Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Implementation Processes of Web 2.0 Supported Mathematics Activities of Classroom Teachers Working in Rural Areas

Yıl 2024, Cilt: 44 Sayı: 3, 1751 - 1784, 30.12.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1355930

Öz

The purpose of this study is to examine the Web 2.0-supported activity practices of rural classroom teachers in mathematics lessons. Data were obtained through interviews and researcher diary. The data were analysed by content and document analysis. It was found that classroom teachers working in rural areas benefited from the internet and technological devices in Web 2.0 supported mathematics activity applications; however, it was determined that they lacked Web 2.0 knowledge, the lack of interactive whiteboards in the classrooms and time management problems were factors that negatively affected the implementation process. Rural teachers are recommended to benefit from professional development activities.

Kaynakça

  • Açıl, E. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin etkinlik algısı ve uygulanışına ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Akbayır, K., ve Ece, İ. (2016). Kırsal kesimde çalışan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Kesit Akademi Dergisi, (4), 140-158.
  • Atıcı, Ş., ve Çamlıbel Çakmak, Ö. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine yönelik görüş ve uygulamalarının incelenmesi. 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi 2 - 05 Ekim 2019 içinde (s.82-96). Kars, Türkiye.
  • Atıcı, B., ve Yıldırım, S. (2010). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O., ve Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: Eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Baki, Ö., ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320.
  • Birişçi, S., ve Çalık Uzun, S. (2014). Matematik öğretmenlerinin derslerinde etkileşimli tahta kullanımına ilişkin görüşleri: Artvin ili örneği. Ilkogretim Online, 13(4). doi: 10.17051/io.2014.19504
  • Birgin, O., ve Gürbüz, R. (2008). Sinif öğretmeniadaylarinin ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 163-179.
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1998). Qualitative Research for Education: An Introductionto Theory and Methods, Boston: Aliyn and Bacon.
  • Boz, İ., ve Özerbaş, M. A. (2020). Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde teknoloji kullanımlarına ilişkin görüşleri. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 4(2), 56-66.
  • Bozkurt, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin matematiksel etkinlik kavramına dair algıları. Eğitim ve Bilim, 37(166).
  • Bozkurt, A., ve Cilavdaroğlu, A. K. (2011). Matematik ve sınıf öğretmenlerinin teknolojiyi kullanma ve derslerine teknolojiyi entegre etme algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 859-870.
  • Bozkurt, A., ve Kuran, K. (2016). Öğretmenlerin matematik ders kitaplarındaki etkinlikleri uygulama ve etkinlik tasarlama deneyim ve görüşlerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 17(2), 377-398.
  • Christensen, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on technology in Education, 34(4), 411-433.
  • Creswell, J. W. & Poth, C. N. (2016). Qualitative İnquiry And Research Design: Choosing Among Five Approaches. Sage publications.
  • Çelebi, C., ve Satırlı, H. (2021). Web 2.0 uygulamalarının ilkokul seviyesinde kullanım alanları. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 2(1), 75-110. doi: 10.52911/itall.938122.
  • Çapuk, S., ve Ünsal, M. (2017). Köy okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimlerini etkileyen faktörler. Electronic Turkish Studies, 12(25).
  • Çelik, T. (2020). Web 2.0 uygulamaları kullanımı yetkinliği ölçeği geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-30. doi: 10.9779.pauefd.700181
  • Çelik, H., Baykal, N. B., ve Memur, H. N. K. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 379-406. doi: doi:10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.16m
  • Çırak, S., ve Uygun, T. (2023). Teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretiminin özel yetenekli öğrencilerin matematik başarısına etkisi: Deneysel çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 19(2), 355-369. https://doi.org/10.17244/eku.1264051
  • Demir, M., Tananis, C. A. & Trahan, K. W. (2019). İlköğretim okullarında kullanılan alternatif değerlendirme yöntemlerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 44(197). doi: 10.15390/EB.2019.6272
  • Deperlioğlu, Ö., ve Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Duran, C., Sidekli, S., ve Yorulmaz, A. (2018). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutumlarının incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 2(1), 17-26.
  • Ece, İ. (2012). Kırsal kesimde çalışan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-1: Teknoloji destekli matematik öğretimi. Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2).
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler: Amaç, içerik ve kazanımlar, İlköğretim Online, 5(1), s. 30-44.
  • Eser, E. (2020). Öğretmen adaylarının Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 1(1), 122-137.
  • Garan, Ö. (2005). Kırsal kesimdeki sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Güneş, G. ve İskenderoğlu, T. A. (2014). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine yönelik yaklaşımları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3).
  • Henningsen, M. & Stein, M. K. (1997). Mathematical tasks and student cognition: Classroom-based factors that support and inhibit high-level mathematical thinking and reasoning. Journal for research in mathematics education, 28(5), 524-549.
