Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi ve Materyal Hazırlama Uygulamaları

Yıl 2022, 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı, 517 - 538, 31.01.2022

Öz

Yabancı dilde etkili bir biçimde iletişim kurmak, o dile ait temel söz varlığına ve o dilin inceliklerine sahip olmayı gerektirir. Bu açıdan bakıldığında öğrencide yeterli kelime hazinesinin oluşturulması gerektiği, oluşturulmadığı takdirde üzerine dilin fonetik ve dilbilgisi özelliklerinin inşa edilemeyeceği ortadadır. Burada yabancı dil olarak Arapça kelime öğretimi sürecinin nasıl organize edileceği, uzaktan eğitim sürecinde Arapça kelime öğretimi için hangi etkinliklerinin yapılabileceği, eşleştirme kartları, test, etkileşimli görsel ve videolar, kelime oyunu gibi pek çok eğitim materyali oluşturmak için Web 2.0 araçlarının nasıl kullanılacağı üzerinde durulmuş, bu araçların hangi becerileri geliştirmeye yönelik kullanılabileceği ortaya konmuştur. Arapça kelime öğretiminde kullanılabilecek Web 2.0 araçları hakkında nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yapılarak Nearpod, Miro, Thinglink, LearningApps ve Quizizz uygulamaları incelenmiştir. Web 2.0 araçlarının Arapça kelime öğretimine sağladığı katkının ortaya konması, yenilikçi uygulamaların alanda daha etkin kullanılması konusunda farkındalık oluşmasına katkı sunacaktır.

Kaynakça

  • Abdullahi, A., & Rouyan, N. B. (2018). The use of web 2.0 technologies to determine receptive skills among malay learners of arabic language. International Journal of Asian Social Science, 8(9), 651-659.
  • Abdüsselam, M. S. (2020). تقييم استخدام تقنية الواقع المعزز لمهارات الكتابة باللغة العربية. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 58(58), 91-108.
  • As' ad, I. (2021). Miro Sebagai Alternatif Efektifitas Pembelajaran Online. Jnsta Adpertisi Journal , 1(1), 54-59.
  • Baturay, M. H. (2007). Effects of web-based multimedia annotated vocabulary learning in context model on foreign language vocabulary retention of ıntermediate level english langauge learners.
  • Baytar, Y. S. (2016). Belli Başlı Dil Öğretim Metotları ve Bunların Arap Dili Öğretimi Açısından Eleştirel Değerlendirmesi. Ekev Akademi Dergisi, 317.
  • Butler, K. A. (1987). Learning and teaching style in theory and practice. Columbia: The Learner’s.
  • Caliskan, S., Guney, Z., Sakhieva, R., Vasbieva, D., & Zaitseva, N. (2019). Teachers’ views on the availability of web 2.0 tools in education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14(22), 70-81.
  • Çekinmez, M. (2009). Web 2.0 teknolojileri ve açık kaynak kodlu öğretim yönetim kullanılarak uzaktan eğitim sistemi uygulaması . Master's thesis, Sakarya Üniversitesi.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Pegem.
  • Domínguez-Lloria, S., Fernández-Aguayo, S., Marín-Marín, J. A., & Alvariñas-Villaverde, M. (2021). Effectiveness of a Collaborative Platform for the Mastery of Competencies in the Distance Learning Modality during COVID-19. Sustainability, 13(11), 5854.
  • Erhan, M., & Şen, Ü. S. (2019). İlköğretim 7. sınıf müzik öğretiminde teknoloji destekli materyal kullanımının akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4), 2113-2139.
  • Eşgi, N., & Kocadağ Ünver, T. (2018). Bilişim Teknolojileri, Öğretim Teknolojileri, Materyal Geliştirme İçin Web 2.0 Araçları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hakami, M. (2020). Using Nearpod as a Tool to Promote Active Learning in Higher Education in a BYOD Learning Environment. Journal of Education and Learning, 9(1), 119-126.
  • Ju, S. Y., & Adam, Z. (2018). Implementing Quizizz as game based learning in the Arabic classroom. European Journal of Social Science Education and Research, 5(1), 194-198.
  • Karadağ, B. F., & Garip, S. (2021). Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ ın Kullanımı. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40.
  • Karakuş, N., & Züleyha, E. R. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının WEB 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(9), 177-197.
  • Karaman, S., Yıldırım, S., & Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, (s. 35-40.). Ankara.
  • Karamete, A., & Yaşar, Ç. (2018). Bilgisayar Donanım Birimleri Ünitesinin Öğretimi için Materyal Tasarımı. International Journal of Computers in Education, 1(1), 1-13.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaynar, T. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı Dil öğretiminde kullanımı. Doctoral dissertation. Turkey: Marmara Universitesi .
  • Kocaman, O., & İskender, M. (2016). The Effect of Computer-Assisted Foreign Language Teaching on the Student's Attitude and Success. Online Submission, 13(3), 6124-6138.
  • Mattei, M. D., & Ennis, E. (2014). Continuous, Real-Time Assessment of Every Student's Progress in the Flipped Higher Education Classroom Using Nearpod. Journal of Learning in Higher education, 10(1), 1-7.
  • McClean, S., & Crowe, W. (2017). Making room for interactivity: using the cloud-based audience response system Nearpod to enhance engagement in lectures. FEMS microbiology letters(6), 364.
  • Rector, L. (2020). Collaborative Learning in a Remote World. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)., (s. 85-88).
  • Roslan, N., & Sahrir, M. S. (2020). The Effectiveness of ThingLink in Teaching New Vocabulary to Non-Native Beginners of the Arabic Language. IIUM Journal of Educational Studies, 8(1), 32-52.
  • Tezer, M., & Deniz, A. K. (2009). Matematik Dersinde İnteraktif Tahta Kullanarak Yapılan Denklem Çözümünün Öğrenme Üzerindeki Etkisi. 9 th International Educational Technology Conference, (s. 533-539). Ankara.
  • Yaşlıca, E. (2020). Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 39-56.

