BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of History Teachers about Measuring and Evaluating Student Success in the Instruction of History

Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 1, 104 - 119, 01.01.2007

Öz

Aim of this study is to define history teachers’ opinions about measuring and evaluating student success in the instruction of history. Population of the study is 56 official high schools in province of Çanakkale. No sample is taken from the population since the entire population could be reached. Required data for the study is acquired by literature review and survey. According to results, history teachers agreed to straightness of justification, validity of criterions and possibility of errors on measuring and evaluating student success in the instruction of history. Suggestions are put forward for the practitioners and researchers according to the results

Kaynakça

  • Alkan, C. ve Mehmet K. (2003). Özel Öğretim Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Atılgan, H. (2006). Eğitimde Ölçme v e Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Başaran, İ, E. (1994). Eğitime Giriş, 6.Baskı, Ankara.
  • Beydoğan , Ö. (2001). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Erzurum, (Basım Yeri Belli Değil)
  • Güven, S. (7-9 Haziran 2001). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmede Kullandıkları Yöntem ve Tekniklerin Belirlenmesi, 10.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde Sunulmuş Bildiri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Karasar, N. (2001). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Kaynak, S. (1998). Ortaöğretimde Görev Yapan Branş Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısını Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Hatay, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Temel, A. (1991). “Ortaöğretimde Ölçme ve Değerlendirme Sorunları” Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı: 18.
  • Turgut, M. F. (1998). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, SaydamYayıncılık, Ankara
  • Ünal S., Ada, S. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Marmara Üniversitesi Yayınları, No.646.Teknik Eğitim Fakültesi Yayın No: 13, İstanbul.
  • Yanpar, T.(1992).Ankara İlkokullarındaki İkinci Devre Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği ve Konu Alanlarıyla İlgili Eğitim İhtiyaçları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, C. (1983). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM Yayınları
  • Yılmaz, H. (2004). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Çizgi Yayınları, Konya.

Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri

Yıl 2007, Cilt: 2 Sayı: 1, 104 - 119, 01.01.2007

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, ortaöğretimde tarih öğretmenlerinin tarih öğretiminde öğrenci başarısını ölçüp değerlendirmelerine ilişkin görüşlerini ortaya koyabilmektir. Araştırmanın evrenini Çanakkale ilindeki 56 resmi lise oluşturmaktadır. Evren içinden ayrıca küme örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırma için gerekli veriler literatür taraması ve anket uygulaması yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, Tarih öğretmenlerinin tarih öğretiminde öğrenci başarısını ölçüp değerlendirme gerekçelerinin doğruluğuna, ölçütlerinin geçerliliğine ve sürece hata karışabildiğine ilişkin görüşleri “katılıyorum” düzeyindedir. Araştırma sonuçlarına göre uygulayıcılara ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur

Kaynakça

  • Alkan, C. ve Mehmet K. (2003). Özel Öğretim Yöntemleri, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Atılgan, H. (2006). Eğitimde Ölçme v e Değerlendirme, Anı Yayıncılık, Ankara
  • Başaran, İ, E. (1994). Eğitime Giriş, 6.Baskı, Ankara.
  • Beydoğan , Ö. (2001). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme, Erzurum, (Basım Yeri Belli Değil)
  • Güven, S. (7-9 Haziran 2001). Sınıf Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirmede Kullandıkları Yöntem ve Tekniklerin Belirlenmesi, 10.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde Sunulmuş Bildiri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Karasar, N. (2001). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Kaynak, S. (1998). Ortaöğretimde Görev Yapan Branş Öğretmenlerinin Öğrenci Başarısını Ölçme ve Değerlendirme İle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Hatay, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Temel, A. (1991). “Ortaöğretimde Ölçme ve Değerlendirme Sorunları” Yaşadıkça Eğitim Dergisi, Sayı: 18.
  • Turgut, M. F. (1998). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları, SaydamYayıncılık, Ankara
  • Ünal S., Ada, S. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Marmara Üniversitesi Yayınları, No.646.Teknik Eğitim Fakültesi Yayın No: 13, İstanbul.
  • Yanpar, T.(1992).Ankara İlkokullarındaki İkinci Devre Öğretmenlerinin Öğretmenlik Mesleği ve Konu Alanlarıyla İlgili Eğitim İhtiyaçları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldırım, C. (1983). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, ÖSYM Yayınları
  • Yılmaz, H. (2004). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Çizgi Yayınları, Konya.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Şerif Korkmaz Bu kişi benim

Çavuş Şahin Bu kişi benim

Aynur Aytar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Korkmaz, Ş., Şahin, Ç., & Aytar, A. (2007). Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 104-119.
AMA Korkmaz Ş, Şahin Ç, Aytar A. Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri. SBAD. Ocak 2007;2(1):104-119.
Chicago Korkmaz, Şerif, Çavuş Şahin, ve Aynur Aytar. “Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2, sy. 1 (Ocak 2007): 104-19.
EndNote Korkmaz Ş, Şahin Ç, Aytar A (01 Ocak 2007) Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2 1 104–119.
IEEE Ş. Korkmaz, Ç. Şahin, ve A. Aytar, “Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri”, SBAD, c. 2, sy. 1, ss. 104–119, 2007.
ISNAD Korkmaz, Şerif vd. “Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 2/1 (Ocak 2007), 104-119.
JAMA Korkmaz Ş, Şahin Ç, Aytar A. Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri. SBAD. 2007;2:104–119.
MLA Korkmaz, Şerif vd. “Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 2, sy. 1, 2007, ss. 104-19.
Vancouver Korkmaz Ş, Şahin Ç, Aytar A. Tarih Öğretmenlerinin Tarih Öğretiminde Öğrenci Başarısını Ölçüp Değerlendirmelerine İlişkin Görüşleri. SBAD. 2007;2(1):104-19.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.