  • Holmes, K. (2009). Planning to teach with digital tools: Introducing the interactive whiteboard to pre-service secondary mathematics teachers. Australasian Journal of Educational Technology, 25(3).
  • İnan, C. (2006). Matematik öğretiminde oluşturmacı yaklaşım etkinlikleri. In 6th Internatıonal Educatıonal Technology Conference.
  • Karakuş, M., ve Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir durum çalısması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 35-54.
  • Kerpiç, A. (2011). Etkinlik tasarım prensipleri çerçevesinde 7. sınıf matematik ders kitabı etkinliklerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Koç, M.H. (2019). Sınıf öğretmenlerinin etkinlik hazırlama ve uygulama durumlarının değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim, 33(1), 69-84. doi: 10.33308/26674874.201933193
  • Kurt, G., ve Nayir, Ö. (2017). Etkinlik kavramının öğretmenlerin bakış açısıyla farklı boyutlarda incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 283-296. doi :10.24289/ijsser.270693
  • Kutluca, T., ve Birgin, O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), (2).
  • McLoughlin, C. & Lee, M. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007 (pp. 664-675). Centre for Educational Development, Nanyang Techn....
  • MEB, Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Basımevi.
  • Merriam, S. (2009). QualitativeResearch: A Guide to Design and İmplementation. San Fransisco: John Willey & Sons Inc.
  • Ozan, Ö. (2008). Kırsal eğitim ortamlarının bilgi ve iletişim teknolojileri yoluyla iyileştirilmesi: Eskişehir taşımalı ilköğretim uygulaması örneği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özenç, M., Dursun, H., ve Şahin, S. (2020). The effect of activities developed with web 2.0 tools based on the 5e learning cycle model on the multiplication achievement of 4th graders. Participatory Educational Research, 7(3), 105-123. doi: 10.17275/per.20.37.7.3
  • Özgen, K., ve Alkan, H. (2014). Matematik öğretmen adaylarının etkinlik geliştirme becerilerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(3), 1179-1201.
  • Özgen, K., Narlı, S., ve Alkan, H. (2013). Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanım sıklığı algılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 31-51.
  • Özmantar, M. F., ve Aslan, B. (2017). Matematiksel etkinliklerin uygulanması sırasında ortaya çıkan öğretmen ve öğrenci rolleri. International Journal of Social Science Research, 6(1), 1-23.
  • Öztürk, F., ve Işık, A. (2018). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik hazırlama süreçlerinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(26), 513-545.
  • Öztürk, B., ve Öztürk, F. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının etkinlik kavramına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 2009-2018. doi: 10.24106/kefdergi.722439
  • Sarı, M. H., ve Akbaba, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde teknoloji kullanımı üzerine nitel bir araştırma. International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 6, Issue: 19, p. (24-49)
  • Schreyer-Bennethum, L. & Albright, L. (2011). Evaluating the incorporation of technology and application projects in the higher education mathematics classroom. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 42(1), 53-63.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Serow, P. & Callingham, R. (2008). The introduction of interactive whiteboard technology in the primary mathematics classroom: Three case studies. Navigating currents and charting directions, 453-459.
  • Sheehan, M., & Nillas, L. (2010). Technology integration in secondary mathematics classrooms: Effect on students’ understanding.
  • Subaşı, M., ve Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Tatlı, Z., Akbulut, H. İ., ve Altınışık, D. (2016). The impact of Web 2.0 tools on pre-service teachers’ self confidence levels about TPCK. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(3), 659-678. doi: 10.16949/turkbilmat.277878
  • Sahin-Topalcengiz, E., ve Yildirim, B. (2020). Teachers' opinions about distance web 2.0 tools training and teachers' in-class web 2.0 practices. Journal of Turkish Science Education, 17(4), 561-577.
  • Şen, M., & Başkurt, İ. (2024). Teknoloji Destekli Matematik Eğitiminde Yapı Taşları Modelinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi. Journal of Elementary Education: Theory and Practice (JELEDU), 2(1), 109-153. doi: 10.5281/zenodo.10877097
  • Topçu, E., ve Masal, E. (2020). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-değerlendirme algılarına bir bakış. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 147-167. doi: 10.30855/gjes.2020.06.01.009
  • Uğurel, I., Bukova-Güzel, E., ve Kula, S. (2010). Matematik öğretmenlerinin öğrenme etkinlikleri hakkındaki görüş ve deneyimleri, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi S(28.)
  • Usta, E., ve Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335-1349.
  • Van deWalle, B. (2016). Affordable technology response systems. Connections, 30(2), 17.
  • Yazlık, D. Ö., ve Öngören, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1264-1283. doi: 10.29299/kefad.2018.19.02.005
  • Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan eğitim etkileşimlerinde Web 2.0 uygulamalarının kullanılması: 2020-2022 sistematik alanyazın taraması. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal (Smart Journal), 8(64), 1954-1962. doi: http://dx.doi.org/10.2922 8/smryj.65501
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Ayrıntı Basım, Yayın ve Matbaacılık.
  • Yuen, S. C. Y., Yaoyuneyong, G. & Yuen, P. K. (2011). Perceptions, interest, and use: Teachers and web 2.0 tools in education. International Journal of Technology in Teaching & Learning, 7(2).

Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 44 Sayı: 3, 1751 - 1784, 30.12.2024
https://doi.org/10.17152/gefad.1355930

Öz

Bu çalışmanın amacı; kırsalda görev yapan sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde Web 2.0 destekli etkinlik uygulama durumlarını incelemektir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninin kullanıldığı çalışmanın katılımcıları kırsal bir bölgede görev yapan 4 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında öğretmenlerle yapılan görüşmeler ve araştırmacı günlüğü kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizi içerik ve doküman analizi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda kırsalda görev yapan sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 destekli matematik etkinliği uygulamalarında internet ve teknolojik cihazlardan yararlandıkları; ancak sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 destekli matematik etkinliklerinde Web 2.0 uygulamalarını kullanma konusundaki bilgi eksikliklerinin, sınıflarda etkileşimli tahta bulunmamasının ve zaman yönetimi sorunlarının uygulama sürecini olumsuz etkileyen faktörler olduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla kırsal kesimde görev yapan sınıf öğretmenlerinin Web 2.0 uygulamalarını etkili bir matematik dersinde kullanabilmeleri için mesleki gelişim etkinliklerinden yararlanmaları önerilebilir.

Etik Beyan

Bu çalışma Trabzon Üniversitesi Sosyal Ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu tarafından 28.01.2022 tarih 2021-1/2.4 sayılı etik kurul kararı ile yürütülmüştür.