The Importance of Web 2.0 Tools in the Teaching of Arabic Vocabulary and the Applications for Course Material Preparation

Yıl 2022, 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı, 517 - 538, 31.01.2022

Öz

An effective communication in a foreign language requires having of the basic vocabulary and delicacy of that language. From this point of view, if there is not adequate formation of vocabulary in the student, it is obvious that the phonetic and grammatical features of a language cannot be given to the student. Here, it is emhasized that how to organize the process of teaching Arabic vocabulary as a foreign language, what kind of vocabulary teaching activities can be used during distance education, how to use web 2.0 tools to create many educational materials such as matching cards, quizes, word games, interactive images and videos and it is stated which skills of the student can be developed by using these tools. By making document analysis as a qualitative research method about the web 2.0 tools that can be used in teaching Arabic vocabulary, Nearpod, Miro, Thinglink, LearningApps and Quizizz applications are examined. By demonstrating the contribution of web 2.0 tools on teaching Arabic vocabulary, this study will contribute to raising awareness of the more effective use of innovative applications in this field.

Kaynakça

  • Abdullahi, A., & Rouyan, N. B. (2018). The use of web 2.0 technologies to determine receptive skills among malay learners of arabic language. International Journal of Asian Social Science, 8(9), 651-659.
  • Abdüsselam, M. S. (2020). تقييم استخدام تقنية الواقع المعزز لمهارات الكتابة باللغة العربية. Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 58(58), 91-108.
  • As' ad, I. (2021). Miro Sebagai Alternatif Efektifitas Pembelajaran Online. Jnsta Adpertisi Journal , 1(1), 54-59.
  • Baturay, M. H. (2007). Effects of web-based multimedia annotated vocabulary learning in context model on foreign language vocabulary retention of ıntermediate level english langauge learners.
  • Baytar, Y. S. (2016). Belli Başlı Dil Öğretim Metotları ve Bunların Arap Dili Öğretimi Açısından Eleştirel Değerlendirmesi. Ekev Akademi Dergisi, 317.
  • Butler, K. A. (1987). Learning and teaching style in theory and practice. Columbia: The Learner’s.
  • Caliskan, S., Guney, Z., Sakhieva, R., Vasbieva, D., & Zaitseva, N. (2019). Teachers’ views on the availability of web 2.0 tools in education. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14(22), 70-81.
  • Çekinmez, M. (2009). Web 2.0 teknolojileri ve açık kaynak kodlu öğretim yönetim kullanılarak uzaktan eğitim sistemi uygulaması . Master's thesis, Sakarya Üniversitesi.
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Trabzon: Pegem.
  • Domínguez-Lloria, S., Fernández-Aguayo, S., Marín-Marín, J. A., & Alvariñas-Villaverde, M. (2021). Effectiveness of a Collaborative Platform for the Mastery of Competencies in the Distance Learning Modality during COVID-19. Sustainability, 13(11), 5854.
  • Erhan, M., & Şen, Ü. S. (2019). İlköğretim 7. sınıf müzik öğretiminde teknoloji destekli materyal kullanımının akademik başarıya etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(4), 2113-2139.
  • Eşgi, N., & Kocadağ Ünver, T. (2018). Bilişim Teknolojileri, Öğretim Teknolojileri, Materyal Geliştirme İçin Web 2.0 Araçları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Hakami, M. (2020). Using Nearpod as a Tool to Promote Active Learning in Higher Education in a BYOD Learning Environment. Journal of Education and Learning, 9(1), 119-126.
  • Ju, S. Y., & Adam, Z. (2018). Implementing Quizizz as game based learning in the Arabic classroom. European Journal of Social Science Education and Research, 5(1), 194-198.
