The aim of this study is to examine the communication and interction with children in the classroom management of pre-school teachers with in thescope of child neglect. The study groupformed 6 pre-school teachers with different socio-economiclevels in two independent, a primary kindergarten determined by maximum diversitysampling and volunteered. Accordingly, research data were obtained with semi-structuredobservation technique, one of the data collection techniques of qualitativ studies. Inhe observations, the "Observation Form for Determining the Neglect Behaviorof Preschool Teachers" developed by the researcher was used. According to the result of the study, themost educational neglect of pre-school teachers in the cases of communication and interaction with children in the classroom management, regardless of the socio-economic levels of the schools, and neglect behaviors caused by defects in classroom management ,physical negligence, and emotional neglect behaviors are the least observed behaviors of medical negligence.
Child neglect, Communication and interaction, Classroom management
Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde çocuklarla olan iletişim ve etkileşim durumlarında çocuk ihmali davranışlarını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma Bursa ili merkez ilçelerinde farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip, iki bağımsız anaokulu ve bir ilkokula bağlı anasınıfında gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklem grubu amaçlı örneklemeyle belirlenen ve gönüllü olan 6 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Bu çalışma, okul öncesi öğretmenlerinin çocuk ihmal davranışlarını derinlemesine betimlemek ve yorumlamak için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması/bütüncül çoklu durum desenindedir. Veriler, açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu, araştırmacı tarafından geliştirilen uzmanların görüşleriyle son hâlini alan “Okul Öncesi Öğretmenlerinin İhmal Davranışlarını Belirleme Gözlem Formu” ve araştırmacı tarafından tutulan detaylı gözlem notları ile toplanmıştır. Veriler 10 hafta boyunca 240 saat süreyle gözlem yapılarak toplanmış ve toplanan veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda; okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetiminde çocuklarla olan iletişim ve etkileşim durumlarında gözlemlenen ihmal davranışlarının, okulların sosyo-ekonomik düzeyleri fark etmeksizin, en fazla eğitimsel ihmal ardından sınıf yönetiminden kaynaklı aksaklıklara bağlı davranışlar, en az ise tıbbi ihmal davranışları olduğu sonucu elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2022 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2022, Cilt 42, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { gefad946703, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2022}, volume = {42}, pages = {485 - 519}, doi = {10.17152/gefad.946703}, title = {Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* **}, key = {cite}, author = {Akbayrak, Nesrin and Kuru, Nalan} } |
APA | Akbayrak, N. & Kuru, N. (2022). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* ** . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 42 (1) , 485-519 . DOI: 10.17152/gefad.946703 |
MLA | Akbayrak, N. , Kuru, N. "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* **" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 485-519 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/69633/946703> |
Chicago | Akbayrak, N. , Kuru, N. "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* **". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 485-519 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* ** AU - Nesrin Akbayrak , Nalan Kuru Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.17152/gefad.946703 DO - 10.17152/gefad.946703 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 485 EP - 519 VL - 42 IS - 1 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.946703 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.946703 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* ** %A Nesrin Akbayrak , Nalan Kuru %T Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* ** %D 2022 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 42 %N 1 %R doi: 10.17152/gefad.946703 %U 10.17152/gefad.946703 |
ISNAD | Akbayrak, Nesrin , Kuru, Nalan . "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* **". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 / 1 (Nisan 2022): 485-519 . https://doi.org/10.17152/gefad.946703 |
AMA | Akbayrak N. , Kuru N. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* **. GEFAD. 2022; 42(1): 485-519. |
Vancouver | Akbayrak N. , Kuru N. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* **. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 42(1): 485-519. |
IEEE | N. Akbayrak ve N. Kuru , "Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Çocuklarla Olan İletişim ve Etkileşim Durumlarının Çocuk İhmali Kapsamında Değerlendirilmesi* **", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 42, sayı. 1, ss. 485-519, Nis. 2022, doi:10.17152/gefad.946703 |