Öz
Girişimciler risk alarak sermayesini kar amacı ile yatırıma çeviren kişiler olarak
tanımlanmaktadır. Kişilerin girişimci olma eğilimlerini etkileyen çevresel
etkenler kadar doğuştan gelen özelliklerde vardır. Girişimcilik eğilimine sahip
kişilerin daha fazla başarma güdüsüne sahip oldukları, risk aldıkları, yenilikçi
oldukları ve kendilerine güven duydukları bilinmektedir. Bireysel değer kavramı
ise toplumun içindeki üyeleri etkileyen, genelleştirilmiş davranışlarla
ortaya çıkan paylaşılan davranışlardır. Bireysel değeler kişinin davranışlarını
etkiler. Bu çalışmada bireysel değerler, girişimcilik eğilimi ile ilişkili olarak
ele alınmıştır. Çalışmanın amacı; Düzce üniversitesi öğrencilerinin bireysel
değerleri ile girişimcilik eğilimi arasındaki ilişkiyi değerlendirmektir. Araştırmada
nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Tabakalı
örneklem yöntemi ile 373 kişi araştırmaya dahil edilmiştir. Girişimcilik eğilimi
tek boyut olarak değerlendirilmiştir. Bireysel ise değerler başarma, sükûnet,
evrensellik ve bireysellik olmak üzere dört boyutta incelenmiştir. Araştırma
sonucunda bireysel değerler ile girişimcilik eğilimi arasında anlamlı ilişkinin
olduğu görülmüştür. Bireysel değerleri oluşturan 4 boyuttan en yüksek oranlı
ilişkiye sahip olan boyut ise başarma eğilimi olmuştur. Araştırmada bireysel
değerler ve girişimcilik eğilimi değişkenlerine yönelik olarak demografik özelliler
açısından örneklemdeki tek farklılık cinsiyet açısından ortaya çıkmıştır.
Kadınların bieysel değer algıları erkelere oran ile daha yüksektir.