Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 97 - 111, 26.12.2018

Öz

Bu araştırmanın temel amacı İktisadi ve İdari
Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü öğrencilerinin yöneylem dersine yönelik
tutumlarını belirlemek ve cinsiyetin, mezun oldukları lise türünün, dersi
tekrar alma durumlarının tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaç
doğrultusunda üçüncü sınıf, dördüncü sınıf ve uzatmalı öğrencilerinden
oluşan toplam 286 öğrenciye anket uygulanmış ve 221 tanesi değerlendirmeye
uygun bulunmuştur. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından
geliştirilmiş İstatistik tutum ölçeklerinden uyarlama yapılmıştır. Elde edilen
verilere SPSS 22 paket programıyla frekans analizi, faktör analizi, bağımsız
iki örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Elde edilen
bulgular öğrencilerin yöneylem dersine yönelik tutumunun olumsuz yönde olduğunu
ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Altunışık, R. C. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya.
  • Aromolaran, A. D., Karım, A., Ikegwva, E., Okoroafor, U., & Ajiboye, Y. (2014), "Busines Management Students' Atitude and Performance in Statistics Learning in Nigeria Metropolitan College of Technology". 227. ICOTS9. Contributed Paper http://icots.info/9/proceedings/pdfs/ICOTS9_C227_AROMOLARAN.pdf
  • Büyüköztürk, Ş. (2002), "Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede kullanımı", Eğitim Yönetimi Dergisi, 470-483. Chiesi, F., & Primi, C. (2010, May), " Cognitive and Non-Cognitive Factors Related to Students' Statistic Achievement", Statistics Educatioan Research Journal, 9(1), 9-26.
  • Ellez, A. M., & Gümüş, N. (2005), " Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin İstatistik Dersine Yönelik Tutumları", Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 100-105.
  • Emmioğlu, E., & Caba-aydın, Y. (2012, November), "Attitudes and Achievement in Statistics: A Meta- Analiysis Study". Statistics Education Research Journal, 11(2), 95-102.
  • Freedman, J. L., David, O., & Carlsmith, J. (1989), Sosyal Psikoloji. (A. Dönmez, Çev.) İstanbul: Ara Yayıncılık.
  • Gal, I., & Ginsburg, L. (1994), " The role of beliefs and attitudes in learning statistics: towards a assessment framework", Journel of Statıstıc Education(2), 1-54.
  • İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Beta yayınları.
  • Kaya, F. M. (2013), "Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi", Marmara Coğrafya Dergisi, 175-193.
  • Mallik, G., & Varua, M. E. (2008),"Hsc Mathematics Results And Tertiary Success In Quantitative Units: An Australian Experience", Australasion Journal of Economics Education, 5(1&2).
  • Nakip, M. Y. (2017), Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Ankara.
  • Öztürk, A. (2007), Yöneylem Araştırması, (11. Baskı b.). Ankara: Ekyıin Basım Yayın Dağıtım.
  • Pıtır, S., & Yıldız, S. (2008). "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Başarısızlık Nedenleri ve Çözüm Önerileri", Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 13(1), 293-315.
  • Roberts, D. M., & Bilderback, E. W. (1982), "Reliability and Validity of Statistics Attitude Survey", Educational and Pyschlogical Measurement(40), 235-238.
  • Salihova, S., & Memmedova, V. (2017, Ocak-Şubat), "Öğrencilerin İstatistik Dersine Yönelik Tutumları: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması", Akademik Bakış Dergisi, ISSN:1694-528X(59). http://www.akademikbakis.org adresinden alındı
  • Singh, S., & Misra, R. (2017)"An Empricial Investigation of Student's Motivation Towards Learning Quantitative Course", The International Jement Education(15), 47-59.
  • Yaşar, M. (2014, Temmuz)," İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(36), 59-75.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017), "Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması", İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 74-85.
  • Yavuz, V. A. (2004),"İşletme Eğitiminde Yöneylem Araştırması Konularının Yeri ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme", Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 45-60.

ATTITUDES of THE STUDENTS in BUSINESS ADMINISTRATION TOWARDS OPERATION RESEARCH COURSE

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 97 - 111, 26.12.2018

Öz

The main purpose of this research is to determine
the attitudes of the students in Business Administration Department of the
Faculty of Economics and Administrative Sciences towards operations research
course and examining the effects of gender, graduated high school type, type of
taking the course (first or repeat). In accordance with this purpose, a survey
was conducted on 286 students, including third grade, fourth grade and extended
students, and 221 of the surveys were evaluated as appropriate. The scale used
in the survey was adapted from the statistical attitude scales developed by the
researchers. Frequency analysis, factor analysis, independent sample t-test and
one way analysis of variance were applied with SPSS 22 package to the obtained
data. Findings reveal that the students' attitude towards the course of
instruction is in the negative direction.

