Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Faculty of Education Students' Perceptions of Social Distance towards Different National Identities

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 3, 1447 - 1477, 30.11.2024
https://doi.org/10.46778/goputeb.1352114

Öz

Simultaneous triangulation of mixed models was used in this study, which aimed to identify pre-service teachers' perceptions of social distance toward Armenians, Syrians, and Africans and the reasons for these perceptions. The survey model was used in the quantitative dimension of the study, and the case study design was used in the qualitative dimension. The study sample consisted of 357 preservice teachers from various programs and grade levels who were continuing their undergraduate education. The Social Distance Scale developed by Bogardus (1925) and an open-ended questionnaire were used to collect the data. Descriptive analysis was used to analyze qualitative data. As a result of the study, Syrians, followed by Armenians and Africans, were found to be the communities to which the pre-service teachers felt the most social distance. When the participants' justifications for the perceived social distance were analyzed, it was found that the perceived threat they felt from communities different from themselves was effective in creating social distance. The results of the study reveal that the scope and content of undergraduate teacher training programs should be revised in terms of respect for diversity.

Kaynakça

  • Akın, F. (2006). Türkiye’de azınlık politikaları ve 6-7 Eylül olayları [Minority policies in Turkey and the events of September 6-7]. Kum Saati Yayınları.
  • Aktay, Y. & Kızılkaya, A. (2014). Hepimiz ötekiyiz! [We are all other!]. Tezkire Yayıncılık.
  • Arslantürk, G. (2020). Sosyal medyadaki göçmen karşıtı tutumların bütünleşik tehdit kuramı çerçevesinden incelenmesi [Anti-immigrant attitudes in social media: An examination within the frame of ıntegrated threat theory]. Psikoloji Araştırmaları, 1(1), 6-16.
  • Beştepe, A. (2021). Lise öğrencilerinin farklı kimliklere dair kalıp yargıları ve bunların kaynakları [High school students' stereotypes about different identities and their source]. [Unpublished Master's Thesis]. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Bilgin, N. (1994). Kimlik sorunu [Identity problem]. Aşina Kitap.
  • Bilgin, N. (2007). Kimliğin inşası [Construction of identity]. Aşina Kitap.
  • Bozkur, B., Kıran, B. & Alıcı, D. (2020). Öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının yordayıcıları olarak Suriyelilere yönelik toplumsal uzaklık ve bilişsel esneklik [Social distance and cognitive flexibility for syrians as a predictor of the teacher candidates 'attitudes of multicultural education]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16(2), 382-393. https://doi.org/10.17860/mersinefd.684692
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. Pegema.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage.
  • Çayır, K. (Ed.). (2012). Gruplararası ilişkiler bağlamında ayrımcılık [Discrimination in the context of intergroup relations]. Ayrımcılık çok boyutlu yaklaşımlar [Discrimination multidimensional approaches] (pp. 5-17). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Danzikyan, Y. (2014). Değişmeyen öteki: Ermeniler [The unchanging other: Armenians]. Y. İnceoğlu & S. Çoban (Eds.), Azınlıklar, ötekiler ve medya [Minorities, others and the media] (pp. 220-238). Ayrıntı Yayınları.
  • Demirhan, K. (2017). Ulusal alanyazında uluslararası öğrenciler ve uluslararası öğrencileri siyasal açıdan düşünmek [To think politically of international students and international students in the national literature]. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(13), 547-562.
  • Ekici, H. (2019). Türk toplumunda Suriyelilere yönelik algılanan tehditler ve çözüm önerileri [Threat perceptıons of Turkısh socıety towards Syrıans and polıcy recommendatıons]. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 19(44), 695-730. https://doi.org/10.21560/spcd.v19i49119.487325
  • Erdoğan, M. (2021). Suriyeliler barometresi 2020 [Syrians barometer 2020]. Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Eser, H. B., & Uygur, M. R. (2019). Suriyeli göçmenlere yönelik tutumların bütünleşmiş tehdit ve sosyal mesafe kuramları doğrultusunda incelenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği [The study of attitudes towards Syrian ımmigrants within ıntegrated theories of threat and social distance: case of Suleyman Demirel University]. Liberal Düşünce Dergisi, 24(95), 131-162. https://doi.org/10.36484/liberal.609598
  • Eski, İ. H., Küçükkıkıç, B., Tilkici, İ., Hoşgör, H., & Güngördü, H. (2023). Suriyelilere yönelik sosyal mesafe düzeyinin incelenmesi: Uşak ili örneği [Examınatıon of the socıal dıstance level to Syrıans: the case of Uşak provınce]. Erciyes Akademi, 37(3), 1336-1351. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1328247
