Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Activities Based On Drama on Eighth Grade Students’ Achievement and Retention Level towards Cell Division

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 1 - 11, 31.10.2017

Öz

This
study indented to investigate the effects of activities based on drama on
seventh grade students’ achievement, attitudes and retention (remembering)
levels of the students during the course of cell division. The study was
conducted in 8th grades of 100.Yıl Yatılı Bölge primary school, in country of
Susuz, Kars in spring term of 2006-2007 academic years. Experimental design
with experimental and control group model was applied in this research. In
total, 50 students from the experimental group (N=25) and control group (N=25)
participated to the study. In this study, Science Achievement Test was
developed to evaluate students’ achievement on cell division topics and drama
activities about cell division were prepared. In addition, Science Attitude
Scale was administered to explore students’ attitude towards Science topics,
and to check the effects of drama method whether topics are acquired
remembering or not as data of study taken into account, a great deal
differences between experiment and control group are clearly seen. However,
compared with curriculum methods dramatization has no permanent effect. This
result is clearly seen at the end of this study. Moreover, drama method at the
steps of knowledge, synthesis, practice, analysis, comprehension, and
evaluation result in high success within experiment group. However, for
permanency knowledge, synthesis and comprehension steps have a little positive
effect. Yet at the other steps did not have noteworthy effect. As a result of
this study, it is emphasized that in science lesson drama method can be used
easily within appropriate subjects.

Kaynakça

  • Bayram, E., Özgül,E., Kaplan, G., Ünal, H. A., Yapağılı, H., Demir, K. ve diğerleri. İlköğretimde Drama 1 (Öğretmen için). MEB Yayınları, Ankara. 1999.
  • Başkan, H. (2006). “Fen ve Teknoloji Öğretiminde Drama Yönteminin Kavram Yanılgılarının Giderilmesi ve Öğrenci Motivasyonu Üzerine Etkisi” Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon
  • Heikkinen, H. (2002). Drama Worlds as Learning Areas – The Serious Playfulness of Drama Education. Academic Dissertation. University of Jyva¨skyla¨ , Jyva¨skyla¨ (English Summary).
  • Jackson T. (1993). Introduction. In Learning Through Theatre: New Perspectives on Theatre in Education (Jackson T., ed.), Routledge, London, pp. 1–12.
  • Karakaya, N. (2007). “İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama” Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt :27 Sayı: 1, 103-139.
  • Poyraz, S. (2006). “İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Kullanıldığı Eğitim Ortamlarında Başarıyı Ölçmede Çoktan Seçmeli Testlerin Diğer Testlere Göre Etkileri” Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:14 No:2, ss 498-501.
  • Pammenter, D. (1993). Devising for TIE. In Learning Through Theatre: New Perspectives on Theatre in Education (Jackson T., ed.), Routledge, London, pp. 53–70.

Drama Yöntemine Göre Hazırlanan Etkinliklerin Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesindeki Başarıları ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 1 - 11, 31.10.2017

Öz

Bu araştırma,
drama yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin sekizinci sınıf öğrencilerinin
hücre bölünmesindeki başarılarına, tutumlarına ve bilginin kalıcılığına
etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2006–2007 eğitim-öğretim
yılı ikinci döneminde Kars ili, Susuz ilçesi, 100. Yıl Yatılı İlköğretim Bölge
okulunun 8. sınıflarında yapılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu
deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya, deney (N=25) ve kontrol (N=25)
gruplarından toplam 50 öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada drama öğrenme tekniğine
göre hücre bölünmesi için etkinlikler, öğrencilerin başarılarını değerlendirmek
için başarı testi ve öğrencilerin fen dersine karşı tutumlarını ölçmek amacıyla
da tutum ölçeği hazırlanmıştır. Çalışmada ek olarak, uygulana tekniklerin hem
başarı ve hem de bilginin kalıcılığı üzerine etkileri kavram basamaklarına göre
değerlendirilmiştir. Çalışmanın verileri dikkate alındığında deney ve kontrol
grupları arasındaki başarı arasında anlamlı farklılıklar ortaya çıktığı ancak
dramının müfredattaki metotlara göre kalıcılığın sağlanmasına katkısı olmadığı
görülmüştür. Ayrıca drama yöntemi bilgi, sentez, uygulama, analiz, kavrama ve
değerlendirme basamaklarında deney grubunda başarının daha yüksek olmasına
neden olmuş ancak kalıcılığın sağlanmasında bilgi, sentez ve kavrama basamaklarında
çok az oranda olumlu etki yapmış, diğer basamaklarda ise anlamlı bir etki
gerçekleştirmemiştir. Elde edilen bu sonuçlarla fen derslerindeki uygun
konularda drama yönteminin kullanılabileceği göstermektedir.

Kaynakça

  • Bayram, E., Özgül,E., Kaplan, G., Ünal, H. A., Yapağılı, H., Demir, K. ve diğerleri. İlköğretimde Drama 1 (Öğretmen için). MEB Yayınları, Ankara. 1999.
  • Başkan, H. (2006). “Fen ve Teknoloji Öğretiminde Drama Yönteminin Kavram Yanılgılarının Giderilmesi ve Öğrenci Motivasyonu Üzerine Etkisi” Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon
  • Heikkinen, H. (2002). Drama Worlds as Learning Areas – The Serious Playfulness of Drama Education. Academic Dissertation. University of Jyva¨skyla¨ , Jyva¨skyla¨ (English Summary).
  • Jackson T. (1993). Introduction. In Learning Through Theatre: New Perspectives on Theatre in Education (Jackson T., ed.), Routledge, London, pp. 1–12.
  • Karakaya, N. (2007). “İlköğretimde Drama ve Örnek Bir Uygulama” Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt :27 Sayı: 1, 103-139.
  • Poyraz, S. (2006). “İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Kullanıldığı Eğitim Ortamlarında Başarıyı Ölçmede Çoktan Seçmeli Testlerin Diğer Testlere Göre Etkileri” Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt:14 No:2, ss 498-501.
  • Pammenter, D. (1993). Devising for TIE. In Learning Through Theatre: New Perspectives on Theatre in Education (Jackson T., ed.), Routledge, London, pp. 53–70.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Calapoğlu Bu kişi benim

Betül Türkkuşu Bu kişi benim

Zafer Ocak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 16 Haziran 2016
Kabul Tarihi 29 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Calapoğlu, M., Türkkuşu, B., & Ocak, Z. (2017). Drama Yöntemine Göre Hazırlanan Etkinliklerin Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Hücre Bölünmesindeki Başarıları ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 1-11.