BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2006, Cilt: 1 Sayı: 2, 19 - 32, 01.06.2006

Öz

Maintaining discipline in the classroom is one of the most important roles of a teacher. Teachers should provide classroom discipline by paying attention to student’s psychological and physical health. Many models have been developed to provide discipline in the classroom. Teacher might utilize these models to maintain discipline. However, teachers should secure their discipline systems before they start new term as they need a daily and an annual plan for a lesson. The reason behind this is that classroom discipline can be kept if it is practiced in a definite system. This study aims to give teachers the criteria to form their disciplinary systmes

Kaynakça

  • Aydın, B. (2002). İlköğretim Okullarında Sınıf Disiplinin Sağlanması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Bolu.
  • Aydın, B. (2002) Sınıf Disiplini ve Sınıfta Beden Dili. XI. Eğitim Bilimleri Kongresi. Kıbrıs Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi. Lefkoşa.
  • Charles, C. M. (1996). Building Classroom Discipline. New York: Longman.
  • Curwin, R. (1999). Discipline with Dignity.Alexandria, VA, Association for Supervision & Curriculum Development. USA
  • Gordon, T. (2000). Çocukta Dış Disiplin mi? Đç Disiplin mi?.(çeviren: Emel Aksay). Sistem yayıncılık. Đstanbul.
  • McLeod, J. (2003). Key Elements of Classroom Management : Managing Time and Space, Student Behavior, and Instructional Strategies. Alexandria, VA, Association for Supervision & Curriculum Development, USA.
  • Munn P., Johnstone M., Chalmers V. (1992) Effective Discipline in Primary Schools and Classrooms. Paul Chapman Publihing. London
  • Okutan, A. ve diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Pegem yayınları. Ankara.
  • Tauber, R. T. (1999). Classroom Management : Sound Theory & Effective Practice. Westport, CT,: Greenwood Publishing Group, Incorporated. USA.
  • Yıldız, B. (2006). Sınıf Öğretmenlerinin Đstenmeyen Davranışlarda Kullandıkları Önleyici Yaklaşımlar ve Bu Yaklaşımların Etkililiğine Đlişkin Öğrenci Görüşleri. Abant Đzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi Tezi. Bolu

Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması

Yıl 2006, Cilt: 1 Sayı: 2, 19 - 32, 01.06.2006

Öz

Sınıfta disiplini sağlama öğretmenlerin önemli rollerinden biridir. Öğretmenler, öğrencilerin psikolojik ve fiziksel sağlığına dikkat ederek sınıfta disiplini sağlamalıdır. Sınıfta disiplini sağlamak için birçok model geliştirilmiştir. Öğretmenler, disiplini sağlamada bu modellerden yararlanabilirler. Ancak, öğretmenler bir ders için yıllık veya günlük olarak bir plana gereksinim duyuyorlarsa sınıfta disiplini sağlarken de yeni bir döneme başlamadan önce disiplin sistemlerini oluşturmalıdırlar. Çünkü sınıfta disiplin, belirli bir sistem uygulanabilirse etkili şekilde sağlanabilir. Bu çalışmada da öğretmenlere, disiplin sistemini oluşturmada yardımcı olacak ölçütler verilmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • Aydın, B. (2002). İlköğretim Okullarında Sınıf Disiplinin Sağlanması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Bolu.
  • Aydın, B. (2002) Sınıf Disiplini ve Sınıfta Beden Dili. XI. Eğitim Bilimleri Kongresi. Kıbrıs Yakın Doğu Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi. Lefkoşa.
  • Charles, C. M. (1996). Building Classroom Discipline. New York: Longman.
  • Curwin, R. (1999). Discipline with Dignity.Alexandria, VA, Association for Supervision & Curriculum Development. USA
  • Gordon, T. (2000). Çocukta Dış Disiplin mi? Đç Disiplin mi?.(çeviren: Emel Aksay). Sistem yayıncılık. Đstanbul.
  • McLeod, J. (2003). Key Elements of Classroom Management : Managing Time and Space, Student Behavior, and Instructional Strategies. Alexandria, VA, Association for Supervision & Curriculum Development, USA.
  • Munn P., Johnstone M., Chalmers V. (1992) Effective Discipline in Primary Schools and Classrooms. Paul Chapman Publihing. London
  • Okutan, A. ve diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Pegem yayınları. Ankara.
  • Tauber, R. T. (1999). Classroom Management : Sound Theory & Effective Practice. Westport, CT,: Greenwood Publishing Group, Incorporated. USA.
  • Yıldız, B. (2006). Sınıf Öğretmenlerinin Đstenmeyen Davranışlarda Kullandıkları Önleyici Yaklaşımlar ve Bu Yaklaşımların Etkililiğine Đlişkin Öğrenci Görüşleri. Abant Đzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi Tezi. Bolu
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Bahri Aydın

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydın, B. (2006). Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1(2), 19-32.
AMA Aydın B. Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması. SBAD. Haziran 2006;1(2):19-32.
Chicago Aydın, Bahri. “Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 1, sy. 2 (Haziran 2006): 19-32.
EndNote Aydın B (01 Haziran 2006) Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 1 2 19–32.
IEEE B. Aydın, “Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması”, SBAD, c. 1, sy. 2, ss. 19–32, 2006.
ISNAD Aydın, Bahri. “Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 1/2 (Haziran 2006), 19-32.
JAMA Aydın B. Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması. SBAD. 2006;1:19–32.
MLA Aydın, Bahri. “Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2, 2006, ss. 19-32.
Vancouver Aydın B. Öğretmenlerin Kendi Sınıf Disiplin Sistemlerini Oluşturması. SBAD. 2006;1(2):19-32.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.