Bu çalışmanın amacı Dumlupınar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden Girişimcilik dersi almış öğrencilerin “Girişimcilik” metaforlarını belirlemektir. Araştırma, 2017-
2018 Eğitim-Öğretim yılında Kütahya ili Dumlupınar Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinden Girişimcilik dersi almış
öğrencilere gönüllülük esasına göre uygulanmıştır. Araştırma kapsamında gönüllü öğrencilere “Girişimcilik.......................................benzer, çünkü.......................................................................................” şeklinde açık
uçlu anketler dağıtılmıştır. Elde edilen anket verileri nitel araştırma desenine
uygun olarak içerik analizine tutulmuştur. Öğrenci cevaplarında “Girişimcilik” temasına yönelik 12 ayrı kategoride metafor ürettikleri tespit edilmiştir.
Katılımcıların üretmiş olduğu metaforlardan en yüksek olanı “cesaret ve risk
metaforlarının” sayısı 25 iken en az üretilen “toplumsal rol metaforlarının”
sayısı 6 olmuştur. Üretilen metaforların girişimciliğin temel özellikleri; birey
ya da grubun yeni fikirleri, risk üstlenmesi, değer yaratma, mevcut kaynakların yeni kombinasyonları, toplumsal refaha katkısı gibi unsurları karşıladığını göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2 |