Simultaneous triangulation of mixed models was used in this study, which aimed to identify pre-service teachers' perceptions of social distance toward Armenians, Syrians, and Africans and the reasons for these perceptions. The survey model was used in the quantitative dimension of the study, and the case study design was used in the qualitative dimension. The study sample consisted of 357 preservice teachers from various programs and grade levels who were continuing their undergraduate education. The Social Distance Scale developed by Bogardus (1925) and an open-ended questionnaire were used to collect the data. Descriptive analysis was used to analyze qualitative data. As a result of the study, Syrians, followed by Armenians and Africans, were found to be the communities to which the pre-service teachers felt the most social distance. When the participants' justifications for the perceived social distance were analyzed, it was found that the perceived threat they felt from communities different from themselves was effective in creating social distance. The results of the study reveal that the scope and content of undergraduate teacher training programs should be revised in terms of respect for diversity.
Social Distance Syrians Armenians Africans Integrated Threat Theory
Öğretmen adaylarının Ermeniler, Suriyeliler ve Afrikalılarla ilgili sosyal mesafe algılarını ve bu algıların gerekçelerini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırmada karma modellerden eşzamanlı üçgenleme kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda tarama modeli nitel boyutunda ise durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu lisans eğitimine devam eden farklı program ve sınıf kademelerinden 357 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bogardus (1925) tarafından geliştirilen Sosyal Mesafe Ölçeği ve açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Verilerin analizi kısmında nitel verilerin analizi için betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının en fazla sosyal mesafe hissettiği topluluğun Suriyeliler olduğu, bunu Ermeniler ve Afrikalıların takip ettiği görülmüştür. Katılımcıların algıladıkları sosyal mesafeye dair gerekçeleri incelendiğinde ise, kendilerinden farklı topluluklardan hissettikleri tehdit algısının, sosyal mesafe üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları, öğretmen yetiştiren lisans programlarının kapsam ve içeriğinin farklılıklara saygı yönünden yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.
Sosyal Mesafe Suriyeliler Ermeniler Afrikalılar Bütünleşik Tehdit Kuramı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |