BibTex RIS Kaynak Göster

EVALUATION OF PRIMARY EDUCATION 4 GRADE STUDENTS DICTATION SKILLS

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 2, 123 - 135, 17.06.2014

Öz

The aim of this study is evaluate of primary education 4th grade dictation skills of students in terms of several variables. Students dictation skills, settlements, sex, Turkish Course grade, according to transcripts from the Visual Arts Course were compared. Students in their final year of primary school. Based sentence according to the method of writing skills they have learned and italic handwriting is an important study for the evaluation of applications. Research conducted in the first week of June of the year 2012 and is screening model. The universe of study attending elementary school in the district of Yozgat Province 4th grade consisted of students. The sample of the study is located in the center of the town of Yozgat Sorgun District 75. Yıl Cumhuriyet Primary School 4th grade with 16 students studying, in the district of Yozgat query Gedikhasanlı Şehit Mustafa Önder Primary School 4th grade 16 students studying in branch form. Relational data analysis, descriptive statistics and statistical methods independent of t and anova were used when testing. Research dictation skills of the students were found to be in good level. According to the settlements and dictation skills of students by gender does not show significant differences. However, according to transcripts from Turkish lessons and visual arts course dictated by the ability of their transcripts indicate significant differences.

Kaynakça

  • AKYOL, H. (2006), Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi (5. Baskı), Pegem A Yayıncılık: Ankara.
  • BABAYİĞİT, Ö. (2012), İlk Okuma-Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Alternatif Ses Sıralamasının Etkililiğinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BEKTAŞ, A. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Gerçekleştirilen İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ ÇAKMAK, E., AKGÜN, Ö. E., KARADENİZ, Ş., DEMİREL, F. (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (12. baskı), Pegem Akademi: Ankara. BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2012), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (17. Baskı). Pegem Akademi: Ankara.
  • COŞKUN, E., COŞKUN, H. (2012), “İlköğretim Öğrencileri ile Sınıf ve Türkçe Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Başarı Düzeylerinin Değerlendirilmesi”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32(3), 761-776.
  • COŞKUN, E. (2007), Yazma Becerisi. İlköğretimde Türkçe Öğretimi (Editörler, Ahmet Kırkkılıç, Hayati Akyol), Pegem Akademi: Ankara.
  • ÇOKLUK, Ö., ŞEKERCİOĞLU, G., VE BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2012), Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve Lisrel Uygulamaları (2. Baskı), Pegem Akademi: Ankara.
  • DEMİREL, Ö. (1999), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi (2. Baskı), Milli Eğitim Basımevi: İstanbul.
  • DEMİREL, Ö., ŞAHİNEL, M. (2006), Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri için Türkçe Öğretimi (7. Baskı), Pegem Akademi: Ankara.
  • GÜLERYÜZ, H. (2002), Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi Kuram ve Uygulamaları (6. Baskı), Pegem Akademi: Ankara.
  • GÜNEŞ, F. (2000), Uygulamalı Okuma Yazma Öğretimi, Ocak Yayınları: Ankara.
  • GÜNEŞ, F. (2007), Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KALEAĞASI, İ. (2009), İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Beceri Düzeyleri ile Türkçe Dersi Akademik Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KARASAR, N. (1994), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (6. basım), 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.:Ankara.
  • KELLOWAY, K. E. (1989), Using Lisrel for Structural Equation Modeling (second edition), Guilford Publications, Inc.:Newyork.
  • KÜLTÜR BAKANLIĞI (1936), İlkokul Programı, Devlet Basımevi: İstanbul.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI (1969), İlkokul Programı (İkinci Basılış), Milli Eğitim Basımevi: İstanbul.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar), Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi: Ankara.
  • OBALAR, S. (2009), İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerileri ile Sosyal Duygusal Uyum ve Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • OBALAR, S. (2013), kişisel e-posta, selda.obalar@gmail.com, (10.07.2013).
  • ÖZBAY, M, VE ZORBAY, K. Z. (2012), “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazma Tutukluğu Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirme” Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED) 3 (5), 1-28.
  • SÖNMEZ, V., ALACAPINAR, F. G. (2011), Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık: Ankara.
  • TABACHNİCK, B. G., FİDELL, L. S. (2001), Using Multivariate Statistics (4th Edition). MA: Allyn & Bacon, Inc..
  • TEZBAŞARAN, A. A. (2008), Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu (Üçüncü Sürüm EKitap), Türk Psikologlar Derneği.
  • TÜRE, N. (2007), Eğitimde ve Öğretimde Bir Araç Olarak Görsel Sanatlar Eğitiminin Öğrencilere Sağladığı Katkılar, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • YILDIRIM, A., ŞİMŞEK, H. (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. baskı), Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • YILMAZ, Z. A. (2007), Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİKTE BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2014, Cilt: 2014 Sayı: 2, 123 - 135, 17.06.2014