Kaynakça

  • Açıl, E. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin etkinlik algısı ve uygulanışına ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Akbayır, K., ve Ece, İ. (2016). Kırsal kesimde çalışan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar. Kesit Akademi Dergisi, (4), 140-158.
  • Atıcı, Ş., ve Çamlıbel Çakmak, Ö. (2019). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine yönelik görüş ve uygulamalarının incelenmesi. 6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi 2 - 05 Ekim 2019 içinde (s.82-96). Kars, Türkiye.
  • Atıcı, B., ve Yıldırım, S. (2010). Web 2.0 uygulamalarının e-öğrenmeye etkisi. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Aytaçlı, B. (2012). Durum çalışmasına ayrıntılı bir bakış. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 1-9.
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O., ve Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: Eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14), 191-196.
  • Baki, Ö., ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320.
  • Birişçi, S., ve Çalık Uzun, S. (2014). Matematik öğretmenlerinin derslerinde etkileşimli tahta kullanımına ilişkin görüşleri: Artvin ili örneği. Ilkogretim Online, 13(4). doi: 10.17051/io.2014.19504
  • Birgin, O., ve Gürbüz, R. (2008). Sinif öğretmeniadaylarinin ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi düzeylerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 163-179.
  • Bogdan, R. C. & Biklen, S. K. (1998). Qualitative Research for Education: An Introductionto Theory and Methods, Boston: Aliyn and Bacon.
  • Boz, İ., ve Özerbaş, M. A. (2020). Sınıf öğretmenlerinin matematik dersinde teknoloji kullanımlarına ilişkin görüşleri. Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Dergisi, 4(2), 56-66.
  • Bozkurt, A. (2012). Matematik öğretmenlerinin matematiksel etkinlik kavramına dair algıları. Eğitim ve Bilim, 37(166).
  • Bozkurt, A., ve Cilavdaroğlu, A. K. (2011). Matematik ve sınıf öğretmenlerinin teknolojiyi kullanma ve derslerine teknolojiyi entegre etme algıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 859-870.
  • Bozkurt, A., ve Kuran, K. (2016). Öğretmenlerin matematik ders kitaplarındaki etkinlikleri uygulama ve etkinlik tasarlama deneyim ve görüşlerinin incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 17(2), 377-398.
  • Christensen, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on technology in Education, 34(4), 411-433.
  • Creswell, J. W. & Poth, C. N. (2016). Qualitative İnquiry And Research Design: Choosing Among Five Approaches. Sage publications.
  • Çelebi, C., ve Satırlı, H. (2021). Web 2.0 uygulamalarının ilkokul seviyesinde kullanım alanları. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 2(1), 75-110. doi: 10.52911/itall.938122.
  • Çapuk, S., ve Ünsal, M. (2017). Köy okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişimlerini etkileyen faktörler. Electronic Turkish Studies, 12(25).
  • Çelik, T. (2020). Web 2.0 uygulamaları kullanımı yetkinliği ölçeği geliştirme çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-30. doi: 10.9779.pauefd.700181
  • Çelik, H., Baykal, N. B., ve Memur, H. N. K. (2020). Nitel veri analizi ve temel ilkeleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 8(1), 379-406. doi: doi:10.14689/issn.2148-2624.1.8c.1s.16m
  • Çırak, S., ve Uygun, T. (2023). Teknoloji destekli etkinliklerle zenginleştirilmiş matematik öğretiminin özel yetenekli öğrencilerin matematik başarısına etkisi: Deneysel çalışma. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 19(2), 355-369. https://doi.org/10.17244/eku.1264051
  • Demir, M., Tananis, C. A. & Trahan, K. W. (2019). İlköğretim okullarında kullanılan alternatif değerlendirme yöntemlerinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 44(197). doi: 10.15390/EB.2019.6272
  • Deperlioğlu, Ö., ve Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim, 10, 10-12.
  • Duran, C., Sidekli, S., ve Yorulmaz, A. (2018). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik etkinliklerine yönelik tutumlarının incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 2(1), 17-26.
  • Ece, İ. (2012). Kırsal kesimde çalışan sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fen Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Ersoy, Y. (2005). Matematik eğitimini yenileme yönünde ileri hareketler-1: Teknoloji destekli matematik öğretimi. Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(2).
  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler: Amaç, içerik ve kazanımlar, İlköğretim Online, 5(1), s. 30-44.
  • Eser, E. (2020). Öğretmen adaylarının Web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme Dergisi, 1(1), 122-137.
  • Garan, Ö. (2005). Kırsal kesimdeki sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Güneş, G. ve İskenderoğlu, T. A. (2014). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine yönelik yaklaşımları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3).
  • Henningsen, M. & Stein, M. K. (1997). Mathematical tasks and student cognition: Classroom-based factors that support and inhibit high-level mathematical thinking and reasoning. Journal for research in mathematics education, 28(5), 524-549.
  • Holmes, K. (2009). Planning to teach with digital tools: Introducing the interactive whiteboard to pre-service secondary mathematics teachers. Australasian Journal of Educational Technology, 25(3).
  • İnan, C. (2006). Matematik öğretiminde oluşturmacı yaklaşım etkinlikleri. In 6th Internatıonal Educatıonal Technology Conference.
  • Karakuş, M., ve Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir durum çalısması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 35-54.
