Araştırmanın amacı, 2000-2014 yıllarında Türkiye’de aktif öğrenme teknikleri kullanılarak gerçekleştirilen bilimsel çalışmaların (makale/lisansüstü tez) öğrencilerin akademik başarı, tutum ve uygulamalara yönelik görüşleriyle ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmada “Meta-Analiz” yöntemi kullanılmıştır. Problem sorularına bağlı olarak araştırmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Akademik başarı üzerine yapılan 203 çalışmanın 29’unu doktora tezi, 80’ini yüksek lisans tezi 94’ünü makale türünden çalışmalar oluşturmaktadır. Aktif öğrenme uygulamalarının akademik başarı üzerinde %95,55 oranında olum sonuç verdiği belirlenmiştir. Araştırmalarda 28 farklı aktif öğrenme tekniğinin kullanıldığı belirlenmiştir. Yüksek uygulama sıklığına sahip ilk 10 teknik şu şekildedir: Darama (f=40), Yaratıcı Yazma (f=15); Mikro Öğretim tekniği (f=13); Altı Şapka tekniği(f=12); Zihin Haritası (f=11); Karikatür(f=10); Eğitsel Oyun(f=10); İstasyon(f=10); Kavram Haritası(f=9); Örnek Olay (f=8). Aktif Öğrenme uygulamalarının derse yönelik tutuma etkisinin incelendiği 75 çalışmanın 13’ünü doktora tezi, 36’sını yüksek lisans tezi ve 26’sını da makale türünden çalışmalar oluşturmuştur. Bu araştırmalar incelendiğinde aktif öğrenmenin olumlu tutum geliştirmede%96,68 oranında başarılı sonuçlar verdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin aktif öğrenmenin uygulandığı derslere yönelik görüşlerinin araştırıldığı 69çalışmanın 8’ini doktora tezi 29’unu yüksek lisans tezi, 32’sini makale türünden çalışmalar oluşturmuştur. Araştırmaların %90,06’sında öğrencilerin aktif öğrenme uygulamalarına yönelik olumlu görüş belirttiği sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 24 Mart 2016 |
Kabul Tarihi | 8 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2016 Sayı: 7 |