Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin problemli sosyal ağ kullanımına
göre incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Genel tarama modeli ile yapılan bu araştırmaya 2019-2020
öğretim yılı güz döneminde bir devlet üniversitesinin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören 316 öğrenci
katılmıştır. Araştırmanın verileri Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Problemli Sosyal Ağ Kullanım
Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Katılımcılar, problemli sosyal ağ kullanım ölçeğinden aldıkları puanlara
göre “düşük düzey”, “orta düzey” ve “yüksek düzey” problemli sosyal ağ kullanıcıları şeklinde
sınıflandırılmıştır. Toplanan veriler tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi ile çözümlenmiştir.
Araştırmanın sonucunda düşük düzeydeki problemli sosyal ağ kullanıcılarının eleştirel düşünme
eğilimleri puanlarının yüksek düzeydeki problemli sosyal ağ kullanıcılarından istatistiksel olarak
anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, eleştirel düşünme eğilimi ile problemli
sosyal ağ kullanımı arasında ters yönde, düşük düzeyde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki oluğu
belirlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak eleştirel düşünme eğiliminin öğrencileri
problemli sosyal ağ kullanımına karşı koruma işlevi görebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Eleştirel düşünme eleştirel düşünme eğilimi sosyal medya problemli sosyal ağ kullanımı dijital bağımlılık
Yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 21 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: Özel Sayı |
ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.