BibTex RIS Kaynak Göster

An Attempt of a Bibliography on Reading Education

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 19 - 36, 01.01.2012

Öz

For human beings, one of the most important ways of learning is to read, because during the process of learning, most activities utilize the senses of sight and hearing. "Reading is a complex activity that stem from the various movements of the five senses and the attempt of mind to comprehend the meaning. Usually, we obtain 1 % of what we have learned through tasting, 1.5 % through touching, 3.5 %, through smelling, 11 % through hearing, 83 % through the sense of sight. According to these results, reading, being appealing to both the eye and the ear, appears to have a significant share of 94 % in learning. "(Aytaş, 2005). Plenty of researches have been done and are still being carried out on how to make the individuals acquire a skill holding that much importance in our lives and what kind of studies are required in this context. Forasmuch as reading is a skill which can be developed through education rather than a habit. The main purpose of this study, is to bring together such works as articles , master's thesis, doctoral thesis, seminars, and papers in the field of reading education which has an important place in human life and to help the researchers who will work in this field

Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi

Yıl 2012, Cilt: 7 Sayı: 1, 19 - 36, 01.01.2012

Öz

İnsanoğlu için öğrenme yollarından en önemlilerinden biri de okumadır. Çünkü öğrenme faaliyetlerinde en çok okuma ile ilgisi bulunan görme ve işitime duyularından faydalanırız. “Okuma, beş duyu organının çeşitli hareketlerinden ve zihnin anlamı kavrama çabasından meydana gelen karmaşık bir faaliyettir. Genellikle, öğrendiklerimizin % 1’ini tatma, % 1,5’ini dokunma, % 3,5’ini koklama, %11’ini işitme, % 83’ünü görme duyusu yoluyla elde etmekteyiz. Bu sonuçlara göre, göze ve kulağa hitap eden okumanın öğrenmede %94 gibi önemli bir paya sahip olduğu ortaya çıkmaktadır.” (Aytaş,2005). Yaşamımızda bu derece önem arz eden bir becerinin bireye nasıl kazandırılacağı ve bu bağlamda hangi çalışmaların yapılması gerektiği hususunda birçok araştırma yapılmış ve yapılmaya devam etmektedir. Zira okuma eğitimi alışkanlıktan ziyade eğitim yoluyla geliştirilebilecek bir beceridir. Bu çalışmanın temel amacı, insan hayatında önemli bir yere sahip olan okuma eğitimi alanında yapılan makale, yüksek lisans tezi, doktora tezi, seminer ve bildiri gibi çalışmalardan ulaşabildiklerimizi bir araya getirerek bu alanda çalışacak olan araştırmacılara yardımcı olmaktır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mesut Bulut Bu kişi benim

Salih Orhan

Abdulkadir Kırbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bulut, M., Orhan, S., & Kırbaş, A. (2012). Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(1), 19-36.
AMA Bulut M, Orhan S, Kırbaş A. Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi. SBAD. Ocak 2012;7(1):19-36.
Chicago Bulut, Mesut, Salih Orhan, ve Abdulkadir Kırbaş. “Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 7, sy. 1 (Ocak 2012): 19-36.
EndNote Bulut M, Orhan S, Kırbaş A (01 Ocak 2012) Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 7 1 19–36.
IEEE M. Bulut, S. Orhan, ve A. Kırbaş, “Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi”, SBAD, c. 7, sy. 1, ss. 19–36, 2012.
ISNAD Bulut, Mesut vd. “Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi 7/1 (Ocak 2012), 19-36.
JAMA Bulut M, Orhan S, Kırbaş A. Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi. SBAD. 2012;7:19–36.
MLA Bulut, Mesut vd. “Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi”. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 1, 2012, ss. 19-36.
Vancouver Bulut M, Orhan S, Kırbaş A. Okuma Eğitimi Üzerine Bir Kaynakça Denemesi. SBAD. 2012;7(1):19-36.


Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.