Öz
Girişimcilik hem bireyler hem de girişimcilik ekosistemi içerisindeki diğer unsurlar
için sağladığı ekonomik ve sosyal faydalar ile gittikçe daha önemli bir konu
olarak değerlendirilmektedir. Girişimcilik konusundaki bu ilgi hem uygulayıcılar
hem de teorik bağlamda kayda değer gelişmelere ve çıktılara imkân sağlamaktadır.
Diğer taraftan girişimcilik, bir kariyer alternatifi olarak öğrenciler için önemli
fırsatlar sunmaktadır. Bu bağlamda öğrencileri girişimciliğe motive eden faktörler
ile girişimcilik faaliyetlerinin önünde engel olarak algıladıkları faktörlerin tartışılması
gerekmektedir. Olumlu ve olumsuz bu faktörler, girişimcilik niyeti ve dolayısıyla
da girişimcilik fikirlerinin gerçeğe dönüşmesi için belirleyici bir yapıya
sahiptir. Bu bağlamda çalışmanın amacı öğrenciler tarafından algılanan girişimcilik
motivasyonları ve girişimcilik engelleri ile bu faktörlerin girişimcilik niyetine
olan etkisini tespit etmektir. Çalışmanın amacı doğrultusunda kolayda örnekleme
yöntemi ile belirlenen 347 öğrenciye anket uygulanmış, elde edilen veriler uygun
istatistiki yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre
algılanan girişimcilik motivasyonları arttıkça girişimcilik niyeti artmakta, algılanan
girişimcilik engelleri arttıkça da girişimcilik niyeti azalmaktadır. Ayrıca girişimcilik
niyetinin artmasında girişimcilik ile ilgili programların etkisinin olduğunu ifade
etmek de mümkündür. Bu bağlamda girişimcilik odaklı farkındalık artırma temelli
eğitimlerin ya da girişimcilik programlarının gerçekleştirilmesi engellere ilişkin
algının ortadan kaldırılmasının yanında girişimcilik motivasyonlarının gelişmesine
ve dolayısıyla da girişimcilik faaliyetlerin hayata geçirilmesi için kritik bir öneme
sahiptir.