BibTex RIS Kaynak Göster

Primary school 5th and 6th grade students misconceptions about light and speed of light and forms of construction of these conceptions

Yıl 2002, Cilt: 22 Sayı: 1, - , 01.03.2002

Öz

The purpose of this study is to detect the misconceptions concerning the nature and the speed of light. The study also aims to determine the degree of the effect of student\'s daily lives to the development of such misconceptions. A conceptual test containing open ended questions was prepared and it was applied to the 5 or 6 year primary school students. The results revealed that the students have some misconceptions about the basic concepts of light and they developed these misconceptions under the influence of these daily experiences.

İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık ve Işığın Hızı ile İlgili Yanlış Kavramları ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri

Yıl 2002, Cilt: 22 Sayı: 1, - , 01.03.2002

Öz

Bu araştırma; öğrencilerin Işık ünitesinde yer alan ışığın mahiyeti ve ışığın hızı konuları hakkındaki yanlış kavramlarını tespit etmek amacı ile yapılmıştır. Öğrencilerin bu yanlış kavramları başka bir ifade ile kavram yanılgılarını oluştururken kendi günlük deneyimlerinden ne derece etkilenmiş olabilecekleri de araştırmanın bir başka boyutunu oluşturmaktadır. Yapılan çalışmada, açık uçlu soruların olduğu bir kavram testi hazırlanmıştır. Bu test 5. ve 6. sınıf öğrencilerine uygulanmış ve elde edilen veriler yorumlanmıştır. Sonuçta; öğrencilerin, ışığın bazı temel kavramları ile ilgili olarak kavram yanılgılarına sahip oldukları ve öğrencilerin bu kavram yanılgılarını çoğunlukla kendi günlük deneyimlerinden etkilenerek oluşturdukları saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özlem Cansüngü Koray Bu kişi benim

Şenol Bal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koray, Ö. C., & Bal, Ş. (2002). İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık ve Işığın Hızı ile İlgili Yanlış Kavramları ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1).
AMA Koray ÖC, Bal Ş. İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık ve Işığın Hızı ile İlgili Yanlış Kavramları ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri. GEFAD. Mart 2002;22(1).
Chicago Koray, Özlem Cansüngü, ve Şenol Bal. “İlköğretim 5. Ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık Ve Işığın Hızı Ile İlgili Yanlış Kavramları Ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, sy. 1 (Mart 2002).
EndNote Koray ÖC, Bal Ş (01 Mart 2002) İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık ve Işığın Hızı ile İlgili Yanlış Kavramları ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 1
IEEE Ö. C. Koray ve Ş. Bal, “İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık ve Işığın Hızı ile İlgili Yanlış Kavramları ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri”, GEFAD, c. 22, sy. 1, 2002.
ISNAD Koray, Özlem Cansüngü - Bal, Şenol. “İlköğretim 5. Ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık Ve Işığın Hızı Ile İlgili Yanlış Kavramları Ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/1 (Mart 2002).
JAMA Koray ÖC, Bal Ş. İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık ve Işığın Hızı ile İlgili Yanlış Kavramları ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri. GEFAD. 2002;22.
MLA Koray, Özlem Cansüngü ve Şenol Bal. “İlköğretim 5. Ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık Ve Işığın Hızı Ile İlgili Yanlış Kavramları Ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 22, sy. 1, 2002.
Vancouver Koray ÖC, Bal Ş. İlköğretim 5. ve 6. Sınıf Öğrencilerinin Işık ve Işığın Hızı ile İlgili Yanlış Kavramları ve Bu Kavramları Oluşturma Şekilleri. GEFAD. 2002;22(1).