Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Objectives of Primary School Physical Education and Game Curriculum According to Different Taxonomies

Yıl 2024, Cilt: 44 Sayı: 2, 1651 - 1673, 30.08.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1337522

Öz

The aim of the research is to determine the distribution of physical education and game lesson curriculum objectives that applied at primary school level in terms of psychomotor, affective and cognitive domain taxonomies. In the research conducted through qualitative research methods, the examination of the objectives in the curriculum was carried out with the document analysis approach. The document of the research is the physical education and game lesson curriculum published by the Ministry of National Education in 2018. All 106 objectives in the program are encoded through the revised Bloom taxonomy in the cognitive field, Krathwohl taxonomy in the affective field and Simpson taxonomy in the psychomotor field. 41 of the objectives were included in the psychomotor, 34 in the cognitive and 31 in the affective area. However, it was found that objectives were more at the understanding level in terms of cognitive process and more at the conceptual knowledge level in terms of knowledge dimensions. It has been determined that affective objectives are predominantly found at the levels of responding and valuing, while psychomotor objectives are found to be most present at the stages of mechanization and complex overt response. It was concluded that physical education and game curriculum objectives show an unbalanced distribution according to the lower levels of psychomotor, cognitive and affective fields.

Kaynakça

  • Aktan, O. (2020). İlkokul matematik öğretim programı dersi kazanımlarının yenilenen bloom taksonomisine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 15-36.
  • Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Ed.). (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. New York: Longman
  • Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Ed.). (2021). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama. (4. Baskı). (D. A. Özçelik, Çev.). Ankara: Pegem
  • Arseven, A., Şimşek, U., & Güden, M. (2016). Coğrafya dersi yazılı sınav sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 40(1), 243-258. http://cujos.cumhuriyet.edu.tr/en/pub/issue/24366/258293 sayfasından erişilmiştir
  • Aslan, M., & Atik, U. (2018). 2015 ve 2017 ilkokul Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(1), 528-547.
  • Ayyıldız, Y., Aydın, A., & Nakiboğlu, C. (2019). 2018 yılı ortaöğretim kimya dersi öğretim programı kazanımlarının orijinal ve yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 340-376.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Birinci, Y. Z., Korkmaz, N. H., & Öztürk, İ. E. (2020). Can exergames use as an educational tool in physical education for cognitive, social, and affective domains?. International Journal of Scientific and Technological Research. 6. 151-166. https://doi.org/10.7176/JSTR/6-06-11
  • Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives, the classification of educational goals, handbook I: Cognitive domain. New York: David McKay
  • Çelik, S., Kul, Ü., & Uzun, S. Ç. (2018). Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 775-795.
  • Demirel, Ö. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A., Güven B., Kangalgil, M., Hünük, D., Koca, C., & Açıkada, C. (2008). Beden eğitimi öğretim programları ve programların yürütülmesine ilişkin paydaş görüşlerinin karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 157-180
  • Demirtaş, Z. (2017). Eğitimde program değerlendirme yaklaşımlarına genel bir bakış. Sakarya University Journal of Education, 7(4), 756-768.
  • Filiz, S. B., & Baysal, S. B. (2019). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre analizi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 234-253.
  • Filiz, S. B., & Yıldırım, N. (2019). Ortaokul Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre analizi. Elementary Education Online, 18(4), 1550-1573.
  • Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa birliği sürecinde türk eğitim sistemi: sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 66-80.
  • Gezer, M., Şahin, İ. F., Sünkür, M. Ö., & Meral, E. (2014). 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 433-455.
  • Gökdemir, C., Aydaşgil, B. S., & Ünal, F. T. (2021). 2020 liseye geçiş soruları ile Türkçe ders kitaplarındaki etkinlik ve soruların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. International Journal of Language Academy, 9(1), 263-279. http://dx.doi.org/10.29228/ijla.49690
  • Güllü, M., Arslan, C., Görgüt, İ., & Uğraş, S. (2011). İlköğretim beden eğitimi dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzunun incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 134-141.
  • Güllühan, N. T., & Bekiroğlu, D. (2022). 2018 hayat bilgisi öğretim programının bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alan açısından incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 6(1), 24-36.
  • Hoque, M. E. (2016). Three domains of learning: cognitive, affective and psychomotor. The Journal of EFL Education and Research, 2(2), 45–52.
  • İlhan, A., & Gülersoy, A. E. (2019). Evaluation of the achievements of 10th grade geography course curriculum according to the revised bloom taxonomy. International Journal of Geography and Geography Education, (39), 10-28.
  • Kácovský, P., Jedličková, T., Kuba, R., Snětinová, M., Surynková, P., Vrhel, M., & Urválková, E. S. (2021). Lower secondary intended curricula of science subjects and mathematics: A comparison of the Czech Republic, Estonia, Poland and Slovenia. Journal of Curriculum Studies, 54(3), 384-405.
  • Karagül, A., & Oral, B. (2020). Ortaöğretim Fransızca dersi öğretim programı A1.1 ve A1.2 dil düzeyi hedeflerinin yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 84-100.
  • Karip, F. (2019). Görsel sanatlar dersi ortaöğretim kazanımlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 185-206.
  • Lee, Y. J., Kim, M., & Yoon, H. G. (2015). The intellectual demands of the intended primary science curriculum in Korea and Singapore: An analysis based on revised bloom's taxonomy. International Journal of Science Education, 37(13), 2193-2213.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2018). Beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=443 sayfasından erişilmiştir.
  • Sığrı, Ü. (2021). Nitel araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta
  • Sönmez, V. (2020). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı
  • Tan, Ş. (Ed). (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Uğraş, S., & Aral, H. (2018). Ortaokul beden eğitimi ders programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 1(1), 33-46.
  • Ünsal, S., & Korkmaz, F. (2017). Felsefe dersi öğretim programındaki kazanımların farklı taksonomiler bağlamında incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 948-967.
  • Varış, F. (1997). Eğitimde program geliştirme: teori ve teknikler. Ankara: Alkım
  • Wei, B., & Ou, Y. (2019). A comparative analysis of junior high school science curriculum standards in Mainland China, Taiwan, Hong Kong, and Macao: based on revised bloom’s taxonomy. International Journal of Science and Mathematics Education, 17, 1459-1474.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yolcu, H. H. (2019). İlkokul öğretim programı 3 ve 4. sınıf fen bilimleri dersi kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisi açısından analizi ve değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 18(1), 253-262.
  • Zorluoğlu, S. L., Kızılaslan, A., & Sözbilir, M. (2016). Ortaöğretim kimya dersi öğretim programı kazanımlarının yapılandırılmış bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 260-279.

