Bu araştırmanın amacı; üniversite öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının çevrimiçi öğrenmeye yönelik
hazırbulunuşlukları üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada
tarama modeli içinde yer alan seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubu Sivas
Cumhuriyet Üniversitesinde 2019-2020 akademik yılı bahar döneminde lisans ve önlisans programlarına
öğrenimlerine devam eden 476 kadın 620 erkek olmak üzere toplamda 1096 katılımcı oluşturmaktadır. Araştırma
verileri “Bilgisayara İlişkin Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği” ve “Çevrimiçi Öğrenmeye Yönelik Hazırbulunuşluk Ölçeği” uygulanarak
elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız gruplar t testi, ANOVA, Tukey,
DFA ve YEM analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında; öğrencilerin her iki ölçeğe
ilişkin puanlarının cinsiyet, okul türü, öğretim türü, ekonomik durum, ailenin ikamet ettiği yer, mezun olunan lise
türü, bilgisayara erişim, internete erişim, günlük internet kullanım süresi değişkenleri açısından anlamlı farklılık
gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin bilgisayar öz-yeterlik algılarının çevrimiçi öğrenmeye yönelik
hazırbulunuşlukları üzerinde pozitif etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
Bilgisayar Öz-Yeterliği Çevrimiçi Öğrenme Üniversite Öğrenci YEM
The purpose of this study is to determine the effect of university students’ computer self-efficacy perceptions
on their readiness for online learning and to examine this effect in terms of different variables. The random
sampling method, which is included in the survey model, was used in the study. The sample group of the
study consists of a total of 1096 participants; 476 female and 620 male, who continue their education in
undergraduate and associate degree programs in the spring term of the 2019-2020 academic year at Sivas
Cumhuriyet University. The research data were obtained by applying the “Computer Self-Efficacy Perception
Scale” and the “Readiness Scale for Online Learning”. Descriptive statistics, independent samples t-test, ANOVA,
Tukey, CFA, and SEM analysis techniques were used in the analysis of the research data. From the findings
of the study, it was determined that the students’ scores on both scales varied significantly depending on
the variables of gender, school type, education type, economic status, family residence, type of high school
graduated, computer access, internet access and daily internet usage time. In addition, it was determined that
the students’ computer self-efficacy perceptions had a positive effect on their readiness for online learning.
Computer Self-Efficacy Online Learning University Student SEM
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.