Bu araştırmanın temel amacı İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencilerinin yöneylem dersine yönelik
tutumlarını belirlemek ve cinsiyetin, mezun oldukları lise türünün, dersi
tekrar alma durumlarının tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaç
doğrultusunda üçüncü sınıf, dördüncü sınıf ve uzatmalı öğrencilerinden
oluşan toplam 286 öğrenciye anket uygulanmış ve 221 tanesi değerlendirmeye
uygun bulunmuştur. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından
geliştirilmiş İstatistik tutum ölçeklerinden uyarlama yapılmıştır. Elde edilen
verilere SPSS 22 paket programıyla frekans analizi, faktör analizi, bağımsız
iki örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Elde edilen
bulgular öğrencilerin yöneylem dersine yönelik tutumunun olumsuz yönde olduğunu
ortaya koymaktadır.
The main purpose of this research is to determine
the attitudes of the students in Business Administration Department of the
Faculty of Economics and Administrative Sciences towards operations research
course and examining the effects of gender, graduated high school type, type of
taking the course (first or repeat). In accordance with this purpose, a survey
was conducted on 286 students, including third grade, fourth grade and extended
students, and 221 of the surveys were evaluated as appropriate. The scale used
in the survey was adapted from the statistical attitude scales developed by the
researchers. Frequency analysis, factor analysis, independent sample t-test and
one way analysis of variance were applied with SPSS 22 package to the obtained
data. Findings reveal that the students' attitude towards the course of
instruction is in the negative direction.
Attitude towards operations research course operations research attitude
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 19 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.