İlkokul Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 44 Sayı: 2, 1651 - 1673, 30.08.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1337522

Öz

Araştırmanın amacı ilkokul seviyesinde uygulanan beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı kazanımlarının psikomotor, duyuşsal ve bilişsel alan taksonomileri açısından nasıl bir dağılım gösterdiklerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemleri aracılığıyla yürütülen araştırmada öğretim programındaki kazanımların incelenmesi doküman incelemesi yaklaşımıyla yapılmıştır. Araştırmanın dokümanı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2018 yılında sunulan beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programıdır. Programdaki 106 kazanımın tümü bilişsel alan kapsamında yenilenmiş Bloom taksonomisi, duyuşsal alan kapsamında Krathwohl taksonomisi ve psikomotor alan kapsamında Simpson taksonomisi yoluyla çözümlenmiştir. Kazanımların 41’i psikomotor, 34’ü bilişsel ve 31’i duyuşsal alan boyutunda yer almıştır. Bununla birlikte kazanımların bilişsel süreç yönüyle daha çok anlama düzeyinde, bilgi boyutları açısındansa daha çok kavramsal bilgi düzeyinde olduğu saptanmıştır. Duyuşsal kazanımların ağırlıklı şekilde tepkide bulunma ve değer verme düzeylerinde bulunduğu belirlenirken psikomotor kazanımların ise en fazla mekanikleşme ve karmaşık dışa vuruk faaliyet basamaklarında bulunduğu tespit edilmiştir. Araştırmada beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programındaki kazanımların psikomotor, bilişsel ve duyuşsal alanların alt basamaklarına göre dengesiz bir dağılım gösterdiği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Aktan, O. (2020). İlkokul matematik öğretim programı dersi kazanımlarının yenilenen bloom taksonomisine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 15-36.
  • Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Ed.). (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. New York: Longman
  • Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (Ed.). (2021). Öğrenme öğretim ve değerlendirme ile ilgili bir sınıflama. (4. Baskı). (D. A. Özçelik, Çev.). Ankara: Pegem
  • Arseven, A., Şimşek, U., & Güden, M. (2016). Coğrafya dersi yazılı sınav sorularının yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 40(1), 243-258. http://cujos.cumhuriyet.edu.tr/en/pub/issue/24366/258293 sayfasından erişilmiştir
  • Aslan, M., & Atik, U. (2018). 2015 ve 2017 ilkokul Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(1), 528-547.
  • Ayyıldız, Y., Aydın, A., & Nakiboğlu, C. (2019). 2018 yılı ortaöğretim kimya dersi öğretim programı kazanımlarının orijinal ve yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 340-376.
  • Baltacı, A. (2017). Nitel veri analizinde Miles-Huberman modeli. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Birinci, Y. Z., Korkmaz, N. H., & Öztürk, İ. E. (2020). Can exergames use as an educational tool in physical education for cognitive, social, and affective domains?. International Journal of Scientific and Technological Research. 6. 151-166. https://doi.org/10.7176/JSTR/6-06-11
  • Bloom, B. S. (1956). Taxonomy of educational objectives, the classification of educational goals, handbook I: Cognitive domain. New York: David McKay
  • Çelik, S., Kul, Ü., & Uzun, S. Ç. (2018). Ortaokul matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 775-795.
  • Demirel, Ö. (2020). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirhan, G., Bulca, Y., Altay, F., Şahin, R., Güvenç, A., Aslan, A., Güven B., Kangalgil, M., Hünük, D., Koca, C., & Açıkada, C. (2008). Beden eğitimi öğretim programları ve programların yürütülmesine ilişkin paydaş görüşlerinin karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 19(3), 157-180
  • Demirtaş, Z. (2017). Eğitimde program değerlendirme yaklaşımlarına genel bir bakış. Sakarya University Journal of Education, 7(4), 756-768.
  • Filiz, S. B., & Baysal, S. B. (2019). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisine göre analizi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 234-253.
