Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Cognitive Domain Benefits of the Visual Arts Teachers of the Faculty of Artistic Teaching Material Design Process for Forming Principles

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 85 - 102, 30.04.2016

Öz

This
study aimed to determine how effects the teaching material design process
carried out by preservice art teachers for the teaching of the principles of
art organization to primary school students had on the cognitive domain acquisitions
of preservice teachers. The study group consisted of 35 preservice art teachers
enrolled in the course called "Teaching Techniques and Material
Design", studying at the Department of Art Education in the Faculty of
Education in Abant İzzet Baysal University, Bolu, Turkey. The study was dealt
with as a qualitative research methodology and designed as a case study.
Methods of interview, observation, and document analysis were used to compile
data. The data collected by interviews, observations and document analysis was
transferred to electronic format and analysed with Nvivo 7 Qualitative Data
Analysis software. Analysis of data was conducted by content analysis
methodology. The findings of the study showed that whereas preservice teachers'
knowledge on teaching material design was at familiarity level at the beginning
of learning activities provided, they acquired a proficient level of knowledge
at the end of the activities, and thus it can be concluded that the education
programme followed in the study was effective. This ultimately the movement
will dispatch students to think, to create learning environments that require
higher-order thinking skills and use of rich learning environment supported by
a variety of teaching materials have been made in the proposal submission.

Kaynakça

  • Aksu, S., Yıldırım, N., Ayas, A., (2007). Kimya öğretmen adaylarının bilgisayar ve interneti öğretim amaçlı kullanma durumlarının incelenmesi.7. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Bildiriler Kitabı, 1, 652–656, Lefkoşa.
  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., (Eds.) Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J. ve Wittrock, M. C. (2010). Öğrenme Öğretim ve Değerlendirme ile İlgili bir sınıflama (A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing). (Çev: D. A. Özçelik). Ankara: Pegem A.
  • Bacanlı, H.(1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Bahçeci, D. ve Kuru M. (2008). Portfolyo değerlendirmenin üniversite öğrencilerinin öz-yeterlik algısı ve yaşam becerileri üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(1), 97-111.
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan U. (2001). Sanat eğitimi ve öğretimi. Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • Ayvacı, H. Ş., Er Nas, S., Şenel, T. ve Nas, H., (2007). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik düşünceleri ve bu teknolojileri kullanma yeterlilikleri. 7. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 284-288, Lefkoşa.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S. ve Yağcı, E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. (1. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Güven, S. (2006, Bahar). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin kazandırdığı yeterlikler yönünden değerlendirilmesi: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2).
  • Kazu, H. ve Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları.Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Mamur, N. (2009). Anadolu güzel sanatlar liseleri resim bölümü öğrencilerinin sanatsal yeterliliğini ölçme ve değerlendirmede eğitsel gelişim dosyasının (portfolyo) rolü. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim Öğretmenliği Bilim Dalı. Ankara.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and reserch methods. (2 nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.
  • Rıza, E. T. (2000). Eğitim teknolojisi uygulamaları ve materyal geliştirme. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Uşun, S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı: tasarım, seçim, geliştirme, kullanım, yönetim, değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yanpar Yelken, T. (2009). Öğretmen adaylarının portfolyoları üzerinde grup olarak yaratıcılık temelli materyal geliştirmenin etkileri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34(153).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5.Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Sanatsal Biçimlendirme İlkelerinin Öğretimine Yönelik Öğretim Materyali Tasarım Sürecinin Resim-İş Öğretmen Adaylarının Bilişsel Alan Kazanımlarına Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 85 - 102, 30.04.2016

Öz

Bu araştırma,
sanatsal biçimlendirme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim materyali tasarım
sürecinde resim-iş öğretmen adaylarının yaşadıkları deneyimlerin onların bilişsel
alan kazanımlarına etkisinin nasıl olduğunu tespit etmek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubu AİBÜ Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalında
öğrenim gören ve ÖTMT dersini alan otuz beş öğretmen adayından oluşmaktadır.
Nitel özellikler taşıyan bu araştırmaya veri toplamak için görüşme, gözlem ve
doküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler Nvivo 7 Nitel
veri çözümleme programında analiz edilmiştir. Verilerin analizinde içerik
analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının öğrenme
etkinliğine girişte öğretim materyali ile ilgili bilgilerinin aşinalık-tanıma düzeyindeyken
program sonunda üst düzey becerilere ulaşılması nedeniyle uygulanan programın
etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçtan hareketle öğrencileri düşünmeye
sevk edecek, üst düzey düşünme becerilerini kullanmayı gerektirecek öğrenme
ortamları oluşturulması ve çeşitli öğretim materyalleri ile desteklenmiş zengin
öğrenme ortamları sunulması önerilerinde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Aksu, S., Yıldırım, N., Ayas, A., (2007). Kimya öğretmen adaylarının bilgisayar ve interneti öğretim amaçlı kullanma durumlarının incelenmesi.7. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, Bildiriler Kitabı, 1, 652–656, Lefkoşa.
  • Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., (Eds.) Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J. ve Wittrock, M. C. (2010). Öğrenme Öğretim ve Değerlendirme ile İlgili bir sınıflama (A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing). (Çev: D. A. Özçelik). Ankara: Pegem A.
  • Bacanlı, H.(1999). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Bahçeci, D. ve Kuru M. (2008). Portfolyo değerlendirmenin üniversite öğrencilerinin öz-yeterlik algısı ve yaşam becerileri üzerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(1), 97-111.
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan U. (2001). Sanat eğitimi ve öğretimi. Ankara: Dersal Yayıncılık.
  • Ayvacı, H. Ş., Er Nas, S., Şenel, T. ve Nas, H., (2007). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerini kullanmaya yönelik düşünceleri ve bu teknolojileri kullanma yeterlilikleri. 7. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı, 284-288, Lefkoşa.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S. ve Yağcı, E. (2001). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. (1. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Güven, S. (2006, Bahar). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin kazandırdığı yeterlikler yönünden değerlendirilmesi: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2).
  • Kazu, H. ve Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları.Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Mamur, N. (2009). Anadolu güzel sanatlar liseleri resim bölümü öğrencilerinin sanatsal yeterliliğini ölçme ve değerlendirmede eğitsel gelişim dosyasının (portfolyo) rolü. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim Öğretmenliği Bilim Dalı. Ankara.
  • Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and reserch methods. (2 nd ed.). Newbury Park, CA: Sage.
  • Rıza, E. T. (2000). Eğitim teknolojisi uygulamaları ve materyal geliştirme. İzmir: Anadolu Matbaası.
  • Uşun, S. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı: tasarım, seçim, geliştirme, kullanım, yönetim, değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yanpar Yelken, T. (2009). Öğretmen adaylarının portfolyoları üzerinde grup olarak yaratıcılık temelli materyal geliştirmenin etkileri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 34(153).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5.Basım) Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Mamur Yılmaz

Sema Bilici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 25 Şubat 2016
Kabul Tarihi 17 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Mamur Yılmaz, E., & Bilici, S. (2016). Cognitive Domain Benefits of the Visual Arts Teachers of the Faculty of Artistic Teaching Material Design Process for Forming Principles. International Journal of Turkish Education Sciences, 2016(6), 85-102.