  • Karadağ, B. F., & Garip, S. (2021). Türkçe Öğretiminde Web 2.0 Uygulaması Olarak LearningApps’ ın Kullanımı. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 4(1), 21-40.
  • Karakuş, N., & Züleyha, E. R. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının WEB 2.0 araçlarının kullanımıyla ilgili görüşleri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(9), 177-197.
  • Karaman, S., Yıldırım, S., & Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: Web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları. XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, (s. 35-40.). Ankara.
  • Karamete, A., & Yaşar, Ç. (2018). Bilgisayar Donanım Birimleri Ünitesinin Öğretimi için Materyal Tasarımı. International Journal of Computers in Education, 1(1), 1-13.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaynar, T. (2019). Web 2.0 araçlarının yabancı Dil öğretiminde kullanımı. Doctoral dissertation. Turkey: Marmara Universitesi .
  • Kocaman, O., & İskender, M. (2016). The Effect of Computer-Assisted Foreign Language Teaching on the Student's Attitude and Success. Online Submission, 13(3), 6124-6138.
  • Mattei, M. D., & Ennis, E. (2014). Continuous, Real-Time Assessment of Every Student's Progress in the Flipped Higher Education Classroom Using Nearpod. Journal of Learning in Higher education, 10(1), 1-7.
  • McClean, S., & Crowe, W. (2017). Making room for interactivity: using the cloud-based audience response system Nearpod to enhance engagement in lectures. FEMS microbiology letters(6), 364.
  • Rector, L. (2020). Collaborative Learning in a Remote World. Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)., (s. 85-88).
  • Roslan, N., & Sahrir, M. S. (2020). The Effectiveness of ThingLink in Teaching New Vocabulary to Non-Native Beginners of the Arabic Language. IIUM Journal of Educational Studies, 8(1), 32-52.
  • Tezer, M., & Deniz, A. K. (2009). Matematik Dersinde İnteraktif Tahta Kullanarak Yapılan Denklem Çözümünün Öğrenme Üzerindeki Etkisi. 9 th International Educational Technology Conference, (s. 533-539). Ankara.
  • Yaşlıca, E. (2020). Sanal sınıf ortamında etkileşimli öğretim materyalinin başarıya ve tutuma etkisi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(1), 39-56.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sena Yalçın 0000-0003-0383-3377

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Yalçın, S. (2022). Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi ve Materyal Hazırlama Uygulamaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 517-538.
AMA Yalçın S. Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi ve Materyal Hazırlama Uygulamaları. GEFAD. Ocak 2022;1(1):517-538.
Chicago Yalçın, Sena. “Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi Ve Materyal Hazırlama Uygulamaları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Ocak 2022): 517-38.
EndNote Yalçın S (01 Ocak 2022) Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi ve Materyal Hazırlama Uygulamaları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 1 517–538.
IEEE S. Yalçın, “Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi ve Materyal Hazırlama Uygulamaları”, GEFAD, c. 1, sy. 1, ss. 517–538, 2022.
ISNAD Yalçın, Sena. “Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi Ve Materyal Hazırlama Uygulamaları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (Ocak 2022), 517-538.
JAMA Yalçın S. Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi ve Materyal Hazırlama Uygulamaları. GEFAD. 2022;1:517–538.
MLA Yalçın, Sena. “Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi Ve Materyal Hazırlama Uygulamaları”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2022, ss. 517-38.
Vancouver Yalçın S. Arapça Kelime Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Önemi ve Materyal Hazırlama Uygulamaları. GEFAD. 2022;1(1):517-38.