  • Filiz, S. B., & Yıldırım, N. (2019). Ortaokul Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre analizi. Elementary Education Online, 18(4), 1550-1573.
  • Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa birliği sürecinde türk eğitim sistemi: sorunlar ve çözüm önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 66-80.
  • Gezer, M., Şahin, İ. F., Sünkür, M. Ö., & Meral, E. (2014). 8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 433-455.
  • Gökdemir, C., Aydaşgil, B. S., & Ünal, F. T. (2021). 2020 liseye geçiş soruları ile Türkçe ders kitaplarındaki etkinlik ve soruların yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi. International Journal of Language Academy, 9(1), 263-279. http://dx.doi.org/10.29228/ijla.49690
  • Güllü, M., Arslan, C., Görgüt, İ., & Uğraş, S. (2011). İlköğretim beden eğitimi dersi (1-8. sınıflar) öğretim programı ve kılavuzunun incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 134-141.
  • Güllühan, N. T., & Bekiroğlu, D. (2022). 2018 hayat bilgisi öğretim programının bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alan açısından incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 6(1), 24-36.
  • Hoque, M. E. (2016). Three domains of learning: cognitive, affective and psychomotor. The Journal of EFL Education and Research, 2(2), 45–52.
  • İlhan, A., & Gülersoy, A. E. (2019). Evaluation of the achievements of 10th grade geography course curriculum according to the revised bloom taxonomy. International Journal of Geography and Geography Education, (39), 10-28.
  • Kácovský, P., Jedličková, T., Kuba, R., Snětinová, M., Surynková, P., Vrhel, M., & Urválková, E. S. (2021). Lower secondary intended curricula of science subjects and mathematics: A comparison of the Czech Republic, Estonia, Poland and Slovenia. Journal of Curriculum Studies, 54(3), 384-405.
  • Karagül, A., & Oral, B. (2020). Ortaöğretim Fransızca dersi öğretim programı A1.1 ve A1.2 dil düzeyi hedeflerinin yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 84-100.
  • Karip, F. (2019). Görsel sanatlar dersi ortaöğretim kazanımlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 185-206.
  • Lee, Y. J., Kim, M., & Yoon, H. G. (2015). The intellectual demands of the intended primary science curriculum in Korea and Singapore: An analysis based on revised bloom's taxonomy. International Journal of Science Education, 37(13), 2193-2213.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks: Sage.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2018). Beden eğitimi ve oyun dersi öğretim programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=443 sayfasından erişilmiştir.
  • Sığrı, Ü. (2021). Nitel araştırma yöntemleri. İstanbul: Beta
  • Sönmez, V. (2020). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı
  • Tan, Ş. (Ed). (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Uğraş, S., & Aral, H. (2018). Ortaokul beden eğitimi ders programındaki kazanımların yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 1(1), 33-46.
  • Ünsal, S., & Korkmaz, F. (2017). Felsefe dersi öğretim programındaki kazanımların farklı taksonomiler bağlamında incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 948-967.
  • Varış, F. (1997). Eğitimde program geliştirme: teori ve teknikler. Ankara: Alkım
  • Wei, B., & Ou, Y. (2019). A comparative analysis of junior high school science curriculum standards in Mainland China, Taiwan, Hong Kong, and Macao: based on revised bloom’s taxonomy. International Journal of Science and Mathematics Education, 17, 1459-1474.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
  • Yolcu, H. H. (2019). İlkokul öğretim programı 3 ve 4. sınıf fen bilimleri dersi kazanımlarının revize edilmiş bloom taksonomisi açısından analizi ve değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 18(1), 253-262.
  • Zorluoğlu, S. L., Kızılaslan, A., & Sözbilir, M. (2016). Ortaöğretim kimya dersi öğretim programı kazanımlarının yapılandırılmış bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1), 260-279.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Eğitim Programlarının Geliştirilmesi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Küçükahmetoğlu 0000-0003-0366-3339

