Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt 42, Sayı 2, 1751 - 1789, 29.08.2022
https://doi.org/10.17152/gefad.978385

Öz

Bu çalışmanın amacı Covid-19 salgını sürecinde okul psikolojik danışmanlarının uzaktan eğitim faaliyetlerine yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu 14 okul psikolojik danışmanından oluşmaktadır. Bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır ve veriler içerik analizi yöntemiyle analize tabii tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre, psikolojik danışmanlar salgın sürecinde veli ve öğretmenlere yönelik müşavirlik, danışman öğretmenlik, Covid-19 hakkında bilgilendirme ve üst öğrenim kurumlarının tanıtılması gibi uzaktan eğitim faaliyetleri gerçekleştirmişlerdir. Okul psikolojik danışmanları, uzaktan eğitim faaliyetlerinin, zaman ve mekân açısından esnekliği ve ekonomik oluşu gibi avantajlı; iletişim güçlükleri, donanım eksiklikleri, katılımın düşüklüğü ve değerlendirme güçlükleri gibi dezavantajlı yönlerini bildirmişlerdir. Uzaktan eğitim faaliyetleri yürütülürken öğrencinin teknolojik cihazının yetersiz olması, internet ağlarında sık sık bağlantının kopması, hareketin kısıtlanması, öğretim faaliyetlerinin sınav ve notla değerlendirilememesi, öğrenciyle hedeflenen etkileşimin sağlanamaması, öğrencilerde motivasyon kaybı gibi sorunlarla karşılaşmışlardır. Okul psikolojik danışmanları uzaktan eğitim faaliyetleri için tüm öğrencilerin teknolojik cihazlara ulaşımının sağlanması, ders sayısının azaltılması, velinin sürece daha fazla dâhil edilmesini sağlamak, öğretmen ve velilere yönelik seminerler planlanması gibi önerilerde bulunurken; pandemi sonrası uzaktan eğitim hizmetlerinin kullanılmaya devam edeceği noktasında öngörüler sunmuşlardır.

Kaynakça

  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Millî Eğitim, 49(1), 45-67.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Altıntaş-Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291-303. doi:10.7816/ulakbilge-09-57-11
  • Bakker, A., & Wagner, D. (2020). Pandemic: Lessons for today and tomorrow? Educational Studies in Mathematics. Retrieved from https://link.springer.com/article/10.1007/s10649-020-09946-3.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bernard, R., Abrami, P., Borokhovski, E., Wade, A., Tamin, R., Surkes, M., & Bethel, E. A. (2009). Meta-analysis of three types of interaction treatments in distance education. Review of Educational Research, 79(3), 1243–1289. doi:10.3102/0034654309333844.
  • Bıyıklı, C., & Özgür, A. O. (2021). Öğretmenlerin Covid-19 pandemi dönemindeki senkron uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 110-147.
  • Bilgiç, H. G. ve Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Boling, E. C., Hough, M., Krinsky, H., Saleem, H., & Stevens, M. (2012). Cutting the distance in distance education: Perspectives on what promotes positive, online learning experiences. The Internet and Higher Education, 15(2), 118–126. doi:10.1016/j.iheduc.2011.11.006
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., ... Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. doi:10.5281/zenodo.3878572
  • Brown, C. (2017). Advantages and disadvantages of distance learning. Retrieved from https://www.eztalks.com/elearning/advantages-and-disadvantages-of-distance-learning.html.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin Covid-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Carrillo, C., & Flores, M. A., (2020). Covid-19 and teacher education: A literature review of online teaching and learning practices. European Journal of Teacher Education, 43(4), 466-487. doi:10.1080/02619768.2020.1821184
  • Castillo-Merino, D., & Serradell-López, E. (2014). An analysis of the determinants of students’ performance in e-learning. Computers in Human Behavior, 30, 476–484. doi:10.1016/j.chb.2013.06.020.
  • Chiu, T. K. F., Lin, T. J., & Lonka, K. (2021). Motivating online learning: The challenges of Covid-19 and beyond. The Asia-Pacific Education Researcher, 30, 187-190.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the Covid-19 pandemic. Prospects, 49, 91-96. doi:10.1007/s11125-020-09464-3
  • Daniela, L., Rubene, Z., & Rudolfa, A. (2021). Parents’ perspectives on remote learning in the pandemic context. Sustainability, 13, 3640. doi:10.3390/su13073640
  • DeNeui, D. L., & Dodge, T. L. (2006). Asynchronous learning networks and student outcomes: The utility of online learning components in hybrid courses. Journal of Instructional Psychology, 33(4), 256-259.