Kaynakça

  • Altunışık, R. C. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Sakarya.
  • Aromolaran, A. D., Karım, A., Ikegwva, E., Okoroafor, U., & Ajiboye, Y. (2014), "Busines Management Students' Atitude and Performance in Statistics Learning in Nigeria Metropolitan College of Technology". 227. ICOTS9. Contributed Paper http://icots.info/9/proceedings/pdfs/ICOTS9_C227_AROMOLARAN.pdf
  • Büyüköztürk, Ş. (2002), "Faktör Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçek Geliştirmede kullanımı", Eğitim Yönetimi Dergisi, 470-483. Chiesi, F., & Primi, C. (2010, May), " Cognitive and Non-Cognitive Factors Related to Students' Statistic Achievement", Statistics Educatioan Research Journal, 9(1), 9-26.
  • Ellez, A. M., & Gümüş, N. (2005), " Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin İstatistik Dersine Yönelik Tutumları", Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 100-105.
  • Emmioğlu, E., & Caba-aydın, Y. (2012, November), "Attitudes and Achievement in Statistics: A Meta- Analiysis Study". Statistics Education Research Journal, 11(2), 95-102.
  • Freedman, J. L., David, O., & Carlsmith, J. (1989), Sosyal Psikoloji. (A. Dönmez, Çev.) İstanbul: Ara Yayıncılık.
  • Gal, I., & Ginsburg, L. (1994), " The role of beliefs and attitudes in learning statistics: towards a assessment framework", Journel of Statıstıc Education(2), 1-54.
  • İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2016), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Beta yayınları.
  • Kaya, F. M. (2013), "Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi", Marmara Coğrafya Dergisi, 175-193.
  • Mallik, G., & Varua, M. E. (2008),"Hsc Mathematics Results And Tertiary Success In Quantitative Units: An Australian Experience", Australasion Journal of Economics Education, 5(1&2).
  • Nakip, M. Y. (2017), Pazarlamada Araştırma Teknikleri, Ankara.
  • Öztürk, A. (2007), Yöneylem Araştırması, (11. Baskı b.). Ankara: Ekyıin Basım Yayın Dağıtım.
  • Pıtır, S., & Yıldız, S. (2008). "İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğrencilerinin Başarısızlık Nedenleri ve Çözüm Önerileri", Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 13(1), 293-315.
  • Roberts, D. M., & Bilderback, E. W. (1982), "Reliability and Validity of Statistics Attitude Survey", Educational and Pyschlogical Measurement(40), 235-238.
  • Salihova, S., & Memmedova, V. (2017, Ocak-Şubat), "Öğrencilerin İstatistik Dersine Yönelik Tutumları: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması", Akademik Bakış Dergisi, ISSN:1694-528X(59). http://www.akademikbakis.org adresinden alındı
  • Singh, S., & Misra, R. (2017)"An Empricial Investigation of Student's Motivation Towards Learning Quantitative Course", The International Jement Education(15), 47-59.
  • Yaşar, M. (2014, Temmuz)," İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenilirlik Çalışması", Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(36), 59-75.
  • Yaşlıoğlu, M. M. (2017), "Sosyal Bilimlerde Faktör Analizi ve Geçerlilik: Keşfedici ve doğrulayıcı Faktör Analizlerinin Kullanılması", İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 74-85.
  • Yavuz, V. A. (2004),"İşletme Eğitiminde Yöneylem Araştırması Konularının Yeri ve Öğretimi Üzerine Bir Değerlendirme", Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 45-60.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Yıldırım Bu kişi benim 0000-0001-5092-0858

Emre Aslan Bu kişi benim 0000-0002-1744-8077

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 9 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 19 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, Y., & Aslan, E. (2018). İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(2), 97-111.
AMA Yıldırım Y, Aslan E. İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. SBAD. Aralık 2018;13(2):97-111.
Chicago Yıldırım, Yasemin, ve Emre Aslan. “İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 13, sy. 2 (Aralık 2018): 97-111.
EndNote Yıldırım Y, Aslan E (01 Aralık 2018) İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 13 2 97–111.
IEEE Y. Yıldırım ve E. Aslan, “İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI”, SBAD, c. 13, sy. 2, ss. 97–111, 2018.
ISNAD Yıldırım, Yasemin - Aslan, Emre. “İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 13/2 (Aralık 2018), 97-111.
JAMA Yıldırım Y, Aslan E. İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. SBAD. 2018;13:97–111.
MLA Yıldırım, Yasemin ve Emre Aslan. “İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 13, sy. 2, 2018, ss. 97-111.
Vancouver Yıldırım Y, Aslan E. İŞLETME BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN YÖNEYLEM DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. SBAD. 2018;13(2):97-111.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.