  • Kerpiç, A. (2011). Etkinlik tasarım prensipleri çerçevesinde 7. sınıf matematik ders kitabı etkinliklerinin değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Koç, M.H. (2019). Sınıf öğretmenlerinin etkinlik hazırlama ve uygulama durumlarının değerlendirilmesi. Yaşadıkça Eğitim, 33(1), 69-84. doi: 10.33308/26674874.201933193
  • Kurt, G., ve Nayir, Ö. (2017). Etkinlik kavramının öğretmenlerin bakış açısıyla farklı boyutlarda incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 283-296. doi :10.24289/ijsser.270693
  • Kutluca, T., ve Birgin, O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), (2).
  • McLoughlin, C. & Lee, M. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. In ICT: Providing choices for learners and learning. Proceedings ascilite Singapore 2007 (pp. 664-675). Centre for Educational Development, Nanyang Techn....
  • MEB, Milli Eğitim Bakanlığı (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Basımevi.
  • Merriam, S. (2009). QualitativeResearch: A Guide to Design and İmplementation. San Fransisco: John Willey & Sons Inc.
  • Ozan, Ö. (2008). Kırsal eğitim ortamlarının bilgi ve iletişim teknolojileri yoluyla iyileştirilmesi: Eskişehir taşımalı ilköğretim uygulaması örneği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özenç, M., Dursun, H., ve Şahin, S. (2020). The effect of activities developed with web 2.0 tools based on the 5e learning cycle model on the multiplication achievement of 4th graders. Participatory Educational Research, 7(3), 105-123. doi: 10.17275/per.20.37.7.3
  • Özgen, K., ve Alkan, H. (2014). Matematik öğretmen adaylarının etkinlik geliştirme becerilerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(3), 1179-1201.
  • Özgen, K., Narlı, S., ve Alkan, H. (2013). Matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ve teknoloji kullanım sıklığı algılarının incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 31-51.
  • Özmantar, M. F., ve Aslan, B. (2017). Matematiksel etkinliklerin uygulanması sırasında ortaya çıkan öğretmen ve öğrenci rolleri. International Journal of Social Science Research, 6(1), 1-23.
  • Öztürk, F., ve Işık, A. (2018). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik hazırlama süreçlerinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(26), 513-545.
  • Öztürk, B., ve Öztürk, F. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının etkinlik kavramına yönelik görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 2009-2018. doi: 10.24106/kefdergi.722439
  • Sarı, M. H., ve Akbaba, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde teknoloji kullanımı üzerine nitel bir araştırma. International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 6, Issue: 19, p. (24-49)
  • Schreyer-Bennethum, L. & Albright, L. (2011). Evaluating the incorporation of technology and application projects in the higher education mathematics classroom. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 42(1), 53-63.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 58, 40-45.
  • Serow, P. & Callingham, R. (2008). The introduction of interactive whiteboard technology in the primary mathematics classroom: Three case studies. Navigating currents and charting directions, 453-459.
  • Sheehan, M., & Nillas, L. (2010). Technology integration in secondary mathematics classrooms: Effect on students’ understanding.
  • Subaşı, M., ve Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Tatlı, Z., Akbulut, H. İ., ve Altınışık, D. (2016). The impact of Web 2.0 tools on pre-service teachers’ self confidence levels about TPCK. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(3), 659-678. doi: 10.16949/turkbilmat.277878
  • Sahin-Topalcengiz, E., ve Yildirim, B. (2020). Teachers' opinions about distance web 2.0 tools training and teachers' in-class web 2.0 practices. Journal of Turkish Science Education, 17(4), 561-577.
  • Şen, M., & Başkurt, İ. (2024). Teknoloji Destekli Matematik Eğitiminde Yapı Taşları Modelinin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi. Journal of Elementary Education: Theory and Practice (JELEDU), 2(1), 109-153. doi: 10.5281/zenodo.10877097
  • Topçu, E., ve Masal, E. (2020). Matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-değerlendirme algılarına bir bakış. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 147-167. doi: 10.30855/gjes.2020.06.01.009
  • Uğurel, I., Bukova-Güzel, E., ve Kula, S. (2010). Matematik öğretmenlerinin öğrenme etkinlikleri hakkındaki görüş ve deneyimleri, Buca Eğitim Fakültesi Dergisi S(28.)
  • Usta, E., ve Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335-1349.
  • Van deWalle, B. (2016). Affordable technology response systems. Connections, 30(2), 17.
  • Yazlık, D. Ö., ve Öngören, S. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerine ilişkin görüşlerinin ve sınıf içi uygulamalarının incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 1264-1283. doi: 10.29299/kefad.2018.19.02.005
  • Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan eğitim etkileşimlerinde Web 2.0 uygulamalarının kullanılması: 2020-2022 sistematik alanyazın taraması. Social Mentality and Researcher Thinkers Journal (Smart Journal), 8(64), 1954-1962. doi: http://dx.doi.org/10.2922 8/smryj.65501
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Ayrıntı Basım, Yayın ve Matbaacılık.
  • Yuen, S. C. Y., Yaoyuneyong, G. & Yuen, P. K. (2011). Perceptions, interest, and use: Teachers and web 2.0 tools in education. International Journal of Technology in Teaching & Learning, 7(2).
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Öğretim Teknolojileri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Altunsoy 0000-0001-6969-0853

