In this research fifth grade students’ math
motivation, academic achievement of maths and the relationships between them
are examined. 200 primary school students from four different schools in Tokat
took part in this research. In the stduy; among descriptive research patterns
relational scanning model is used. “Math Motivation Scale” developed by Aktan
and Tezci (2012) is used the determine students’ motivation in mathematics. In
order to determine maths academic achievement first term’s math grades are
used. The research data is obtained by making independent groups t-test and
correlation analysis in SPSS 20 software. As a result of research; ıt is seen
that students have high motivation and success in maths. Mathematics motivation
and academic achievement of mathematics does not show a significant difference
according to gender. There are positive reasonable relations between
mathematics academic achievement with dimensions of motivation such as intrinsic
goal tendecy, extarnal goal tendecy, learning belief, value of the issue, self
sufficiency. It is determined that there is a significant negative correlation
between test anxiety and academic success in maths. It has also been found that
female students’ test anxiety is higher than male students’.
Bu araştırmada ilköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin
matematik motivasyonları, matematik dersi akademik başarıları ve bunlar arasındaki
ilişki incelenmiştir. Araştırmaya Tokat ilinde dört farklı okulda okuyan 200 ilköğretim
öğrencisi katılmıştır. Araştırmada, betimsel araştırmada desenlerinden ilişkisel
tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin matematik motivasyonlarını
belirlemek için Aktan ve Tezci (2012) tarafından geliştirilen “Matematik
Motivasyon Ölçeği”, matematik dersi akademik başarılarının belirlenmesinde ise
birinci dönem matematik dersi karne notları kullanılmıştır. Araştırma verileri
Spss 20 programında bağımsız gruplar t-testi ve korelasyon analizleri yapılarak
elde edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin matematik motivasyonları ve
matematik dersi başarılarının yüksek olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Matematik
motivasyonları ve matematik dersi akademik başarıları cinsiyet değişkenine göre
anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Matematik dersi akademik başarısı ile
motivasyon alt boyutlarından olan içsel hedef yönelimi, dışsal hedef yönelimi, öğrenme
inancı, konu değeri, öz yeterlilik arasından pozitif anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Ayrıca kız öğrencilerin sınav kaygısının erkek öğrencilere göre anlamlı bir
farklılık gösterdiği bulgusuna ve sınav kaygısı ile matematik dersi akademik başarısı
arasında negatif yönde olumlu bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 14 Mayıs 2015 |
Kabul Tarihi | 6 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 5 |