  • Dhawan, S. (2020). Online Learning: A Panacea in the Time of Covid-19 Crisis. Journal of Educational Technology Systems. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7308790/. doi:10.1177/0047239520934018
  • Doğan, S. ve Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.
  • Duman, S. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112. doi:10.37669/milliegitim.768887
  • Durak, G., & Ataizi, M. (2016). Learner views about a distance education course. Contemporary Educatıonal Technology, 7(1), 85-105.
  • Dyrud, M. A. (2000). The third wave: A position paper. Business Communication Quarterly, 63(3), 81-93. doi:10.1177/108056990006300310
  • Eken, Ö., Tosun, N., & Tuzcu-Eken, D. (2020). Covid-19 salgını ile acil ve zorunlu uzaktan eğitime geçiş: Genel bir değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 113-128. doi:10.37669/milliegitim.780722
  • Erol-Şahin, A. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477-502. doi:10.17152/gefad.429656
  • Eşici, H., Ayaz, A., Yetim, D., Çağlar, S., & Bedir, N. (2021). Teachers in Covid-19 period: Psychological effects, practices and career needs. Turkish Journal of Education, 10(2) , 157-177. doi:10.19128/turje.855185
  • Eyles, A., Gibbons, S., & Montebruno, P. (2020). Covid-19 school shutdowns: What will they do to our children’s education? A CEP Covid-19 analysis. Retrieved from https://cep.lse.ac.uk/pubs/download/cepcovid-19-001.pdf.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as Covid-19 takes hold. Nature, 580(7802), 295-296. doi:10.1038/d41586-020-00896-7
  • Glesne, C. (2020). Nitel araştırmaya giriş (Çev. Erson, A. & Yalçınoğlu, P.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güner, R., Hasanoğlu, İ., & Aktaş, F. (2020). Covid-19: Prevention and control measures in community. Turkish Journal of Medical Sciences, 50, 571-577. doi:10.3906/sag-2004-146
  • Hellewell, J., Abbott, S., Gimma, A., Bosse, N. I., Jarvis, C. I., Russell, T. W., … van Zandvoort, K. (2020). Feasibility of controlling Covid-19 outbreaks by isolation of cases and contacts. The Lancet Global Health, 8(4), 488-496. doi:10.1016/s2214-109x(20)30074-7
  • Horspool, A., & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73–88. doi:10.1080/02602938.2010.496532
  • Huckins, J. F., DaSilva, A. W., Wang, W., Hedlund, E., Rogers, C., Nepal, S. K., … Campbell, A. T. (2020). Mental health and behavior of college students during the early phases of the Covid-19 pandemic: Lon-gitudinal smartphone and ecological momentary assessment study. Journal of Medical Internet Research, 22(6), e20185.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi. Erken Çevrimiçi Yayın. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Karaman, M. A., Esici, H., Tomar, I. H., & Aliyev, R. (2021). Covid-19: Are school counseling services ready? Students’ psychological symptoms, school counselors’ views, and solutions. Frontiers in Psychology, 12, 647740. doi:10.3389/fpsyg.2021.647740
  • Kavuk, E., & Demirtaş, H. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1(1), 55–73.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. & Şentürk-Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292. doi: 10.7827/TurkishStudies.44486
  • Kear, K. (2010). Social presence in online learning communities. In Dirckinck-Holmfeld, L., Hodgson, V., Jones, C., de Laat, M., McConnell, D. & Ryberg, T. (Eds.), Proceedings of the 7th International Conference on Networked Learning, 541-548.
  • Keis, O., Grab, C., Schneider, A., & Öchsner, W. (2017). Online or face-to-face instruction? A qualitative study on the electrocardiogram course at the university of ulm to examine why students choose a particular format. BMC Medical Education, 17(1), 1-8. doi:10.1186/s12909-017-1053-6
  • Kırık, M. A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. doi:10.17829/midr.20142110299
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course ınstructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39.
  • Kruger, J., & Dunning, J. (1999). Unskilled and unaware of it: How difficulties in recognizing one's own incompetence lead to inflated self-assessments. Journal of Personality and Social Psychology, 77(6), 1121–1134. doi:10.1037/0022-3514.77.6.1121.