Gönül Güneş 0000-0003-3223-8163

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 44 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Altunsoy, Y., & Güneş, G. (2024). Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(3), 1751-1784. https://doi.org/10.17152/gefad.1355930
AMA Altunsoy Y, Güneş G. Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi. GEFAD. Aralık 2024;44(3):1751-1784. doi:10.17152/gefad.1355930
Chicago Altunsoy, Yasemin, ve Gönül Güneş. “Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44, sy. 3 (Aralık 2024): 1751-84. https://doi.org/10.17152/gefad.1355930.
EndNote Altunsoy Y, Güneş G (01 Aralık 2024) Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44 3 1751–1784.
IEEE Y. Altunsoy ve G. Güneş, “Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi”, GEFAD, c. 44, sy. 3, ss. 1751–1784, 2024, doi: 10.17152/gefad.1355930.
ISNAD Altunsoy, Yasemin - Güneş, Gönül. “Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 44/3 (Aralık 2024), 1751-1784. https://doi.org/10.17152/gefad.1355930.
JAMA Altunsoy Y, Güneş G. Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi. GEFAD. 2024;44:1751–1784.
MLA Altunsoy, Yasemin ve Gönül Güneş. “Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 44, sy. 3, 2024, ss. 1751-84, doi:10.17152/gefad.1355930.
Vancouver Altunsoy Y, Güneş G. Kırsalda Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Web 2.0 Destekli Matematik Etkinliği Uygulama Durumlarının İncelenmesi. GEFAD. 2024;44(3):1751-84.