Araştırmanın amacı, Fast Company tarafından 2018
yılında dünyanın en yenilikçi 50 şirketi olarak yayınlanan şirketlerin
profilini çıkartarak tercih ettikleri yenilik çeşitlerini saptamaktır. Bu amaca
ulaşabilmek adına Fast Company’nin internet sitesindeki işletme profilleri
incelenmiş ve birtakım başlıklar sınıflandırılmıştır. İncelenen şirketler
hakkında elde edilen bulgulara göre, şirketler ağırlıklı olarak ürün yeniliği
ve süreç yeniliğini beraber kullanmaktadırlar. Ayrıca yenilikçi şirketlerin
çoğunun merkezinin ABD’ de olduğu ve 2011-2016 yıllarında kuruldukları sonucuna
ulaşılmıştır. Yenilikçi şirketlerin en çok teknoloji, yenilik ve güven üzerine
kurgulandığı görülmekte olup diğer şirketlerin de bu unsurlara dikkat etmesi
önerilmektedir.
The purpose of the research is to identify the
types of innovation by extracting the profiles of companies that were published
as the world's 50 most innovative companies in 2018 by Fast Company. In order
to achieve this goal, the business profiles on the Fast Company's internet site
have been examined and some titles have been classified. According to the
findings of the companies surveyed, companies mainly use product innovation and
process innovation together. Moreover, the majority of innovative companies are
located in the United States and are established between 2011-2016. Innovative
companies are seen to be mostly focused on technology, innovation and trust,
and it is also recommended to the other companies to pay attention to these
factors
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.