Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effect of Web-Based Distance Education on Student Achievement in Science Education

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 481 - 490, 31.10.2017

Öz

The purpose of this study is to examine the effect of web-based distance education teaching of substance exchange unit included in the 5th grade science course on student achievement. The study was carried out with experimental design with pretest-posttest control groups. The experimental applications of the study was conducted on 45 students from the 5th grade A-B branches in 2014-2015 school year in Toki Ş.J. Yb. Alim Yılmaz Secondary School in Muğla province. Within the scope of the study, two groups were created including experimantal and control groups. An achievement test, which was developed by the researcher and the validity and reliability analysis was conducted, was used during data collection. The achievement test for the substance exchange unit was applied to the both groups as a pre-test before starting to the study. The unit was taught with a website to the experimantal group. The achievement test was applied to the both groups as post-test. The data obtained was analyzed by determining the necessary statistical techniques by SPSS (Statistical Package for Social Sciences) package program. According to the findings of the obtained study results, it has been shown that the web-based distance education make a difference on students.

Kaynakça

  • Aktaş, M. (2013). Fen ve Teknoloji Dersinde Uzaktan Eğitimin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumları Üzerindeki Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Birkök, M. C., Vuranok, T. T. (2010). Uzaktan eğitim ile bilgi ihtiyacının karşılanması: Bir üniversite programı önerisi. International Journal of Human Sciences, 7(2), 427-444.
  • Çayırcı, Ç. (2007). İlköğretim 7. Sınıfta Web Tabanlı Porfolyo Uygulaması: Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Örnekleri. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Daşdemir, İ. (2012). 8. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 2146-919.
  • Karamustafaoğlu, O., Yaman, S. (2013). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kenanoğlu, R. (2008). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Öğrenci Başarısına ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Jack BM.,Lin H.(2017). Making learning interesting and its application to the science classroom, Studies in Science Education, http://dx.doi.org/10.1080/03057267.2017.1305543PP:1-28
  • Jahromi, ZB., Mosalanejad, L., Rezazae, R., (2016). The effect of web quest and team-based learning on students’ self-regulation, Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 4(2): 80–87.
  • Kahn, B. H. (2001). Web-based training: An introduction. In B.H. Kahn (Ed.) Web-based Training.
  • Koçer, E. (2001). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lahaie U. WebQuests: A new instructional strategy for nursing education. Computers Informatics Nursing. 2007;25(3):148–56
  • Nunnally, J. C. (1994). Psychometric theory (3rd edition). New York: Mc Graw-Hill.
  • Ocak, G. (2008). Web Tabanlı Çoklu Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Bilgi Okuryazarlığı Performansı Üzerine Etkisi. . (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Olson TM, Wisher R,M.(2002), The Effectiveness of Web-Based Instruction: An initial inquiry, The International Review of Research in Open and Distributed Learning 3(2).
  • Polat, E., Tekin, A. (2013). Fen ve teknoloji dersinde animasyonla desteklenmiş web tabanli eğitimin akademik başarıya etkisi. International Journal of Human Sciences, 10(Special Issue), 17-26.
  • Poellhuber, B., Anderson, T. (2011). Distance Students’ Readiness for Social Media and Collaboration. Research Articles 12(6), 274-290.
  • Raes A., Schellens, T., Wever BD. (2013). Web-based Collaborative Inquiry to Bridge Gaps in Secondary Science Education. The Journal of The Learning Sciences, 1–32, 2013 Copyright © Taylor & Francis Group, LLC ISSN: 1050-8406 print / 1532-7809 online DOI: 10.1080/10508406.2013.836656
  • Renau ML., Pesudo M.(2016). Analysis of the implementation of a WebQuest for learning English in a secondary school in Spain, International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 12(2):26-49.
  • Soslu, Ö., Dilber, R., Düzgün, B. (2011). Fizik Öğretiminde Laboratuar Yönteminin İlköğretim Matematik Bölümü Öğrencilerinin Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 57-69.
  • Şahin, M. (2010). Mesleki ve Teknik Eğitimde Sanal Eğitim Uygulaması: Beklentiler ve Öğrenci Başarısına Etkisi. (Yayımlanmış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Tavukçu, F. (2008). Fen Eğitiminde Bilgisayar Destekli Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Akademik Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri ve Bilgisayar Kullanmaya Yönelik Tutuma Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Tektaş, M. (2010). Web Tabanlı Yapay Zekâ Teknikleri Eğitim Simülatörlerinin Hazırlanması. Proje Raporu, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tüysüz, C., Aydın, H. (2007). Web Tabanlı Öğrenmenin İlköğretim Okulu Düzeyindeki Öğrencilerin Tutumuna Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (22). 73-84.
  • Oral B, Kenanoğlu R.(2012). Web tabanli uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenci başarisina ve bilgisayara yönelik tutumlarina etkisi, 1(2):58-67.
  • Yanal, A. (2009). Uzaktan Eğitim. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yaylak, E. (2010). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde İnternet Tabanlı Öğretim Yönteminin Ders Başarısına Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yumuşak, A., Aycan, Ş. (2002). Fen Bilgisi Eğitiminde Bilgisayar Destekli Çalışmanın Faydaları Demirci (Manisa)’de Bir Örnek, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(16).197-204.

Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin Fen Bilimleri Konularında Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 9, 481 - 490, 31.10.2017

Öz

Bu araştırma, 5. sınıf fen bilimleri dersinde yer alan maddenin değişimi ünitesinin web tabanlı uzaktan eğitim ile öğretilmesinin öğrenci başarısına olan etkilerini araştırmak amacı ile yapılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deneysel uygulaması 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Muğla ili Toki Ş.J. Yb. Alim Yılmaz Ortaokulunda 5. sınıf A-B şubelerinde öğrenim gören 45 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında deney ve kontrol grubu olmak üzere iki grup kurulmuştur. Verilerin toplanması sırasında araştırmacı tarafından geliştirilen ve geçerlik-güvenirlik analizi yapılmış başarı testi kullanılmıştır. Maddenin değişimi ünitesi başarı testi, çalışmaya başlamadan önce, her iki gruba da ön test olarak uygulanmıştır. Deney grubuna ünite, web sitesi ile işlenmiştir. Her iki gruba da başarı testi son test olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) paket programı ile gerekli istatistiki teknikler belirlenerek analiz edilmiştir. Araştırma sonucu elde edilen bulgular doğrultusunda, web tabanlı uzaktan eğitimin öğrenciler üzerinde anlamlı bir farklılık yarattığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Aktaş, M. (2013). Fen ve Teknoloji Dersinde Uzaktan Eğitimin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Tutumları Üzerindeki Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Birkök, M. C., Vuranok, T. T. (2010). Uzaktan eğitim ile bilgi ihtiyacının karşılanması: Bir üniversite programı önerisi. International Journal of Human Sciences, 7(2), 427-444.
  • Çayırcı, Ç. (2007). İlköğretim 7. Sınıfta Web Tabanlı Porfolyo Uygulaması: Fen Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Örnekleri. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Daşdemir, İ. (2012). 8. Sınıf Kuvvet ve Hareket Ünitesinde Animasyon Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarılarına, Öğrenilen Bilgilerin Kalıcılığına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 2146-919.
  • Karamustafaoğlu, O., Yaman, S. (2013). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Kenanoğlu, R. (2008). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Öğrenci Başarısına ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Jack BM.,Lin H.(2017). Making learning interesting and its application to the science classroom, Studies in Science Education, http://dx.doi.org/10.1080/03057267.2017.1305543PP:1-28
  • Jahromi, ZB., Mosalanejad, L., Rezazae, R., (2016). The effect of web quest and team-based learning on students’ self-regulation, Journal of Advances in Medical Education & Professionalism, 4(2): 80–87.
  • Kahn, B. H. (2001). Web-based training: An introduction. In B.H. Kahn (Ed.) Web-based Training.
  • Koçer, E. (2001). Web Tabanlı Uzaktan Eğitim. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lahaie U. WebQuests: A new instructional strategy for nursing education. Computers Informatics Nursing. 2007;25(3):148–56
  • Nunnally, J. C. (1994). Psychometric theory (3rd edition). New York: Mc Graw-Hill.
  • Ocak, G. (2008). Web Tabanlı Çoklu Öğrenme Ortamlarının Öğrencilerin Bilgi Okuryazarlığı Performansı Üzerine Etkisi. . (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Olson TM, Wisher R,M.(2002), The Effectiveness of Web-Based Instruction: An initial inquiry, The International Review of Research in Open and Distributed Learning 3(2).
  • Polat, E., Tekin, A. (2013). Fen ve teknoloji dersinde animasyonla desteklenmiş web tabanli eğitimin akademik başarıya etkisi. International Journal of Human Sciences, 10(Special Issue), 17-26.
  • Poellhuber, B., Anderson, T. (2011). Distance Students’ Readiness for Social Media and Collaboration. Research Articles 12(6), 274-290.
  • Raes A., Schellens, T., Wever BD. (2013). Web-based Collaborative Inquiry to Bridge Gaps in Secondary Science Education. The Journal of The Learning Sciences, 1–32, 2013 Copyright © Taylor & Francis Group, LLC ISSN: 1050-8406 print / 1532-7809 online DOI: 10.1080/10508406.2013.836656
  • Renau ML., Pesudo M.(2016). Analysis of the implementation of a WebQuest for learning English in a secondary school in Spain, International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 12(2):26-49.
  • Soslu, Ö., Dilber, R., Düzgün, B. (2011). Fizik Öğretiminde Laboratuar Yönteminin İlköğretim Matematik Bölümü Öğrencilerinin Başarısı Üzerine Etkisinin Araştırılması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 57-69.
  • Şahin, M. (2010). Mesleki ve Teknik Eğitimde Sanal Eğitim Uygulaması: Beklentiler ve Öğrenci Başarısına Etkisi. (Yayımlanmış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Tavukçu, F. (2008). Fen Eğitiminde Bilgisayar Destekli Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Akademik Başarı, Bilimsel Süreç Becerileri ve Bilgisayar Kullanmaya Yönelik Tutuma Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Tektaş, M. (2010). Web Tabanlı Yapay Zekâ Teknikleri Eğitim Simülatörlerinin Hazırlanması. Proje Raporu, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Tüysüz, C., Aydın, H. (2007). Web Tabanlı Öğrenmenin İlköğretim Okulu Düzeyindeki Öğrencilerin Tutumuna Etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (22). 73-84.
  • Oral B, Kenanoğlu R.(2012). Web tabanli uzaktan eğitim sistemlerinin öğrenci başarisina ve bilgisayara yönelik tutumlarina etkisi, 1(2):58-67.
  • Yanal, A. (2009). Uzaktan Eğitim. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yaylak, E. (2010). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde İnternet Tabanlı Öğretim Yönteminin Ders Başarısına Etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Yumuşak, A., Aycan, Ş. (2002). Fen Bilgisi Eğitiminde Bilgisayar Destekli Çalışmanın Faydaları Demirci (Manisa)’de Bir Örnek, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(16).197-204.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Buket Ballıel Ünal

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 26 Eylül 2017
Kabul Tarihi 31 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Ballıel Ünal, B. (2017). Effect of Web-Based Distance Education on Student Achievement in Science Education. International Journal of Turkish Education Sciences, 2017(9), 481-490.