Atilla Pulur 0000-0003-2022-3300

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 44 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Küçükahmetoğlu, R., & Pulur, A. (2024). İlkokul Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(2), 1651-1673. https://doi.org/10.17152/gefad.1337522
AMA Küçükahmetoğlu R, Pulur A. İlkokul Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi. GEFAD. Ağustos 2024;44(2):1651-1673. doi:10.17152/gefad.1337522
Chicago Küçükahmetoğlu, Ramazan, ve Atilla Pulur. “İlkokul Beden Eğitimi Ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44, sy. 2 (Ağustos 2024): 1651-73. https://doi.org/10.17152/gefad.1337522.
EndNote Küçükahmetoğlu R, Pulur A (01 Ağustos 2024) İlkokul Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44 2 1651–1673.
IEEE R. Küçükahmetoğlu ve A. Pulur, “İlkokul Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi”, GEFAD, c. 44, sy. 2, ss. 1651–1673, 2024, doi: 10.17152/gefad.1337522.
ISNAD Küçükahmetoğlu, Ramazan - Pulur, Atilla. “İlkokul Beden Eğitimi Ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44/2 (Ağustos 2024), 1651-1673. https://doi.org/10.17152/gefad.1337522.
JAMA Küçükahmetoğlu R, Pulur A. İlkokul Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi. GEFAD. 2024;44:1651–1673.
MLA Küçükahmetoğlu, Ramazan ve Atilla Pulur. “İlkokul Beden Eğitimi Ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 44, sy. 2, 2024, ss. 1651-73, doi:10.17152/gefad.1337522.
Vancouver Küçükahmetoğlu R, Pulur A. İlkokul Beden Eğitimi ve Oyun Öğretim Programı Kazanımlarının Farklı Taksonomilere Göre Değerlendirilmesi. GEFAD. 2024;44(2):1651-73.