Increasing the
competitiveness by having talented employees, has prompted the businesses to
make systematic efforts to attract these potential human resources.
Establishing employer brand studies are also one of these efforts. Businesses
try to determine the opportunities which provides both keeping the current human
resources and drawing talented human resources, in the manner of establishing
the sense of the great businesses. This study tries to determine the
expectations of Z generation from the firms they prefer to work for, from the
point of the functional, economic and psychological dimensions of the employer
brand. As a result of pilot study, which card sort and questionnaire techniques
have been used and tested on students who continue their university education,
expectations regarding the economic and functional dimensions have been
determined as more preferred.
Yetenekli çalışanlara
sahip olmanın rekabet gücünü arttırması, işletmeleri bu potansiyel insan
kaynağını çekmeye yönelik sistematik çalışmalar yapmaya yöneltmektedir. İşveren
markası oluşturmaya yönelik çalışmalar da bunlardan biridir. İşletmeler hem
mevcut insan kaynağını elde tutmak, hem de yetenekli insan kaynağını çekmek
için sunacakları imkanları çalışılacak en iyi işletme algısı oluşturacak
şekilde belirlemeye çalışmaktadır. Bu çalışma Z kuşağının çalışmayı tercih
edeceği işletmeden beklentilerini, işveren markasının fonksiyonel, ekonomik ve
psikolojik boyutları açısından belirlemeye çalışmaktadır. Kart sıralama ve soru
formu tekniklerinin kullanıldığı ve üniversite öğrenimine devam eden öğrenciler
üzerinde yapılan pilot araştırma sonucunda ekonomik ve fonksiyonel boyuta
ilişkin beklentilerin daha öncelikli olduğu belirlenmiştir.
İşveren Markası Z Kuşağı Z Kuşağının Beklentileri Yetenek Yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 EKONOMİ ve SİYASET ÖZEL SAYI |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.