  • Kruszewska, A., Nazaruk, S., & Szewczyk, K. (2020). Polish teachers of early education in the face of distance learning during the COVID-19 pandemic-the difficulties experienced and suggestions for the future. Education, 3(13), 1–12. doi:10.1080/03004279.2020.1849346
  • Lambert, S., & Loiselle, C. (2007). Combining individual interviews and focus groups to enhance data richness. Journal of Advanced Nursing, 62(2), 228–37. doi:10.1111/j.1365-2648.2007.04559.x
  • Lehrl, S., Evangelou, M., & Sammons, P. (2020). The home learning environment and its role in shaping children’s educational development. School Effectiveness and School Improvement, 31(1), 1–6. doi:10.1080/09243453.2020.1693487
  • Li, F. (2017). The economics of distance education. In G. Johnes, J. Johnes, T. Agasisti, & L.López-Torres (Eds.), Handbook of contemporary education economics, (pp. 381-397). Edward Elgar Publishing.
  • Livari, N., Sharma, S., & Ventä-Olkkonen, L. (2020). Digital transformation of everyday life-How COVID-19 pandemic transformed the basic education of the young generation and why information management research should care? International Journal of Information Management, 102183. doi:10.1016/j.ijinfomgt.2020.102183
  • Martin, A. (2020). How to optimize online learning in the age of coronavirus (Covid-19): A 5-point guide for educators. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/339944395_How_to_Optimize_Online_Learning_in_the_Age_of_Coronavirus_COVID-19_A_5Point_Guide_for_Educators.
  • McConnell, D., (2006). E-learning groups and communities. New York: The Society for Research into Higher Education & Open University Press.
  • McIntosh, K., & Perlman, S. (2015). Coronaviruses, including severe acute respiratory syndrome (SARS) and middle east respiratory syndrome (MERS). In J. E. Bennett, R. Dolin, & M. J. Blaser (Eds). Principles and practice of ınfectious diseases (8th ed.) (pp.1928-1936). Phila-delphia: Elsevier-Saunders.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Meyer, K. A. (2002). Quality in distance education. Washington, DC: ERIC.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2020). Uzaktan eğitim sürecinin detayları. Milli Eğitim Bakanlığı. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-surecinin-detaylari/haber/21990/tr adresinden erişilmiştir.
  • Morse, J. M., & Field, P. A. (1995). Qualitative research methods for health professionals (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Nagrale, P. (2013). Advantages and disadvantages of distance education. Retrieved from https://surejob.in/advantages-anddisadvantages-of-distance-education.html.
  • Nash, M., & Churchill, B. (2020). Caring during Covid-19: A gendered analysis of Australian university responses to managing remote working and caring responsibilities. Gender, Work and Organization, 27, 1–14.
  • Öçal, T., Halmatov, M., & Ata, S. (2021). Distance education in Covid-19 pandemic: An evaluation of parent’s, child’s and teacher’s competences. Education and Information Technologies. Retrieved from https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10639-021-10551-x.pdf.
  • Özaydın-Özkara, B., & Cakir, H. (2018). Participation in online courses from the students’ perspective. Interactive Learning Environments, 26(7), 924–942. doi:10.1080/10494820.2017.1421562
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de Covid-19 salgını sürecinde milli eğitim bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Patton, M. Q. (2005). Qualitative Research. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Pérez-Jorge, D., Rodríguez-Jiménez, M. D. C., Ariño-Mateo, E., & Barragán-Medero, F. (2020). The effect of Covid-19 in university tutoring models. Sustainability, 12, 8631.
  • Redifer, J. L., Bae, C. L., & Zhao, Q. (2021). Self-efficacy and performance feedback: Impacts on cognitive load during creative thinking. Learning and Instruction, 71, 101395. doi:10.1016/j.learninstruc.2020.101395
  • Ryan, F., Coughlan, M., & Cronin, P. (2009). Interviewing in qualitative research: The one-to-one interview. International Journal of Therapy and Rehabilitation, 16(6), 309–314. doi:10.12968/ijtr.2009.16.6.42433
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2020). Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions. Contemporary Educational Psychology, 61, 101860. doi:10.1016/j.cedpsych.2020.101860
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Covid-19'dan korunma yolları nelerdir? https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66209/covid-19dan-korunma-yollari-nelerdir.html adresinden erişilmiştir.
