Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Analysis about Conception and Knowledge of Students about Cultural and Historical Values in Nazilli

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 8, 226 - 239, 30.04.2017

Öz

The purpose of this study is to examine the conception and knowledge of 8th grade students about cultural and historical values in Nazilli in which they are still living. The research has been made in descriptive scanning model. In research, the survey which was prepared by the researcher has been used as data collection tool. The survey was applied to 276 students in 8th grade in 5 different schools of Nazilli. SPSS 18 statistical software was used in the analysis of collected data. In the solution of the problems and sub-problematical areas, descriptive statistics, independent samples T-test, one way variance analysis (ANOVA),Mann Whitney U-Test for independent samples and Kruskal Wallis H-Test for independent samples were used. According to the results of the research, 8 th grade students' have generally a positive attitude towards to cultural and historical values of Nazilli. The students’ family education level, monthly average family income and the gender of students do not affect the conception and knowledge about cultural and historical values. It was concluded that 8th grade students' conception and knowledge about Nazilli's cultural and historical values differ meaningfully in favor of the state school in terms of school type. The result of the research when we examine the result, the rate of the correct answers of knowledge questions is %46, 43 over the 8th grade students, and it was found out that the rate of students who answered correctly to knowledge questions in public school was higher than students in private school.

Kaynakça

  • Ablak, S., Dikmenli, Y. ve Çetin, T. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Kırşehir’in Tarihi ve
  • Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıkları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 171-186.
  • Aktın, K., Karakuş, H. ve Sağlam, H. (2013). Sinop Üniversitesi Öğretmen Adaylarının Sinop İline Ait Tarihi ve Kültürel Eserler Hakkındaki İlgi ve Farkındalık Düzeyleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(7), 37-59.
  • Alkış, S. ve Oğuzoğlu, Y. (2005) İlköğretim öğrencilerinin tarihi çevre bilgisinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII (1), 23-46.
  • Arslan, S. ve Büyük, S. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarihi ve Kültürel Mekanlara/Eserlere İlgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi: Midyat Örneği. Gazi Üniversitesi III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Öğretimi Sempozyumu (USBES): ‘Eğitim Satrancı: Eğitim Sistemimiz, 4+4+4 ve Sosyal Bilgiler Eğitimi’ Bildiri Kitabı, 39-50.
  • Dinç, E., Erdil, M., Keçe, M. (2011). Uşak Üniversitesi Öğrencilerinin Tarihi ve Kültürel Eserler Hakkındaki İlgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 279-297.
  • Işık, H. (2008). İlköğretimde Tarih Konularının Yerel Tarih İle İlişkilendirilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi..Volume 1/4 Summer, s.290-310.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keçe, M. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Ankara'nın tarihi ve kültürel turizm değerlerine yönelik ilgi ve farkındalıkları. Ahievran University Journal of Kırşehir Education Faculty, 16(1), 131-149.
  • T.C Aydın Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2012). Aydın Kültür Envanteri-I. Ankara: Özyurt Matbaacılık.
  • Özdemir, N. (2009). Kültür Ekonomisi ve Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi. Milli Folklor, (84), 73-86.
  • Uygur, N. (1996). Kültür Kuramı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Şimşek, Ş. M., Çelik, A. ve Akgemci, T. (2014). Davranış Bilimleri. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Yüksel, İ. (2013). Kültür. Ali Şimşek, Ömer Eroğlu (Ed.), Davranış bilimleri içinde (s. 28-54). Konya: Eğitim Yayınevi.

Nazilli’deki Kültürel ve Tarihi Değerlere İlişkin Öğrenci Görüş ve Bilgilerinin İncelenmesi

