Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gazi Üniversitesi Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 3, 1 - 17, 31.10.2014

Öz

Araştırmanın konusunu, görsel algı ya da görsel düşünmenin eğitim ile geliştirilebileceği düşüncesinden hareketle, Gazi Üniversitesi öğrencilerinin çevrelerinde gördükleri imge ve kavramlardaki seçiciliklerinin cinsiyet, yaş, okuduğu bölüm ve sınıfına göre değişkenlik gösterip göstermeme durumu oluşturmuştur. Bu bakış açısından hareketle araştırmada, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde okuyan gençler neye nasıl bakmaları gerektiğini biliyor mu? Sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırma verileri, öğrencilerin yaşam alanı olarak belirlenen kampüs alanından faydalanılarak iletişim temelli oluşturulan yönlendirme levhalarına, reklam panolarına ve öğrencilerin yaşam alanındaki seçiciliğine yönelik geliştirilen algıda seçicilik anketi verilerinden elde edilmiştir. Veriler, SPSS 20.0 paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin büyük çoğunluğunun kampüs içinde ve dışında yönlendirme tabelalarını farketmediği, reklam bilboardlarını farketmelerine rağmen afiş konularını anlamlandıramadıkları, her gün önünden geçtikleri, üzerine bastıkları ya da içinde eğitim gördükleri mekanlar konusunda algısal ayrımsama yapamayarak ya farketmedikleri ya da anlamlandıramadıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Anderson T., M.K. Milbrandt, Art for Life Authentic İnstruction in Art, Mc Grow Hill, 2002.
  • Arnheim R. (2012), Görsel Düşünme, metis yayınları, İstanbul.
  • Artut K. (2009), Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Anı yayıncılık, Ankara.
  • Elişti S.D., B. Uluuysal ve M. Dindar (2013), Görsel Algı Kuramlarına Dayalı Etkileşimli Bir Öğretim Ortamı Tasarımı ve Ortama İlişkin Öğrenci Görüşleri, Anadolu Journal of Educational Science İnternational, January 2013, 3 (1), p. 47-66.
  • Genç A., A. Sipahioğlu (1990), Görsel Algılama Sanatta Yaratıcı Süreç, Sergi Yayınevi, İzmir.
  • Katırancı M. (2014), Kültürel İletişimde Görsel Sanatlar Eğitiminin Rolü, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler e-dergisi, İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız-Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat-Kırgızistan, ISSN: 1694-528X, Sayı:42 Mart-Nisan 2014, Jel Kod: K-20, ID:226, K:279, http//www.akademikbakis.org
Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 3, 1 - 17, 31.10.2014

Öz

Kaynakça

  • Anderson T., M.K. Milbrandt, Art for Life Authentic İnstruction in Art, Mc Grow Hill, 2002.
  • Arnheim R. (2012), Görsel Düşünme, metis yayınları, İstanbul.
  • Artut K. (2009), Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri, Anı yayıncılık, Ankara.
  • Elişti S.D., B. Uluuysal ve M. Dindar (2013), Görsel Algı Kuramlarına Dayalı Etkileşimli Bir Öğretim Ortamı Tasarımı ve Ortama İlişkin Öğrenci Görüşleri, Anadolu Journal of Educational Science İnternational, January 2013, 3 (1), p. 47-66.
  • Genç A., A. Sipahioğlu (1990), Görsel Algılama Sanatta Yaratıcı Süreç, Sergi Yayınevi, İzmir.
  • Katırancı M. (2014), Kültürel İletişimde Görsel Sanatlar Eğitiminin Rolü, Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler e-dergisi, İktisat ve Girişimcilik Üniversitesi, Türk Dünyası Kırgız-Türk Sosyal Bilimler Enstitüsü, Celalabat-Kırgızistan, ISSN: 1694-528X, Sayı:42 Mart-Nisan 2014, Jel Kod: K-20, ID:226, K:279, http//www.akademikbakis.org
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meltem Katırancı

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2014
Kabul Tarihi 9 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Katırancı, M. (2014). Gazi Üniversitesi Öğrencilerinin Görsel Algı Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Turkish Education Sciences, 2014(3), 1-17.