  • Saltzman, L. Y, Hansel, T. C., & Bordnick, P. S. (2020). Loneliness, isolation and social support factors in post Covid-19 mental health. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, 12(1), 55–57.
  • Shah, D. (2016). Online education: Should we take it seriously? Climacteric, 19, 3-6. doi:10.3109/13697137.2015.1115314
  • Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for Information, 22, 63-75. doi:10.3233/EFI-2004-22201
  • Shim, T. E., & Lee, S. Y. (2020). College students’ experience of emergency remote teaching due to COVID-19. Children and Youth Services Review, 119, 105578. doi:10.1016/j.childyouth.2020.105578
  • Simons, J., Leverett, S., & Beaumont, K. (2020). Success of distance learning graduates and the role of intrinsic motivation. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 35(3), 277 293. doi:10.1080/02680513.2019.1696183
  • Simonson, G. A. B. (2016). Distance learning education. Britannica: Encyclopedia Britannica, Inc.
  • Sormunen, K. (2020). From inclusive practices to personal strategies: Teachers and students designing together digitally supported science learning. Helsinki: University of Helsinki.
  • Şeren, N., Tut, E. & Kesten, A. (2020). Korona virüs sürecinde uzaktan eğitim: Temel eğitim bölümü öğretim elemanlarının görüşleri. Turkish Studies-Education, 15(6), 4507-4524. doi: 10.47423/TurkishStudies.46472
  • Tesch, R. (1990). Qualitative research: Analysis types and software tools. Bristol, PA: Falmer.
  • The United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO]. (2020). Covid-19 education disruption and response. UNESCO.
  • Veletsianos, G., & Houlden, S. (2019). An analysis of flexible learning and flexibility over the last 40 years of distance education. Distance Education, 40(4), 454-468. doi:10.1080/01587919.2019.1681893
  • Wang, S. L., & Wu, P. Y. (2008). The role of feedback and self-efficacy on web-based learning: the social cognitive perspective. Computers & Education, 51(4), 1589–1598. doi:10.1016/j.compedu.2008.03.004.
  • White, M. D., & Marsh, E. E. (2006). Content analysis: A flexible methodology. Library Trends, 55(1), 22-45 doi:10.1353/lib.2006.0053
  • World Health Organization [WHO] (2020a). Clinical management of severe acute respiratory in-fection when novel coronavirus (2019-nCoV) infection is suspe-cted: Interim guidance. World Health Organization.
  • World Health Organization [WHO] (2020b). Pneumonia of unknown cause-China. World Health Organization.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (4th ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Zhang, L. C., & Worthington, A. C. (2016). Scale and scope economies of distance education in Australian universities. Studies in Higher Education, 42(9), 1785–1799. doi:10.1080/03075079.2015.1126817
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the Covid-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 55-60. doi:10.3390/jrfm13030055

Examining the Views of School Psychological Counselors on Distance Education Services during the Covid-19 Pandemic

Yıl 2022, Cilt 42, Sayı 2, 1751 - 1789, 29.08.2022
https://doi.org/10.17152/gefad.978385

Öz

The aim of this study is to examine the opinions of school counselors on distance education activities during the Covid-19 pandemic. The study group of the research consists of 14 school counselors. This study was designed as a case study from qualitative research methods. A semistructured interview form prepared by the researchers was used as a data collection tool and the data were analyzed by content analysis method. According to the findings, psychological counselors carried out distance education activities during the epidemic such as consultation, informing about Covid-19 and promoting higher education institutions. The psychological counselors reported advantages of distance education activities such as flexibility and economy in terms of time and space; disadvantages such as difficulties in communication, equipment deficiencies, low participation and difficulties in assessment. While conducting distance education activities, problems such as insufficient technological device of the student, access problems, restriction of movement, deficiencies in evaluation, interaction difficulties, loss of motivation in students were encountered. While school counselors make suggestions such as ensuring that all students have access to technological devices for distance education activities, involving the parents more in the process, planning seminars for teachers and parents; they provided predictions that distance education services will continue to be used after the pandemic.

Kaynakça

  • Alper, A. (2020). Pandemi sürecinde K-12 düzeyinde uzaktan eğitim: Durum çalışması. Millî Eğitim, 49(1), 45-67.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin covid-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Altıntaş-Yüksel, E. (2021). Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291-303. doi:10.7816/ulakbilge-09-57-11
  • Bakker, A., & Wagner, D. (2020). Pandemic: Lessons for today and tomorrow? Educational Studies in Mathematics. Retrieved from https://link.springer.com/article/10.1007/s10649-020-09946-3.
