BibTex RIS Kaynak Göster

The Interrogation of Teachers’ Attitudes Accordingt to Their Subjects

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 2, 224 - 241, 17.06.2014

Öz

In this research, it was aimed to determine which characteristics ofteachers’ attitudes differentiate according to their subjects. The research in cross-sectional form. Consists of 250 teachers working at schools of Bursa Ministery Education in the second therm, 2011-2012. The data was collected by applying the technique of force to face negotiation. The scale of branch teachers’ attitudes consists of these sub-subjects: ‘’Professional Responsibility and Differentation’’ ‘’Humane ideational Approach’’ and ‘’The attitide towards teachers and students’’ It is a kind of scale which consists of 40 items and five likert types to determire the social and Professional identites of different branch teachers’ and their approachto to the occupation of teaching. The data is evaluated in stastic programs suchas Excel 70 and SPS 13,0 by using t test, Variance Analysis, Statics Techniques. According to the findings obtained in the results of evoulating, it has been understood that there is a connection between the foculty from which graduated and attitudes of teachers’ and the ones working on literature and social studies are more responsible for their professions and more senstive to discrimination then there working on science. When subsubjects are scrutinized, different results can be obtained.

Kaynakça

  • 1) KAĞITÇIBAŞI Ç.Prof.Dr.Benlik,Aile ve İnsan –Kültürel Psikoloji Koç Üniversitesi Yayınları İstanbul 2010 2) DEMİREL Ö. Öğretmenlik Mesleğine Giriş Pegem A Yayıncılık 2007 3) TEZBAŞARAN Prof. Dr. A. Ata Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Anabilim Dalı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Mersin 2008 4) Birgin, O. (2008). Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo değerlendirme uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1 5) Çepni, S. (2007). Performansların değerlendirilmesi, E. Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme(193-239), Ankara: PegamA Yayıncılık 6) Kağıtçıbaşı, Ç. (2006). Yeni insan ve insanlar (10.baskı). İstanbul.: Evrim Yayıncılık. 7) Tavşancıl, E. (2005). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayınları. 8) Oral, B. (2004). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15, 88-98. 9) Erişen, Y., & Çeliköz, N. (2003). Öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışları açısından kendilerine yönelik yeterlilik algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, (4), 4274 10) Akbaş, A., & Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi özyeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, (1), 98–110.

Öğretmenlerin Branş Tutum İlişkisi

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 2, 224 - 241, 17.06.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı öğretmen tutumlarının hangi özeliklerinin branşlara göre farklılık gösterdiğinin saptanmasıdır. Ayrıca yaş, cinsiyet, kıdem, medeni durum ve mezun olunan fakülte (eğitim/fen-edebiyat) parametrelerine göre tutum farklılıkları sorgulanmak istenmiştir. Kesitsel tipte olan bu araştırmanın örneklemini 2011-1012 öğretim yılı bahar yarıyılında, Bursa ili MEB ortaöğretim kurumlarında görev yapan 250 branş öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yüz yüze görüşme tekniği ile “Branş Öğretmenleri Tutum Ölçeği” uygulanarak toplanmıştır. Branş Öğretmenleri Tutum Ölçeği; ''mesleki sorumluluk ve ayrımcılık'' (boyut 1), "insancıl düşünsel yaklaşım'' (boyut 2), "öğrenci ve öğrenmeye karşı tutum" (boyut 3) ve "mesleğe karşı tutum" (boyut 4) alt alanlarından oluşmaktadır. Orta Öğretim kurumlarında çalışan 14 farklı branşı kapsayan veri toplama aracı; öğretmenin toplumsal ve mesleki kimliği ile öğretmenlik mesleğine bakışlarını saptamaya yönelik beşli likert tipte ve 47 maddeden oluşan bir ölçektir. Veriler t testi, varyans analizi (ANOVA) istatistik yöntemleri kullanılarak, Excel 7.0 ve SPSS 13.0 istatistik programında değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; tüm branşlarda mezun olunan fakülte ile öğretmenlik tutumları (boyut 1, 2, 3, 4) arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki (p

Kaynakça

  • 1) KAĞITÇIBAŞI Ç.Prof.Dr.Benlik,Aile ve İnsan –Kültürel Psikoloji Koç Üniversitesi Yayınları İstanbul 2010 2) DEMİREL Ö. Öğretmenlik Mesleğine Giriş Pegem A Yayıncılık 2007 3) TEZBAŞARAN Prof. Dr. A. Ata Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Anabilim Dalı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Mersin 2008 4) Birgin, O. (2008). Alternatif bir değerlendirme yöntemi olarak portfolyo değerlendirme uygulamasına ilişkin öğrenci görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (1 5) Çepni, S. (2007). Performansların değerlendirilmesi, E. Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme(193-239), Ankara: PegamA Yayıncılık 6) Kağıtçıbaşı, Ç. (2006). Yeni insan ve insanlar (10.baskı). İstanbul.: Evrim Yayıncılık. 7) Tavşancıl, E. (2005). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayınları. 8) Oral, B. (2004). Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15, 88-98. 9) Erişen, Y., & Çeliköz, N. (2003). Öğretmen adaylarının genel öğretmenlik davranışları açısından kendilerine yönelik yeterlilik algıları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, (4), 4274 10) Akbaş, A., & Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi özyeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, (1), 98–110.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sibel İşik Mercan Bu kişi benim

Mehmet Eğit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 17 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Mercan, S. İ., & Eğit, M. (2014). Öğretmenlerin Branş Tutum İlişkisi. International Journal of Turkish Education Sciences, 2014(2), 224-241.