Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of the Lesson Plan Concerning Fractional Operations

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 113 - 123, 30.04.2016

Öz

The
purpose of this study is to evaluate the lesson plan prepared about fractional
operations. In this study, data was gathered using quantitative and qualitative
methods. The study was realized on 23, 6th grade students. As for data
collection, achievement test (as pre- test, post-test) and interview form were
used. In the data analysis, paired-samples t test and descriptive analysis were
used.As a result of the study, there is a significant difference between
pre-test, pos-test scores concerning achievement test . Also, there is a
significant difference between pre-test, pos-test scores concerning at the
level of knowledge, comprehension and application. This output- input
difference can be evaluated as a success of lesson plan and can be decided that
the applied plan is efficient. Also, it was seen that the students have gained
positive affective characteristics oriented the lesson taught using station
technique.

Kaynakça

  • Alacapınar, F., (2009). İstasyon tekniği ile ders işlemeye yönelik öğrenci görüşleri. Abantİzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (9), 137-147.
  • Bümen, N., (2006). Doktora eğitimi yapan öğrencilere yönelik yürütülen “öğretimde planlama ve değerlendirme”ile“gelişim ve öğrenme”derslerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (1), 7-52.
  • Büyüköztürk ve diğ., (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi. Ankara.
  • Chen, H.T. (2005). Practical Program Evaluation. USA: Sage Publications.
  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan Uygulamaya Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan AŞ.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gredler, M. E. (1996). Program Evaluation. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Görgen, İ., (2003). Tam öğrenme modeline göre düzenlenen sosyal bilgiler dersi günlük planının öğrenci erişişine etkisi. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi. 11 (2003), 13-24.
  • Güler, T., (1997). Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesinde Okutulan Çocuk EdebiyatıDersi ProgramınınÖğrenci Erişisine Etkisi Yönünden İncelenmesi.YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, AİBU Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu.
  • Koç, S. ve Yayla, A. (2015). Fizik dersi öğretim programının 10. Sınıf elektrik ve manyetizma ünitesinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 125-134.
  • Kozikoğlu, İ., (2014). Ortaokul 7. sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Abantİzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (14), 361-375.
  • Kösterelioğlu, İ., (2008). Eğitim bilimine girişdersinin bilişsel alan hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. SAÜEğitim Fakültesi Dergisi. 15 (2008), 61-74.
  • Oliva, P.F. (2009). Developing the Curriculum. USA: Pearson Education İnc.
  • Ornstein, C. A.,&Hunkins, P.F. (2004). Curriculum: foundations, principlesandıssues(4.baskı). USA: PearsonEducation, Inc.
  • Pektaş, Y., (2012). İlköğretim 4. Sınıf matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Sağlam, M. ve Yüksel İ., (2007). Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve Meta- Değerlendirme Yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüDergisi, 175-189.
  • Sezer, S., (1988). İlkokul 3. Sınıf matematik programının etkililiğinin değerlendirilmesi. HacettepeÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 3 (1988), 117-123.
  • Sönmez, V., (2012). ProgramGeliştirmedeÖğretmen El Kitabı. AnıYayıncılık: Ankara.
  • Tyler, R. W. (1949). Basic principles of curriculum and instruction.The University of Chiago Press.

Kesirlerde İşlemler Konusuna İlişkin Ders Planının Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 2016 Sayı: 6, 113 - 123, 30.04.2016

Öz

Bu çalışmanın
amacı kesirlerde işlemler konusuna ilişkin hazırlanan ders planını değerlendirmektir.
Araştırmada veriler nicel ve nitel yöntemler kullanılarak toplanmıştır. Araştırma
6.sınıfta, 23 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak
başarı testi (ön test-son test olarak) ve görüşme formu kullanılmıştır.
Verilerin analizinde ilişkili örneklemler için t testi ve betimsel analiz
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin başarı testine ilişkin ön
test- son test puanları arasında (toplam erişi düzeyi) anlamlı fark elde edilmiştir.
Ayrıca bilgi, kavrama ve uygulama düzeyine yönelik ön test-son test puanları
arasında anlamlı fark elde edilmiştir. Bu çıktı-girdi farkı ders planının başarısı
olarak değerlendirilebilir ve uygulanan programın etkili olduğuna karar
verilebilir. Ayrıca öğrencilerin İstasyon tekniği ile işlenen derse karşı
olumlu duyuşsal özellikler kazandığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Alacapınar, F., (2009). İstasyon tekniği ile ders işlemeye yönelik öğrenci görüşleri. Abantİzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (9), 137-147.
  • Bümen, N., (2006). Doktora eğitimi yapan öğrencilere yönelik yürütülen “öğretimde planlama ve değerlendirme”ile“gelişim ve öğrenme”derslerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6 (1), 7-52.
  • Büyüköztürk ve diğ., (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi. Ankara.
  • Chen, H.T. (2005). Practical Program Evaluation. USA: Sage Publications.
  • Demirel, Ö. (2006). Kuramdan Uygulamaya Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Ertürk, S. (1984). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan AŞ.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gredler, M. E. (1996). Program Evaluation. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Görgen, İ., (2003). Tam öğrenme modeline göre düzenlenen sosyal bilgiler dersi günlük planının öğrenci erişişine etkisi. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi. 11 (2003), 13-24.
  • Güler, T., (1997). Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesinde Okutulan Çocuk EdebiyatıDersi ProgramınınÖğrenci Erişisine Etkisi Yönünden İncelenmesi.YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, AİBU Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu.
  • Koç, S. ve Yayla, A. (2015). Fizik dersi öğretim programının 10. Sınıf elektrik ve manyetizma ünitesinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4), 125-134.
  • Kozikoğlu, İ., (2014). Ortaokul 7. sınıf İngilizce öğretim programının değerlendirilmesi. Abantİzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1 (14), 361-375.
  • Kösterelioğlu, İ., (2008). Eğitim bilimine girişdersinin bilişsel alan hedeflerinin gerçekleşme düzeyi. SAÜEğitim Fakültesi Dergisi. 15 (2008), 61-74.
  • Oliva, P.F. (2009). Developing the Curriculum. USA: Pearson Education İnc.
  • Ornstein, C. A.,&Hunkins, P.F. (2004). Curriculum: foundations, principlesandıssues(4.baskı). USA: PearsonEducation, Inc.
  • Pektaş, Y., (2012). İlköğretim 4. Sınıf matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Sağlam, M. ve Yüksel İ., (2007). Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve Meta- Değerlendirme Yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler EnstitüsüDergisi, 175-189.
  • Sezer, S., (1988). İlkokul 3. Sınıf matematik programının etkililiğinin değerlendirilmesi. HacettepeÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 3 (1988), 117-123.
  • Sönmez, V., (2012). ProgramGeliştirmedeÖğretmen El Kitabı. AnıYayıncılık: Ankara.
  • Tyler, R. W. (1949). Basic principles of curriculum and instruction.The University of Chiago Press.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şule Akyol

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 6 Eylül 2015
Kabul Tarihi 26 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2016 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Akyol, Ş. (2016). The Evaluation of the Lesson Plan Concerning Fractional Operations. International Journal of Turkish Education Sciences, 2016(6), 113-123.