  • Baltacı, A. (2018). Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Bernard, R., Abrami, P., Borokhovski, E., Wade, A., Tamin, R., Surkes, M., & Bethel, E. A. (2009). Meta-analysis of three types of interaction treatments in distance education. Review of Educational Research, 79(3), 1243–1289. doi:10.3102/0034654309333844.
  • Bıyıklı, C., & Özgür, A. O. (2021). Öğretmenlerin Covid-19 pandemi dönemindeki senkron uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 110-147.
  • Bilgiç, H. G. ve Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(3), 26-50.
  • Boling, E. C., Hough, M., Krinsky, H., Saleem, H., & Stevens, M. (2012). Cutting the distance in distance education: Perspectives on what promotes positive, online learning experiences. The Internet and Higher Education, 15(2), 118–126. doi:10.1016/j.iheduc.2011.11.006
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., ... Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. doi:10.5281/zenodo.3878572
  • Brown, C. (2017). Advantages and disadvantages of distance learning. Retrieved from https://www.eztalks.com/elearning/advantages-and-disadvantages-of-distance-learning.html.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin Covid-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Carrillo, C., & Flores, M. A., (2020). Covid-19 and teacher education: A literature review of online teaching and learning practices. European Journal of Teacher Education, 43(4), 466-487. doi:10.1080/02619768.2020.1821184
  • Castillo-Merino, D., & Serradell-López, E. (2014). An analysis of the determinants of students’ performance in e-learning. Computers in Human Behavior, 30, 476–484. doi:10.1016/j.chb.2013.06.020.
  • Chiu, T. K. F., Lin, T. J., & Lonka, K. (2021). Motivating online learning: The challenges of Covid-19 and beyond. The Asia-Pacific Education Researcher, 30, 187-190.
  • Creswell, J. W. (2013). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Creswell, J. W., & Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the Covid-19 pandemic. Prospects, 49, 91-96. doi:10.1007/s11125-020-09464-3
  • Daniela, L., Rubene, Z., & Rudolfa, A. (2021). Parents’ perspectives on remote learning in the pandemic context. Sustainability, 13, 3640. doi:10.3390/su13073640
  • DeNeui, D. L., & Dodge, T. L. (2006). Asynchronous learning networks and student outcomes: The utility of online learning components in hybrid courses. Journal of Instructional Psychology, 33(4), 256-259.
  • Dhawan, S. (2020). Online Learning: A Panacea in the Time of Covid-19 Crisis. Journal of Educational Technology Systems. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7308790/. doi:10.1177/0047239520934018
  • Doğan, S. ve Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124.
  • Duman, S. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 95-112. doi:10.37669/milliegitim.768887
  • Durak, G., & Ataizi, M. (2016). Learner views about a distance education course. Contemporary Educatıonal Technology, 7(1), 85-105.
  • Dyrud, M. A. (2000). The third wave: A position paper. Business Communication Quarterly, 63(3), 81-93. doi:10.1177/108056990006300310
  • Eken, Ö., Tosun, N., & Tuzcu-Eken, D. (2020). Covid-19 salgını ile acil ve zorunlu uzaktan eğitime geçiş: Genel bir değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 113-128. doi:10.37669/milliegitim.780722
  • Erol-Şahin, A. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477-502. doi:10.17152/gefad.429656
  • Eşici, H., Ayaz, A., Yetim, D., Çağlar, S., & Bedir, N. (2021). Teachers in Covid-19 period: Psychological effects, practices and career needs. Turkish Journal of Education, 10(2) , 157-177. doi:10.19128/turje.855185
  • Eyles, A., Gibbons, S., & Montebruno, P. (2020). Covid-19 school shutdowns: What will they do to our children’s education? A CEP Covid-19 analysis. Retrieved from https://cep.lse.ac.uk/pubs/download/cepcovid-19-001.pdf.
