA Çepni S, Küçük M, Ayvacı HŞ. İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. GEFAD. 2003;23.
MLA Çepni, Salih vd. “İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 23, sy. 3, 2003.
Vancouver Çepni S, Küçük M, Ayvacı HŞ. İlköğretim Birinci Kademedeki Fen Bilgisi Programının Uygulanması Üzerine Bir Çalışma. GEFAD. 2003;23(3).