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin dikte becerilerini çeşitli değişkenler açısından değerlendirmektir. Öğrencilerin dikte becerileri, yerleşim birimine, cinsiyetine, Türkçe dersi karne notuna, görsel sanatlar dersi karne notuna göre karşılaştırılmıştır. İlkokul son sınıftaki öğrencilerin ses temelli cümle yöntemine göre öğrenmiş oldukları yazma becerisinin ve bitişik eğik yazı uygulamasının değerlendirilmesi açısından önemli bir çalışmadır. Araştırma 2012 yılı Haziran ayının ilk haftasında yapılmış olup tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini Yozgat İli Sorgun ilçesinde öğrenim gören ilkokul 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Yozgat ili Sorgun ilçe merkezinde bulunan 75. Yıl Cumhuriyet İlkokulu 4/A Şubesinde öğrenim gören 16 öğrenci ile Yozgat ili Sorgun ilçesi Gedikhasanlı Şehit Mustafa Önder İlkokulu 4/A şubesinde öğrenim gören 16 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistikten ve ilişkisel istatistik yöntemlerinden bağımsız t ve anova testinten yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin dikte becerilerinin iyi düzeyde olduğu görülmüştür. Öğrencilerin dikte becerileri yerleşim birimine göre ve cinsiyete göre manidar farklılık göstermemektedir. Ancak Türkçe dersi karne notuna göre ve görsel sanatlar dersi karne notuna göre dikte becerisi manidar farklılık göstermektedir.

Kaynakça

  • AKYOL, H. (2006), Türkçe İlk Okuma Yazma Öğretimi (5. Baskı), Pegem A Yayıncılık: Ankara.
  • BABAYİĞİT, Ö. (2012), İlk Okuma-Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Alternatif Ses Sıralamasının Etkililiğinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BEKTAŞ, A. (2007). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Gerçekleştirilen İlk Okuma-Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇ ÇAKMAK, E., AKGÜN, Ö. E., KARADENİZ, Ş., DEMİREL, F. (2012), Bilimsel Araştırma Yöntemleri (12. baskı), Pegem Akademi: Ankara. BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2012), Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı (17. Baskı). Pegem Akademi: Ankara.
  • COŞKUN, E., COŞKUN, H. (2012), “İlköğretim Öğrencileri ile Sınıf ve Türkçe Öğretmenlerinin Bitişik Eğik Yazı Başarı Düzeylerinin Değerlendirilmesi”, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 32(3), 761-776.
  • COŞKUN, E. (2007), Yazma Becerisi. İlköğretimde Türkçe Öğretimi (Editörler, Ahmet Kırkkılıç, Hayati Akyol), Pegem Akademi: Ankara.
  • ÇOKLUK, Ö., ŞEKERCİOĞLU, G., VE BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2012), Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve Lisrel Uygulamaları (2. Baskı), Pegem Akademi: Ankara.
  • DEMİREL, Ö. (1999), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi (2. Baskı), Milli Eğitim Basımevi: İstanbul.
  • DEMİREL, Ö., ŞAHİNEL, M. (2006), Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri için Türkçe Öğretimi (7. Baskı), Pegem Akademi: Ankara.
  • GÜLERYÜZ, H. (2002), Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi Kuram ve Uygulamaları (6. Baskı), Pegem Akademi: Ankara.
  • GÜNEŞ, F. (2000), Uygulamalı Okuma Yazma Öğretimi, Ocak Yayınları: Ankara.
  • GÜNEŞ, F. (2007), Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KALEAĞASI, İ. (2009), İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Yazılı Anlatım Beceri Düzeyleri ile Türkçe Dersi Akademik Başarısı Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KARASAR, N. (1994), Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler (6. basım), 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.:Ankara.
  • KELLOWAY, K. E. (1989), Using Lisrel for Structural Equation Modeling (second edition), Guilford Publications, Inc.:Newyork.
  • KÜLTÜR BAKANLIĞI (1936), İlkokul Programı, Devlet Basımevi: İstanbul.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI (1969), İlkokul Programı (İkinci Basılış), Milli Eğitim Basımevi: İstanbul.
  • MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI (2009). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar), Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi: Ankara.
  • OBALAR, S. (2009), İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerileri ile Sosyal Duygusal Uyum ve Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • OBALAR, S. (2013), kişisel e-posta, selda.obalar@gmail.com, (10.07.2013).
  • ÖZBAY, M, VE ZORBAY, K. Z. (2012), “İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Yazma Tutukluğu Düzeyleri Üzerine Bir Değerlendirme” Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED) 3 (5), 1-28.
  • SÖNMEZ, V., ALACAPINAR, F. G. (2011), Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Anı Yayıncılık: Ankara.
  • TABACHNİCK, B. G., FİDELL, L. S. (2001), Using Multivariate Statistics (4th Edition). MA: Allyn & Bacon, Inc..
  • TEZBAŞARAN, A. A. (2008), Likert Tipi Ölçek Hazırlama Kılavuzu (Üçüncü Sürüm EKitap), Türk Psikologlar Derneği.
  • TÜRE, N. (2007), Eğitimde ve Öğretimde Bir Araç Olarak Görsel Sanatlar Eğitiminin Öğrencilere Sağladığı Katkılar, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • YILDIRIM, A., ŞİMŞEK, H. (2011), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (8. baskı), Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • YILMAZ, Z. A. (2007), Sınıf Öğretmenlerine Türkçe Öğretimi, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgür Babayiğit Bu kişi benim

Özgür Babayiğit Bu kişi benim

Bahattin Erkuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Haziran 2014
Gönderilme Tarihi 17 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Babayiğit, Ö., Babayiğit, Ö., & Erkuş, B. (2014). İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİKTE BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. International Journal of Turkish Education Sciences, 2014(2), 123-135.