  • Gewin, V. (2020). Five tips for moving teaching online as Covid-19 takes hold. Nature, 580(7802), 295-296. doi:10.1038/d41586-020-00896-7
  • Glesne, C. (2020). Nitel araştırmaya giriş (Çev. Erson, A. & Yalçınoğlu, P.). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güner, R., Hasanoğlu, İ., & Aktaş, F. (2020). Covid-19: Prevention and control measures in community. Turkish Journal of Medical Sciences, 50, 571-577. doi:10.3906/sag-2004-146
  • Hellewell, J., Abbott, S., Gimma, A., Bosse, N. I., Jarvis, C. I., Russell, T. W., … van Zandvoort, K. (2020). Feasibility of controlling Covid-19 outbreaks by isolation of cases and contacts. The Lancet Global Health, 8(4), 488-496. doi:10.1016/s2214-109x(20)30074-7
  • Horspool, A., & Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73–88. doi:10.1080/02602938.2010.496532
  • Huckins, J. F., DaSilva, A. W., Wang, W., Hedlund, E., Rogers, C., Nepal, S. K., … Campbell, A. T. (2020). Mental health and behavior of college students during the early phases of the Covid-19 pandemic: Lon-gitudinal smartphone and ecological momentary assessment study. Journal of Medical Internet Research, 22(6), e20185.
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi. Erken Çevrimiçi Yayın. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Karaman, M. A., Esici, H., Tomar, I. H., & Aliyev, R. (2021). Covid-19: Are school counseling services ready? Students’ psychological symptoms, school counselors’ views, and solutions. Frontiers in Psychology, 12, 647740. doi:10.3389/fpsyg.2021.647740
  • Kavuk, E., & Demirtaş, H. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitimde yaşadığı zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1(1), 55–73.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. & Şentürk-Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(7), 3269-3292. doi: 10.7827/TurkishStudies.44486
  • Kear, K. (2010). Social presence in online learning communities. In Dirckinck-Holmfeld, L., Hodgson, V., Jones, C., de Laat, M., McConnell, D. & Ryberg, T. (Eds.), Proceedings of the 7th International Conference on Networked Learning, 541-548.
  • Keis, O., Grab, C., Schneider, A., & Öchsner, W. (2017). Online or face-to-face instruction? A qualitative study on the electrocardiogram course at the university of ulm to examine why students choose a particular format. BMC Medical Education, 17(1), 1-8. doi:10.1186/s12909-017-1053-6
  • Kırık, M. A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, 21, 73-94. doi:10.17829/midr.20142110299
  • Kırmızıgül, H. G. (2020). Covid-19 salgını ve beraberinde getirdiği eğitim süreci. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 283-289.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course ınstructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39.
  • Kruger, J., & Dunning, J. (1999). Unskilled and unaware of it: How difficulties in recognizing one's own incompetence lead to inflated self-assessments. Journal of Personality and Social Psychology, 77(6), 1121–1134. doi:10.1037/0022-3514.77.6.1121.
  • Kruszewska, A., Nazaruk, S., & Szewczyk, K. (2020). Polish teachers of early education in the face of distance learning during the COVID-19 pandemic-the difficulties experienced and suggestions for the future. Education, 3(13), 1–12. doi:10.1080/03004279.2020.1849346
  • Lambert, S., & Loiselle, C. (2007). Combining individual interviews and focus groups to enhance data richness. Journal of Advanced Nursing, 62(2), 228–37. doi:10.1111/j.1365-2648.2007.04559.x
  • Lehrl, S., Evangelou, M., & Sammons, P. (2020). The home learning environment and its role in shaping children’s educational development. School Effectiveness and School Improvement, 31(1), 1–6. doi:10.1080/09243453.2020.1693487
  • Li, F. (2017). The economics of distance education. In G. Johnes, J. Johnes, T. Agasisti, & L.López-Torres (Eds.), Handbook of contemporary education economics, (pp. 381-397). Edward Elgar Publishing.
  • Livari, N., Sharma, S., & Ventä-Olkkonen, L. (2020). Digital transformation of everyday life-How COVID-19 pandemic transformed the basic education of the young generation and why information management research should care? International Journal of Information Management, 102183. doi:10.1016/j.ijinfomgt.2020.102183
  • Martin, A. (2020). How to optimize online learning in the age of coronavirus (Covid-19): A 5-point guide for educators. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/339944395_How_to_Optimize_Online_Learning_in_the_Age_of_Coronavirus_COVID-19_A_5Point_Guide_for_Educators.
  • McConnell, D., (2006). E-learning groups and communities. New York: The Society for Research into Higher Education & Open University Press.
