Bu çalışmanın amacı, Erasmus+ öğrenci hareketliliği programına katılan öğrencilerinin yirmi birinci yüzyıl becerilerine yönelik deneyimleri ve bu hareketlilik sayesinde edindikleri becerileri ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmaya 2021-2022 öğretim yılı içerisinde Orta Karadeniz Bölgesinde bir Fen Lisesi’nde öğrenim gören ve Erasmus+ öğrenci hareketliliği programı kapsamında Yunanistan’a giden, 10 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların görüşleri araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formları ile elde edilmiştir. Daha sonra, veriler sürekli karşılaştırmalı analiz metodu ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların program kapsamında belirlenen kazanımlara ulaştıklarını görülmüştür. Sonuç olarak, Erasmus+ öğrenci değişim programına katılan öğrencilerin; kültürlerarası deneyim yaşamaları, dijital becerileri etkili kullanma, iletişim becerilerini geliştirme, proje tabanlı çalışma, kültürlerarası etkileşimde bulunmaları, yabancı dil becerilerini geliştirme, farklı kültürlere karşı duyarlılık kazanma gibi birçok kazanım elde ettikleri görülmüştür. Ayrıca, Erasmus+ Programı öğrencilere bireysel, sosyal, akademik ve mesleki alanlarda birçok kazanım edindikleri görülmüştür. Araştırma bulguları alan yazındaki bulgular eşliğinde tartışılmış ve programın daha verimli olabilmesi için okulların öğretim programlarına öğrenci değişim programı ile ilgili seçmeli dersler konulabilir ya da hareketlilikten faydalanan öğrencilerin deneyimlerini diğer öğrencilerle paylaşabilecekleri çeşitli etkinlikler düzenlenebilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.
Erasmus+ Programı 21. Yüzyıl Becerileri Ortaöğretim Öğrencisi Kültürel Etkileşim
The aim of this study is to examine the experiences of the students participating in the Erasmus+ student mobility program about twenty-first century skills and their views on the skills they acquired through this mobility. Ten students who studied at a Science High School in the Central Black Sea Region in the 2021-2022 academic year and went to Greece within the scope of Erasmus+ student mobility program participated in the research. The views of the participants were obtained through semi-structured interview forms created by the researchers. Then, the data were analyzed with the continuous comparative analysis method. As a result of the research, it was seen that the participants achieved the gains determined within the scope of the program. As a result, students participating in the Erasmus+ student exchange program; It has been seen that they have gained many gains such as having intercultural experience, using digital skills effectively, developing communication skills, working on a project basis, interacting interculturally, developing foreign language skills, and gaining sensitivity to different cultures. In addition, it has been seen that Erasmus+ Program students have gained many gains in individual, social, academic and professional fields. The research findings were discussed in the light of the findings in the literature, and suggestions were made such as adding elective courses related to the student exchange program to the curriculum of the schools in order to make the program more efficient, or organizing various activities where students benefiting from mobility can share their experiences with other students.
Erasmus+ Program 21st Century Skills Secondary School Student Intercultural Experience
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2022 Sayı: 19 |