Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA VE LOJİSTİK DEPARTMANLARI ARASINDA PAYLAŞILAN BİLGİ KALİTESİNİN İŞ BİRLİĞİ VE ÇATIŞMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2022, Cilt: 17 Sayı: 2, 1 - 12, 11.01.2023

Öz

Bu çalışmada, pazarlama ve lojistik departmanları arasındaki paylaşılan bilgi kalitesinin, bu departmanlar arasındaki iş birliği ve çatışma üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu iki departman arasındaki iş birliği ve çatışmanın firma performansı ile ilişkisi ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Bu amaca yönelik olarak, Çanakkale ili ve çevresinde faaliyet gösteren pazarlama ve lojistik departmanına sahip olan 158 firmadan, anket yöntemiyle elde edilen veriler analiz edilerek, oluşturulan hipotezler test edilmektedir. Araştırma bulgularına göre bilgi kalitesinin iş birliği ve çatışma ile ilişkili olduğu görülmektedir. Ayrıca iş birliği ile firma performansı arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu, ancak çatışma ile firma performansı arasında herhangi bir anlamlı ilişkinin olmadığı sonucuna ulaşılmaktadır. Çalışmanın sonunda, bulgular tartışılmakta ve gelecek çalışmalar ve uygulamacılar için öneriler sunulmaktadır.

Kaynakça

  • Çatı, K., Durak, İ., Kethüda, Ö. ve Eş, A. (2012). Üretim-Pazarlama Koordinasyonunun İşletme Performansına Etkisi: Düzce’deBulunan Kobiler Üzerine Bir Araştırma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (34), 151-160.
  • Ellinger, A. E. (2000). Improving Marketing/Logistics Cross-Functional Collaboration in the Supply Chain. Industrial MarketingManagement, (29), 85–96
  • Ellinger, A., Taylor, J. ve Daugherty, P. (2000).Automatic Replenishment Programs and Level of Involvement: PerformanceImplications. The International Journal of Logistics Management, 10(1), 29-40.
  • Emerson, C. J. ve Grimm, C. M. (1996). Logistics and Marketing Components of Customer Service: An Empirical Test of theMentzer, Gomes and Krapfel Model. International Journal of Physical Distribution & Logistics, 26(8), 29-42.
  • Galpin, T., Rod H. ve Bruce, E. (2007). The Connected Enterprise: Beyond Division of Labor. Journal of Business Strategy, 28(2),38-47. Gimenez, C. ve Ventura, E. (2003).“Supply Chain Management as a competitive advantage in the Spanish grocery sector. TheInternational Journal of LogisticsManagement, 14(1), 77-88.
  • Gimenez, C. ve Ventura, E. (2005). Logistics-Productıon, Logistics-Marketing And External Integration: Their Impact OnPerformance.
  • Griffin, A., & Hauser, J. R. (1996). Integrating R&D and marketing: A review and analysis of the literature. Journal of ProductInnovation Management: An International Publication of the Product Development & Management Association, 13(3),191-215.
  • Groves, G. ve Valsamakis, V. (1998). Supplier-customer relationships and company performance. The International Journal of Logistics Management, 9(2), 5-63.
  • Hacıoğlu, G. (2017). Departmanlar Arası İlişkilerin Öncülleri ve Sonuçları: Pazarlamanın Merkezciliğinin ve YeterliliklerininDüzenleyici Etkisi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi,Çanakkale.
  • Johnson, J. C. ve Borger, D. L. (1997). Physical Distribution: Has It Reach Maturity?. International Journal of Physical Distribution& Materials Management, 7(5), 283-293.
  • Kahn, K. B. (1996). Interdepartmental Integration: A Definition and Implications for Product Development Performance.Journal of Product Innovation Management 13(2), 137–151 (1996).
  • Kahn, K.B. ve Mentzer, J. M. (1998), “Marketing’s Integration with Other Departments” Journal of Business Research, Vol. 42,No. 1, pp. 53-62.
  • Karavardar, G. (2012). Çalışan İlişkileri ve Bilgi Paylaşımı: Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama. Çankırı Karatekin Üniversitesiİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(1), 145-156.
  • Lawrence, P. R. ve Lorsch, J. W. (1967). Differentiation and Integration in Complex Organizations, Administrative ScienceQuarterly, 12(1), 1-47.
  • Lynch, J. ve Whicker, L. (2007). Do Logistics And Marketing Understand Each Other? An Empirical Investigation Of TheInterface Activities Between Logistics And Marketing. International Journal of Logistics Research and Applications,1(1), 1-12.
  • Madhani, P. M. (2017). Logistics and Marketing Integration: Enhancing Competitive Advantages, The IUP Journal ofManagement Research, 16(3), 1-29.
  • Menon, A., Jaworski, B. J., & Kohli, A. K. (1997). Product quality: Impact of interdepartmental interactions. Journal of theAcademy of Marketing Science, 25(3), 187-200.
  • Öncül, T. (2020). Bilgi Paylaşımı ve Boyutlarının Algılanan Firma Yenilikçiliğine Etkisi: Teknoloji Firmaları Üzerine AmpirikBir Araştırma. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Ruekert, R. W. ve Walker, O. C. (1987). Marketing’s Interaction with Other Functional Units: A Conceptual Framework andEmpirical Evidence. Journal of Marketing, 51(1), 1–19.
  • Sezen, B., Yılmaz, C. ve Gezgin, G. (2002). Lojistik İşlevinin Pazarlama ve Üretim Birimleri Arasındaki Bağlayıcı Rolü ve İşletmePerformansı Üzerindeki Etkileri. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(2), 133-146
  • Scannell, T. V., Vickery, S. K. ve Droge, C. L. (2000). Upstream supply chain management and competitive performance in the automotive supply industry. Journal of Business Logistics, 21(1), 23-48.
  • Stank, T., Crum, M. ve Arango, M. (1999). Benefits of inter-firm coordination in food industry supply chains. Journal of BusinessLogistics, 20(2), 21-41.
  • Stank, T., Daugherty, P. ve Autry, C. (1999).Collaborative planning: Supporting automatic replenishment programs. Supply Chain Management, 4(2), 75-85.
  • Song, X. M., Montoya‐Weiss, M. M., ve Schmidt, J. B. (1997). Antecedents and consequences of cross‐functional cooperation:A comparison of R&D, manufacturing, and marketing perspectives. Journal of Product Innovation Management: Aninternational publication of the product development & management association, 14(1), 35-47.
  • Tjosvold, D. (1988). Cooperative and competitive interdependence: Collaboration between departments to serve customers.Group and Organization Studies, 13(3), 274-289.
  • Vargas, G., Cardenas, L. ve Matarranz, J. L.(2000). Internal and external integration of assembly manufacturing activities.International Journal of Operations and ProductionManagement, 20(7), 809-822.
  • Yılmaz, A. T. ve Yıldırım, A. (2018). İletişim ve Bilgi Paylaşımı Ölçeğinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirliği. Akademik SosyalAraştırmalar Dergisi, 1(70), 76-90
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Büşra Güçlü 0000-0001-7433-487X

Güngör Hacıoğlu 0000-0003-0694-9607

Yayımlanma Tarihi 11 Ocak 2023
Gönderilme Tarihi 23 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güçlü, B., & Hacıoğlu, G. (2023). PAZARLAMA VE LOJİSTİK DEPARTMANLARI ARASINDA PAYLAŞILAN BİLGİ KALİTESİNİN İŞ BİRLİĞİ VE ÇATIŞMA ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Girişimcilik Ve Kalkınma Dergisi, 17(2), 1-12.