  • McIntosh, K., & Perlman, S. (2015). Coronaviruses, including severe acute respiratory syndrome (SARS) and middle east respiratory syndrome (MERS). In J. E. Bennett, R. Dolin, & M. J. Blaser (Eds). Principles and practice of ınfectious diseases (8th ed.) (pp.1928-1936). Phila-delphia: Elsevier-Saunders.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (S. Turan, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Meyer, K. A. (2002). Quality in distance education. Washington, DC: ERIC.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2020). Uzaktan eğitim sürecinin detayları. Milli Eğitim Bakanlığı. https://www.meb.gov.tr/uzaktan-egitim-surecinin-detaylari/haber/21990/tr adresinden erişilmiştir.
  • Morse, J. M., & Field, P. A. (1995). Qualitative research methods for health professionals (2nd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Nagrale, P. (2013). Advantages and disadvantages of distance education. Retrieved from https://surejob.in/advantages-anddisadvantages-of-distance-education.html.
  • Nash, M., & Churchill, B. (2020). Caring during Covid-19: A gendered analysis of Australian university responses to managing remote working and caring responsibilities. Gender, Work and Organization, 27, 1–14.
  • Öçal, T., Halmatov, M., & Ata, S. (2021). Distance education in Covid-19 pandemic: An evaluation of parent’s, child’s and teacher’s competences. Education and Information Technologies. Retrieved from https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10639-021-10551-x.pdf.
  • Özaydın-Özkara, B., & Cakir, H. (2018). Participation in online courses from the students’ perspective. Interactive Learning Environments, 26(7), 924–942. doi:10.1080/10494820.2017.1421562
  • Özdoğan, A. Ç., & Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de Covid-19 salgını sürecinde milli eğitim bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Patton, M. Q. (2005). Qualitative Research. New York: John Wiley & Sons, Ltd.
  • Pérez-Jorge, D., Rodríguez-Jiménez, M. D. C., Ariño-Mateo, E., & Barragán-Medero, F. (2020). The effect of Covid-19 in university tutoring models. Sustainability, 12, 8631.
  • Redifer, J. L., Bae, C. L., & Zhao, Q. (2021). Self-efficacy and performance feedback: Impacts on cognitive load during creative thinking. Learning and Instruction, 71, 101395. doi:10.1016/j.learninstruc.2020.101395
  • Ryan, F., Coughlan, M., & Cronin, P. (2009). Interviewing in qualitative research: The one-to-one interview. International Journal of Therapy and Rehabilitation, 16(6), 309–314. doi:10.12968/ijtr.2009.16.6.42433
  • Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2020). Intrinsic and extrinsic motivation from a self-determination theory perspective: Definitions, theory, practices, and future directions. Contemporary Educational Psychology, 61, 101860. doi:10.1016/j.cedpsych.2020.101860
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Covid-19'dan korunma yolları nelerdir? https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66209/covid-19dan-korunma-yollari-nelerdir.html adresinden erişilmiştir.
  • Saltzman, L. Y, Hansel, T. C., & Bordnick, P. S. (2020). Loneliness, isolation and social support factors in post Covid-19 mental health. Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, 12(1), 55–57.
  • Shah, D. (2016). Online education: Should we take it seriously? Climacteric, 19, 3-6. doi:10.3109/13697137.2015.1115314
  • Shenton, A. K. (2004). Strategies for ensuring trustworthiness in qualitative research projects. Education for Information, 22, 63-75. doi:10.3233/EFI-2004-22201
  • Shim, T. E., & Lee, S. Y. (2020). College students’ experience of emergency remote teaching due to COVID-19. Children and Youth Services Review, 119, 105578. doi:10.1016/j.childyouth.2020.105578
  • Simons, J., Leverett, S., & Beaumont, K. (2020). Success of distance learning graduates and the role of intrinsic motivation. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 35(3), 277 293. doi:10.1080/02680513.2019.1696183
  • Simonson, G. A. B. (2016). Distance learning education. Britannica: Encyclopedia Britannica, Inc.
  • Sormunen, K. (2020). From inclusive practices to personal strategies: Teachers and students designing together digitally supported science learning. Helsinki: University of Helsinki.
  • Şeren, N., Tut, E. & Kesten, A. (2020). Korona virüs sürecinde uzaktan eğitim: Temel eğitim bölümü öğretim elemanlarının görüşleri. Turkish Studies-Education, 15(6), 4507-4524. doi: 10.47423/TurkishStudies.46472
  • Tesch, R. (1990). Qualitative research: Analysis types and software tools. Bristol, PA: Falmer.