Yıl 2017, Cilt: 2017 Sayı: 8, 226 - 239, 30.04.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı Nazilli’de 8. sınıfta okuyan öğrencilerin Nazilli’de yer alan kültürel ve tarihi değerlere ilişkin görüş ve bilgilerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu kullanılmıştır. Anket, Nazilli’de yer alan 5 farklı okulda 8. sınıfta okuyan toplam 276 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 18 istatistiksel yazılımından yararlanılmıştır. Bu çerçevede; betimsel istatistik, bağımsız gruplar t-testi, ilişkisiz ölçümler için Mann-Whitney U-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve ilişkisiz ölçümler için Kruskal Wallis H-testi uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda 8. sınıf öğrencilerinin Nazilli’nin kültürel ve tarihi değerlerine ilişkin görüşlerinin genel olarak olumlu olduğu, 8. sınıf öğrencilerinin Nazilli’nin kültürel ve tarihi değerlerine ilişkin görüşlerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, 8. sınıf öğrencilerinin Nazilli’nin kültürel ve tarihi değerlerine ilişkin görüşlerinin okul türü açısından devlet okulu lehine anlamlı yönde farklılaştığı, 8. sınıf öğrencilerinin Nazilli’nin kültürel ve tarihi değerlerine ilişkin görüşlerinin anne eğitim durumuna göre, baba eğitim durumuna göre ve ailelerin aylık ortalama gelirine göre farklılaşmadığı, 8. sınıf öğrencilerinin Nazilli’nin kültürel ve tarihi değerlerine ilişkin bilgi sorularının ortalama olarak %46,43’üne doğru yanıt verdiği ve Nazilli’nin kültürel ve tarihi değerlerine ilişkin sorulan bilgi sorularına yönelik elde edilen bulgulara dayanarak devlet okulunda okuyan öğrencilerin sorulara doğru yanıt verme oranının özel okulda okuyan öğrencilere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Ablak, S., Dikmenli, Y. ve Çetin, T. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Kırşehir’in Tarihi ve
  • Kültürel Turizm Değerlerine Yönelik Farkındalıkları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 171-186.
  • Aktın, K., Karakuş, H. ve Sağlam, H. (2013). Sinop Üniversitesi Öğretmen Adaylarının Sinop İline Ait Tarihi ve Kültürel Eserler Hakkındaki İlgi ve Farkındalık Düzeyleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(7), 37-59.
  • Alkış, S. ve Oğuzoğlu, Y. (2005) İlköğretim öğrencilerinin tarihi çevre bilgisinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VIII (1), 23-46.
  • Arslan, S. ve Büyük, S. (2014). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarihi ve Kültürel Mekanlara/Eserlere İlgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi: Midyat Örneği. Gazi Üniversitesi III. Uluslararası Sosyal Bilgiler Öğretimi Sempozyumu (USBES): ‘Eğitim Satrancı: Eğitim Sistemimiz, 4+4+4 ve Sosyal Bilgiler Eğitimi’ Bildiri Kitabı, 39-50.
  • Dinç, E., Erdil, M., Keçe, M. (2011). Uşak Üniversitesi Öğrencilerinin Tarihi ve Kültürel Eserler Hakkındaki İlgi ve Farkındalıklarının İncelenmesi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(2), 279-297.
  • Işık, H. (2008). İlköğretimde Tarih Konularının Yerel Tarih İle İlişkilendirilmesinin Öğrenci Başarısına Etkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi..Volume 1/4 Summer, s.290-310.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keçe, M. (2015). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Ankara'nın tarihi ve kültürel turizm değerlerine yönelik ilgi ve farkındalıkları. Ahievran University Journal of Kırşehir Education Faculty, 16(1), 131-149.
  • T.C Aydın Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü. (2012). Aydın Kültür Envanteri-I. Ankara: Özyurt Matbaacılık.
  • Özdemir, N. (2009). Kültür Ekonomisi ve Endüstrileri ile Kültürel Miras Yönetimi İlişkisi. Milli Folklor, (84), 73-86.
  • Uygur, N. (1996). Kültür Kuramı. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Şimşek, Ş. M., Çelik, A. ve Akgemci, T. (2014). Davranış Bilimleri. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Yüksel, İ. (2013). Kültür. Ali Şimşek, Ömer Eroğlu (Ed.), Davranış bilimleri içinde (s. 28-54). Konya: Eğitim Yayınevi.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mavi Akkaya

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 29 Mart 2017
Kabul Tarihi 12 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Akkaya, M. (2017). The Analysis about Conception and Knowledge of Students about Cultural and Historical Values in Nazilli. International Journal of Turkish Education Sciences, 2017(8), 226-239.