Bu çalışmada, dil eğitiminde dijital araçların kullanımına ilişkin yapılan araştırmalar belirlenen kategorilere göre (yöntem, çalışmanın gerçekleştirilme amacı, araştırma grubu, örneklem büyüklüğü, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi) sınıflandırılmış ve öğrencilerin dil becerilerini edinmesinde dijital araçların etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Sistematik derleme yönteminin kullanıldığı araştırmada öncelikle alanyazın taraması yapılmış, 64 makale 82 tez olmak üzere toplam 146 çalışmaya ulaşılmıştır. 146 çalışma; yöntem, amaç, araştırma grubu, örneklem büyüklüğü, veri toplama aracı ve veri analiz yöntemine göre incelenmiştir. Yapılan incelemede dijital araçların dil edinimine etkisinin incelendiği çalışmaların önemli bir kısmının yabancı dil eğitiminde gerçekleştirildiği (%81.63), en çok nicel (%60.95) araştırma yönteminin kullanıldığı, çalışmaların önemli kısmında dijital araçların dil eğitimine entegrasyonuna ilişkin bilgi vermenin (%17.80) amaçlandığı, çoğunlukla 50-100 kişi aralığındaki (% 53.53) örneklemle çalışıldığı, en fazla üniversite (%64.64) öğrencilerinden örneklem seçildiği, veri toplama aracı olarak en fazla test (%53.90), veri analiz yöntemi olarak en fazla t testi (%65.04) kullanıldığı görülmektedir. Dijital araçların, bireylerin dil becerilerini edinmeleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla ana dili eğitiminde 26, yabancı dil eğitiminde 52, dil eğitiminde ise 74 veri ile meta-analiz yapılmıştır. Dijitalleşmenin yabancı dil eğitimine etkisi geniş (0.80), ana dil eğitimine etkisi orta (0.46), dil eğitimine etkisi orta (0.63) düzeydedir. Yapılan alt grup analizlerine göre, dil eğitiminde dijitalleşme okul türüne göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık yaratmazken araştırma türüne ve dil becerilerine göre anlamlı farklılık göstermektedir.
Ana dil eğitimi Yabancı dil eğitimi Sayısallaştırma Meta-analiz
Bu çalışmada, dil eğitiminde dijital araçların kullanımına ilişkin yapılan araştırmalar belirlenen kategorilere göre (yöntem, çalışmanın gerçekleştirilme amacı, araştırma grubu, örneklem büyüklüğü, veri toplama aracı, veri analiz yöntemi) sınıflandırılmış ve öğrencilerin dil becerilerini edinmesinde dijital araçların etkisini tespit etmek amaçlanmıştır. Sistematik derleme yönteminin kullanıldığı araştırmada öncelikle alanyazın taraması yapılmış, 64 makale 82 tez olmak üzere toplam 146 çalışmaya ulaşılmıştır. 146 çalışma; yöntem, amaç, araştırma grubu, örneklem büyüklüğü, veri toplama aracı ve veri analiz yöntemine göre incelenmiştir. Yapılan incelemede dijital araçların dil edinimine etkisinin incelendiği çalışmaların önemli bir kısmının yabancı dil eğitiminde gerçekleştirildiği (%81.63), en çok nicel (%60.95) araştırma yönteminin kullanıldığı, çalışmaların önemli kısmında dijital araçların dil eğitimine entegrasyonuna ilişkin bilgi vermenin (%17.80) amaçlandığı, çoğunlukla 50-100 kişi aralığındaki (% 53.53) örneklemle çalışıldığı, en fazla üniversite (%64.64) öğrencilerinden örneklem seçildiği, veri toplama aracı olarak en fazla test (%53.90), veri analiz yöntemi olarak en fazla t testi (%65.04) kullanıldığı görülmektedir. Dijital araçların, bireylerin dil becerilerini edinmeleri üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla ana dili eğitiminde 26, yabancı dil eğitiminde 52, dil eğitiminde ise 74 veri ile meta-analiz yapılmıştır. Dijitalleşmenin yabancı dil eğitimine etkisi geniş (0.80), ana dil eğitimine etkisi orta (0.46), dil eğitimine etkisi orta (0.63) düzeydedir. Yapılan alt grup analizlerine göre, dil eğitiminde dijitalleşme okul türüne göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık yaratmazken araştırma türüne ve dil becerilerine göre anlamlı farklılık göstermektedir.
Native language education Foreign language education Digitization Meta-analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 42 Sayı: 1 |