BibTex RIS Kaynak Göster

Özel Yetenekli Öğrencilerin Yeni Medya Kullanımları ve Akademik Başarılarına Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 12, 115 - 128, 01.01.2017

Öz

Bu çalışma, zekâ seviyeleri yüksek olan özel yetenekli öğrencilerin yeni medya kullanımlarını ve bunun akademik başarılarına etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Özel yetenekli öğrencilerin, kendi okullarındaki örgün eğitimin yanı sıra öğrenim gördükleri yaş ve sınıf düzeylerine göre; destek eğitimi, bireysel yetenekleri fark ettirici program, özel yetenekleri geliştirme programı ve proje eğitiminin multidisipliner yaklaşımla sürdürüldüğü Bilim ve Sanat Merkezleri’nde BİLSEM , yeni medya kullanımı giderek önem kazanmakta ve yaygınlaşmaktadır. Yeni medyanın sağladığı olanakların, özel eğitim süreçlerine etkisi, özellikle de öğrencilerin başarısındaki rolü bu araştırmanın temel çerçevesini oluşturmaktadır. İzmit BİLSEM’de eğitim alan özel yetenekli öğrencilerin, yeni medya araçlarını kullanımları ve bunun akademik başarılarına etkisinin nitel araştırma yaklaşımı ekseninde sorgulandığı çalışmada, yaşları 15-18 yaş arası olan toplam 28 proje grubu öğrencisinden gönüllü olarak 10 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın sonucunda özel yetenekli öğrencilerin yeni medya ortam ve araçlarını eğitim öğretim süreçlerinin bir parçası olarak gördükleri, akranlarına nazaran daha pragmatik bir bakış açısıyla ve verimli bir şekilde kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • • Binark, M.(2015). “Yeni Medya Çalışmaları Özel Sayısı Hakkında: Neden?”. Folklor/Edebiyat, 9-18.
  • • Ekici, S., Yılmaz, B.(2013). Fatih Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği 27, 2 (2013), 317-339.
  • • Gömleksiz, M.N., Kan, A.Ü. & Öner, Ü. (2012). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Medya Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri (Elazığ Bilim ve Sanat Merkezi Örneği), Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(4).
  • • İstatistiklerle Gençlik, 2016, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24648 (Erişim Tarihi: 17.05 2017)
  • • Köroğlu, İ.Ş. (2015). Üstün Yetenekli Dijital Yerlilerin Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Nicel Bir Çalışma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 40, Bahar.
  • • Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • • Millî Eğitim Bakanlığı, (2007). Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. Tebliğler Dergisi: Şubat 2007 / 2593. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html. (Erişim Tarihi: 04.06.2017).
  • • Marland, S. P., Jr. (1972). Education Of The Gifted And Talented: Report to the Congress Of The United States by the U.S. Commissioner Of Education And Background Papers Submitted To The U.S. Office Of Education, 2 Vols. Washington, Dc: U.S. Government Printing Office. (Government Documents Y4.L 11/2:G36)
  • • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 12, 115 - 128, 01.01.2017

Öz

This study aims to reveal the impact of new media use on gifted students, whose intelligence levels are high, and their academic achievement. The gifted students get support training according to their age and class level, individual talent awareness program, special talent development program and project training through multidisciplinary approach at Science and Arts Centers BİLSEM as well as formal education at their own schools. The use of new media is becoming increasingly important and widespread at BİLSEM. The role of the new media the influence of gifted education processes, especially on the success of the students, constitutes the basic framework of this research. Semi-structured interviews with 10 volunteer gifted students among 28 students of project training program were conducted in the context of their use of new media tools and its impact on their academic achievement were questioned through qualitative approach. The volunteer gifted students get education at İzmit BİLSEM and their age range is between 15 and 18. As a result of the study, it has been observed that gifted students assume new media platform and tools as part of the educational process they use them in a more pragmatic way and productively as a comparison to their peers

Kaynakça

  • • Binark, M.(2015). “Yeni Medya Çalışmaları Özel Sayısı Hakkında: Neden?”. Folklor/Edebiyat, 9-18.
  • • Ekici, S., Yılmaz, B.(2013). Fatih Projesi Üzerine Bir Değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği 27, 2 (2013), 317-339.
  • • Gömleksiz, M.N., Kan, A.Ü. & Öner, Ü. (2012). Üstün Zekâlı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Medya Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri (Elazığ Bilim ve Sanat Merkezi Örneği), Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(4).
  • • İstatistiklerle Gençlik, 2016, http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=24648 (Erişim Tarihi: 17.05 2017)
  • • Köroğlu, İ.Ş. (2015). Üstün Yetenekli Dijital Yerlilerin Sosyal Medya Kullanımları Üzerine Nicel Bir Çalışma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 40, Bahar.
  • • Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • • Millî Eğitim Bakanlığı, (2007). Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. Tebliğler Dergisi: Şubat 2007 / 2593. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html. (Erişim Tarihi: 04.06.2017).
  • • Marland, S. P., Jr. (1972). Education Of The Gifted And Talented: Report to the Congress Of The United States by the U.S. Commissioner Of Education And Background Papers Submitted To The U.S. Office Of Education, 2 Vols. Washington, Dc: U.S. Government Printing Office. (Government Documents Y4.L 11/2:G36)
  • • Yıldırım, A.ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Naif Kara Bu kişi benim

Mehmet Güzel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Kara, N., & Güzel, M. (2017). Özel Yetenekli Öğrencilerin Yeni Medya Kullanımları ve Akademik Başarılarına Etkisi. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 5(12), 115-128.

ÖNEMLİ NOT: DERGİMİZ ÖZEL SAYILAR HARİCİNDE HER YILIN NİSAN, AĞUSTOS VE ARALIK AYLARINDA OLMAK ÜZERE YILDA ÜÇ DEFA YAYIMLANMAKTADIR. ADAY ÇALIŞMALAR SAYIYA ÖZEL GÖNDERİLMEMEKTEDİR. DERGİMİZE GÖNDERİLEN MAKALELER DEĞERLENDİRME SÜRECİNİN TAMAMLANMASINI TAKİBEN UYGUN OLAN İLK SAYIDA YAYIMLANMAKTADIR.