Araştırmanın konusunu, görsel algı ya da görsel düşünmenin eğitim ile geliştirilebileceği düşüncesinden hareketle, Gazi Üniversitesi öğrencilerinin çevrelerinde gördükleri imge ve kavramlardaki seçiciliklerinin cinsiyet, yaş, okuduğu bölüm ve sınıfına göre değişkenlik gösterip göstermeme durumu oluşturmuştur. Bu bakış açısından hareketle araştırmada, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde okuyan gençler neye nasıl bakmaları gerektiğini biliyor mu? Sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırma verileri, öğrencilerin yaşam alanı olarak belirlenen kampüs alanından faydalanılarak iletişim temelli oluşturulan yönlendirme levhalarına, reklam panolarına ve öğrencilerin yaşam alanındaki seçiciliğine yönelik geliştirilen algıda seçicilik anketi verilerinden elde edilmiştir. Veriler, SPSS 20.0 paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin büyük çoğunluğunun kampüs içinde ve dışında yönlendirme tabelalarını farketmediği, reklam bilboardlarını farketmelerine rağmen afiş konularını anlamlandıramadıkları, her gün önünden geçtikleri, üzerine bastıkları ya da içinde eğitim gördükleri mekanlar konusunda algısal ayrımsama yapamayarak ya farketmedikleri ya da anlamlandıramadıkları görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Kabul Tarihi | 9 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 3 |