BibTex RIS Kaynak Göster

Habitual Consumption of Ice Cream in Kahramanmaras, Turkey (Turkish with English Abstract)

Yıl 2009, Cilt: 34 Sayı: 3, 143 - 148, 01.06.2009

Öz

One of the products special to Kahramanmaras that symbolizes the name of the city is ice cream. In this study, the ice cream consumption based on socio-economic and demographic characteristics of consumers was investigated in urban area of Kahramanmaras. The data used in this study were collected from randomly selected individuals at the ages of 18 or older by a face-to-face interview in 2005. The results of the study showed that beside high consumption ratio (70.8%) of hammered ice cream in Kahramanmaras, some consumers (8.2%) rather prefer consuming packed and brand ice cream while some costumers consume both types (21.0%).

Kaynakça

  • Akbulut N, Kınık Ö. 1991. Soya sütünün dondurma üretiminde kullanım olanakları üzerinde bir araştırma. Ege Üniv Müh Fak Dergisi Seri: B Gıda Müh, 9 (2): 1-13. 2. Konar A. 2001. Süt Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 140 Ders Kitapları Ya- yın No: A-45 III. Baskı Adana.
  • Anon. 2004. Dondurmanın besin değerinden faydalan- mıyoruz. www.ntvmsnbc.com/news/276136.asp (Erişim tarihi 16.9.2007).
  • Kerr WL. 2004. Ice cream, 6th edition: R. T. Marshall, H. D. Goff and R. W. Hartel; Kluwer Academic, Ple- num Publishers, New York, 2003, 371 pp. ISBN 0-306- 47700-9. Book Review. Lebensmittel-Wissenschaft und- Technologie 37 (3): 385-386.
  • Smith D. 2005. Ice cream II. Proceedings of the second IDF symposium on ice cream, Thessaloniki, Greece, 14– 16 May 2003, Special Issue 200401, International Dairy Federation, Brussels, Belgium, ISBN 92 9098 038-9, 2003 (416 pp.). Book Review. Goff, D. and Tharp, B. (Eds.). Int Dairy J. 15 (12): 1299-1300.
  • Yöney Z. 1968. Dondurma Teknolojisi. A.Ü.Z.F. Yayın- ları 360, D.K. 214, Ankara.
  • Tekinşen OC, Tekinşen KK. 2005. Süt ve Süt ürünleri: Temel Bilgiler, Teknoloji, Kalite Kontrolü. 364 s.
  • Sevdalis N, Harvey N. 2006. Determinants of willing- ness to pay in separate and joint evaluations of options: Context matters. J Econ Psychol 27 (3): 377-385.
  • Davies A, Cline WT. 2005. A consumer behavior app- roach to modeling monopolistic competition. J Econ Psychol 26 (6): 797-826.
  • Türkel F. 2004. Dondurucu rekabet. Aksiyon dergisi sayı:442.
  • Ulusu P. 2005. Dondurma pazarına markalı ürünler hakim. Bizim Market Sektör Analizi. Sayı: 16. www.bi- zimmarketdergisi.com.
  • Ateş Y. 2004. İster külahta ister pakette hepsi birbi- riyle rekabette. www.sabah.com.tr/2004/04/17/gny102. html
  • Collins M. 1986. Sampling. In Consumer Marketing Research Handbook, R. Worcester et al (eds), Elsevier Sci. Pub. Company Inc.

Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı

Yıl 2009, Cilt: 34 Sayı: 3, 143 - 148, 01.06.2009

Öz

Kahramanmaraş dondurması şehrin adıyla simgeleşmiş özel bir üründür. Bu çalışmada, Kahramanmaraş merkez ilçede tüketicilerin sosyoekonomik ve demografik yapıları dikkate alınarak dondurma tüketim alışkanlıkları incelenmiştir. Araştırmada, 2005 yılında tesadüfen seçilen yaşı 18 ve üstünde bulunan bireylerle yüz yüze yapılmış olan anketler kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Kahramanmaraş ilinde tüketicilerin önemli bir bölümünün (%70.8) Kahramanmaraş dondurması tükettikleri saptanmıştır. Bununla birlikte, araştırma alanında anket yapılan tüketicilerden dondurma tüketen bireylerin %8.2’si daha çok markalı dondurmaları tercih ederken %21’inin de hem Kahramanmaraş dondurması hem de markalı dondurmaları tükettikleri belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akbulut N, Kınık Ö. 1991. Soya sütünün dondurma üretiminde kullanım olanakları üzerinde bir araştırma. Ege Üniv Müh Fak Dergisi Seri: B Gıda Müh, 9 (2): 1-13. 2. Konar A. 2001. Süt Teknolojisi. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel Yayın No: 140 Ders Kitapları Ya- yın No: A-45 III. Baskı Adana.
  • Anon. 2004. Dondurmanın besin değerinden faydalan- mıyoruz. www.ntvmsnbc.com/news/276136.asp (Erişim tarihi 16.9.2007).
  • Kerr WL. 2004. Ice cream, 6th edition: R. T. Marshall, H. D. Goff and R. W. Hartel; Kluwer Academic, Ple- num Publishers, New York, 2003, 371 pp. ISBN 0-306- 47700-9. Book Review. Lebensmittel-Wissenschaft und- Technologie 37 (3): 385-386.
  • Smith D. 2005. Ice cream II. Proceedings of the second IDF symposium on ice cream, Thessaloniki, Greece, 14– 16 May 2003, Special Issue 200401, International Dairy Federation, Brussels, Belgium, ISBN 92 9098 038-9, 2003 (416 pp.). Book Review. Goff, D. and Tharp, B. (Eds.). Int Dairy J. 15 (12): 1299-1300.
  • Yöney Z. 1968. Dondurma Teknolojisi. A.Ü.Z.F. Yayın- ları 360, D.K. 214, Ankara.
  • Tekinşen OC, Tekinşen KK. 2005. Süt ve Süt ürünleri: Temel Bilgiler, Teknoloji, Kalite Kontrolü. 364 s.
  • Sevdalis N, Harvey N. 2006. Determinants of willing- ness to pay in separate and joint evaluations of options: Context matters. J Econ Psychol 27 (3): 377-385.
  • Davies A, Cline WT. 2005. A consumer behavior app- roach to modeling monopolistic competition. J Econ Psychol 26 (6): 797-826.
  • Türkel F. 2004. Dondurucu rekabet. Aksiyon dergisi sayı:442.
  • Ulusu P. 2005. Dondurma pazarına markalı ürünler hakim. Bizim Market Sektör Analizi. Sayı: 16. www.bi- zimmarketdergisi.com.
  • Ateş Y. 2004. İster külahta ister pakette hepsi birbi- riyle rekabette. www.sabah.com.tr/2004/04/17/gny102. html
  • Collins M. 1986. Sampling. In Consumer Marketing Research Handbook, R. Worcester et al (eds), Elsevier Sci. Pub. Company Inc.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülgün Yıldız Tiryaki Bu kişi benim

Cuma Akbay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 34 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Tiryaki, G. Y. ., & Akbay, C. . (2009). Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı. Gıda, 34(3), 143-148.
AMA Tiryaki GY, Akbay C. Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı. GIDA. Haziran 2009;34(3):143-148.
Chicago Tiryaki, Gülgün Yıldız, ve Cuma Akbay. “Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı”. Gıda 34, sy. 3 (Haziran 2009): 143-48.
EndNote Tiryaki GY, Akbay C (01 Haziran 2009) Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı. Gıda 34 3 143–148.
IEEE G. Y. . Tiryaki ve C. . Akbay, “Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı”, GIDA, c. 34, sy. 3, ss. 143–148, 2009.
ISNAD Tiryaki, Gülgün Yıldız - Akbay, Cuma. “Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı”. Gıda 34/3 (Haziran 2009), 143-148.
JAMA Tiryaki GY, Akbay C. Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı. GIDA. 2009;34:143–148.
MLA Tiryaki, Gülgün Yıldız ve Cuma Akbay. “Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı”. Gıda, c. 34, sy. 3, 2009, ss. 143-8.
Vancouver Tiryaki GY, Akbay C. Kahramanmaraş’ta Dondurma Tüketim Alışkanlığı. GIDA. 2009;34(3):143-8.

by-nc.png

GIDA Dergisi Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 (CC BY-NC 4.0) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. 

GIDA / The Journal of FOOD is licensed under a Creative Commons Attribution-Non Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/