  • The United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization [UNESCO]. (2020). Covid-19 education disruption and response. UNESCO.
  • Veletsianos, G., & Houlden, S. (2019). An analysis of flexible learning and flexibility over the last 40 years of distance education. Distance Education, 40(4), 454-468. doi:10.1080/01587919.2019.1681893
  • Wang, S. L., & Wu, P. Y. (2008). The role of feedback and self-efficacy on web-based learning: the social cognitive perspective. Computers & Education, 51(4), 1589–1598. doi:10.1016/j.compedu.2008.03.004.
  • White, M. D., & Marsh, E. E. (2006). Content analysis: A flexible methodology. Library Trends, 55(1), 22-45 doi:10.1353/lib.2006.0053
  • World Health Organization [WHO] (2020a). Clinical management of severe acute respiratory in-fection when novel coronavirus (2019-nCoV) infection is suspe-cted: Interim guidance. World Health Organization.
  • World Health Organization [WHO] (2020b). Pneumonia of unknown cause-China. World Health Organization.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods (4th ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Zhang, L. C., & Worthington, A. C. (2016). Scale and scope economies of distance education in Australian universities. Studies in Higher Education, 42(9), 1785–1799. doi:10.1080/03075079.2015.1126817
  • Zhang, W., Wang, Y., Yang, L., & Wang, C. (2020). Suspending classes without stopping learning: China’s education emergency management policy in the Covid-19 outbreak. Journal of Risk and Financial Management, 13(3), 55-60. doi:10.3390/jrfm13030055

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nihal TOPAL> (Sorumlu Yazar)
Akçaabat Cumhuriyet Ortaokulu
0000-0001-6466-6651
Türkiye


Hatice ODACI>
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ, EDEBİYAT FAKÜLTESİ, PSİKOLOJİ BÖLÜMÜ
0000-0002-2080-6269
Türkiye


Şükrü ÖZER>
Osman Kalyoncu İmam Hatip Ortaokulu
0000-0001-7714-9581
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 29 Ağustos 2022
Yayınlandığı Sayı Yıl 2022, Cilt 42, Sayı 2

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { gefad978385, journal = {Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {1301-9058}, address = {}, publisher = {Gazi Üniversitesi}, year = {2022}, volume = {42}, number = {2}, pages = {1751 - 1789}, doi = {10.17152/gefad.978385}, title = {Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Topal, Nihal and Odacı, Hatice and Özer, Şükrü} }
APA Topal, N. , Odacı, H. & Özer, Ş. (2022). Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 42 (2) , 1751-1789 . DOI: 10.17152/gefad.978385
MLA Topal, N. , Odacı, H. , Özer, Ş. "Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi" . Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 1751-1789 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/gefad/issue/72357/978385>
Chicago Topal, N. , Odacı, H. , Özer, Ş. "Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 (2022 ): 1751-1789
RIS TY - JOUR T1 - Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi AU - NihalTopal, HaticeOdacı, ŞükrüÖzer Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - doi: 10.17152/gefad.978385 DO - 10.17152/gefad.978385 T2 - Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1751 EP - 1789 VL - 42 IS - 2 SN - 1301-9058- M3 - doi: 10.17152/gefad.978385 UR - https://doi.org/10.17152/gefad.978385 Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi %A Nihal Topal , Hatice Odacı , Şükrü Özer %T Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi %D 2022 %J Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 1301-9058- %V 42 %N 2 %R doi: 10.17152/gefad.978385 %U 10.17152/gefad.978385
ISNAD Topal, Nihal , Odacı, Hatice , Özer, Şükrü . "Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi". Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 42 / 2 (Ağustos 2022): 1751-1789 . https://doi.org/10.17152/gefad.978385
AMA Topal N. , Odacı H. , Özer Ş. Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. GEFAD. 2022; 42(2): 1751-1789.
Vancouver Topal N. , Odacı H. , Özer Ş. Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2022; 42(2): 1751-1789.
IEEE N. Topal , H. Odacı ve Ş. Özer , "Covid-19 Pandemi Sürecinde Okul Psikolojik Danışmanlarının Uzaktan Eğitim Hizmetlerine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi", Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 42, sayı. 2, ss. 1751-1789, Ağu. 2022, doi:10.17152/gefad.978385