BibTex RIS Kaynak Göster

Understanding the concepts of momentum and impulse I a study of teacher candidates definitions of momentum and impulse by open ended questions

Yıl 2002, Cilt: 22 Sayı: 3, - , 01.09.2002

Öz

This study was conducted in Gazi Faculty of Education with the participation of teacher candidates from different majors and years. Data were collected at the beginning of 2001-Fall semester through written responses to open-ended questions. The purpose was to determine how the teacher candidates defined the concepts of momentum and impulse. The findings show that freshman students were not familiar with these concepts, and that during their four-year study the high school physics teacher candidates have developed a substantial gain in defining these two concepts. However, the results suggest that there is still room for further development in teaching and learning of these concepts at this level.

Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi

Yıl 2002, Cilt: 22 Sayı: 3, - , 01.09.2002

Öz

Bu çalışma, Gazi Eğitim Fakültesi\'nde farklı anabilimdalı ve sınıflarda öğrenim gören 192 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler 2001 güz dönemi başlangıcında öğretmen adaylarına doğrudan tanım soruları sorularak toplanmıştır. Çalışmanın amacı, öğrencilerin momentum ve impuls kavramlarını tanımlayabilme düzeylerini tespit etmektir. Elde edilen bulgular özellikle liseden yeni gelen 1. sınıf öğrencilerinin bu kavramlara pek aşina olmadıklarını, fakat 4 yıllık öğrenimleri boyunca orta öğretim fizik öğretmenliği anabilim dalı öğrencilerinin tanımları anlamada önemli ölçüde gelişme gösterdiklerini ortaya koymaktadır. Ancak sonuçlar göstermektedir ki bu kavramların öğretilmesi ve öğrenilmesinide gelişme sağlanması için hâlâ This study was conducted in Gazi Faculty of Education with the participation of teacher candidates from different majors and years. Data were collected at the beginning of 2001-Fall semester through written responses to open-ended questions. The purpose was to determine how the teacher candidates defined the concepts of momentum and impulse. The findings show that freshman students were not familiar with these concepts, and that during their four-year study the high school physics teacher candidates have developed a substantial gain in defining these two concepts. However, the results suggest that there is still room for further development in teaching and learning of these concepts at this level.Fizik eğitimi, fen öğretmeni yetiştirme, öğrenci kavramalarıPhysics education, science teacher education, students conceptions Tam Metin

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Pervin Ünlü Güneş Bu kişi benim

Şebnem Kandil İngeç Mehmet Fatih Taşar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 22 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güneş, P. Ü., & Taşar, Ş. K. İ. M. F. (2002). Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3).
AMA Güneş PÜ, Taşar ŞKİMF. Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi. GEFAD. Eylül 2002;22(3).
Chicago Güneş, Pervin Ünlü, ve Şebnem Kandil İngeç Mehmet Fatih Taşar. “Momentum Ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum Ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 3 (Eylül 2002).
EndNote Güneş PÜ, Taşar ŞKİMF (01 Eylül 2002) Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 3
IEEE P. Ü. Güneş ve Ş. K. İ. M. F. Taşar, “Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi”, GEFAD, c. 22, sy. 3, 2002.
ISNAD Güneş, Pervin Ünlü - Taşar, Şebnem Kandil İngeç Mehmet Fatih. “Momentum Ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum Ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/3 (Eylül 2002).
JAMA Güneş PÜ, Taşar ŞKİMF. Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi. GEFAD. 2002;22.
MLA Güneş, Pervin Ünlü ve Şebnem Kandil İngeç Mehmet Fatih Taşar. “Momentum Ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum Ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 3, 2002.
Vancouver Güneş PÜ, Taşar ŞKİMF. Momentum ve İmpuls Kavramlarını Anlama I Öğretmen Adaylarının Açık Uçlu Sorularla Momentum ve İmpulsu Nasıl Tanımladıklarının Belirlenmesi. GEFAD. 2002;22(3).