  • Fırat, M. (2007). Türkiye-Afrika ilişkilerinin tarihsel arka planı ve Afrika açılımında sivil toplum kuruluşlarının rolü [The historical background of Turkish-African relations and the role played by non-governmental organizations]. TASAM. R https://tasam.org/tr-TR/Icerik/3699/turkiye-_afrika_iliskilerinin_tarihselarka_plani_ve_afrika_aciliminda_sivil_toplum_kuruluslarinin_rolu
  • Göregenli, M. (2012). Temel kavramlar: önyargı, kalıpyargı ve ayrımcılık [Basic concepts: prejudice, stereotype and discrimination]. K. Çayır ve M. Ayan Ceyhan (Eds.), Ayrımcılık çok boyutlu yaklaşımlar [Discrimination multidimensional approaches] (pp. 18). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Güler, A. (2000). Osmanlıdan Cumhuriyete azınlıklar [Minorities from the Ottoman Empire to the Republic]. Tamga Yayıncılık.
  • Gürkaynak Çuhadar, E. (2012), Toplumsal temas: Önyargı ve ayrımcılığı önlemek için bir sosyal değişim aracı olarak kullanılabilir mi? [Social contact: Can it be used as a tool for social change to prevent prejudice and discrimination?]. K. Çayır ve M. Ayan Ceyhan (Eds.), Ayrımcılık: Çok boyutlu yaklaşımlar [Discrimination: Multidimensional approaches] (pp. 255-265). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • İnce, F. (2016). Selçuklu-Ermeni ilişkilerinde millet-i sadıka’nın izleri [The traces of the loyal nation in Selçuklu-Armenian relations.]. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(1), 488-514.
  • Karslı, B. (2013). Toplumsal birlikteliklerde öncelikler: Kabullenme ve dışlamanın sosyo-psikolojik temelleri (Alevilik-sünnilik örneği) [Priorities in social unity: Socio-psychological foundations of acceptance and exclusion Alevism-Sunnism example]. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 99-136.
  • Kaya, Ö. (2005). Tanzimat’tan Lozan’a azınlıklar [Minorities from Tanzimat to Lausanne]. Yeditepe Yayınları.
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü [A Dictionary of Sociology]. O. Akınhay & D. Kömürcü (Çev.) Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Melucci, A. (1995). The process of collective identity. In H. Johnston, & B. Klandermans (Eds.). Social movements and culture (pp. 41-63). University of Minnesota Press.
  • Oran, B. (2010). Türkiye’de azınlıklar [Minorities in Turkey]. İletişim Yayınları.
  • Özdemir, M. & Akdağ, M. (2023). Ötekileştirmenin bir aracı olarak medya: Mültecilere yönelik Avrupa ve Amerika basınından örnekler [Media as a tool of marginalization: examples from the European and American press of refugees]. Erciyes İletişim Dergisi, 10(1), 395-416 https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1153273
  • Pamuk, A. (2014). Kimlik ve tarih kimliğin inşasında tarihin kullanımı [Identity and history the use of history in the construction of identity]. Yeni İnsan Yayınevi.
  • Parlak, T. (2015). Ötekinin var olma sancısı [The other's pain of existence]. Dora Yayın.
  • Snow, D. (2001). Collective identity and expressive forms. In N.J. Smelser & P.B. Baltes (Eds.), International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences, 2212-2219. Elsevier Science. https://doi.org/10.1016/B0-08-043076-7/04094-8
  • Snow, D., Oselin, S., & Corrigal-Brown C. (2005). Identity. In G. Ritzer (Ed.), Encyclopedia of social theory (pp. 390–393). Sage. https:// doi. org/10.4135/9781412952552
  • Stephan, W. G. & Stephan, C. W. (1996). Predicting prejudice. International Journal of Intercultural Relations, 20 (3-4), 409–426. https://doi.org/10.1016/0147-1767(96)00026-0
  • Stephan, W. G. & Stephan, C. W. (1985). Intergroup anxiety. Journal of Social Issues, 41(3), 157–175. http://doi.org/10.1111/j.1540-4560.1985.tb01134.x
  • Şan, M. K. & Akyiğit, H. (2021). Göç kimlik ve aidiyet: Amerika’da yaşayan Türkler örneği [Immigration, ıdentity and belonging: Example of Turks living in America]. Bilig, (97), 137-175. https://doi.org/10.12995/bilig.9706
  • Şimşek, F. (2022). Uluslararası öğrenci hareketliliği ve Türkiye yükseköğretiminde Afrikalı öğrenciler [International student mobility and Africans in Turkish higher education students]. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 12-36. https://doi.org/10.55107/turksosbilder.1053540
  • Tepeciklioğlu, E. E. (2012). Afrika kıtasının dünya politikasında artan önemi ve Türkiye‐Afrika ilişkileri [The increasing importance of the African continent in world politics and Türkiye-Africa relations]. Ankara Üniversitesi Afrika Çalışmaları Dergisi, 1(2), 59-94.
  • Tepeciklioğlu, E. E. (2019). Afrika’ya açılım kararından yirmi sene sonra Türkiye-Afrika ilişkileri nerede? [Where are Türkiye-Africa relations twenty years after the decision to expand into Africa?] BİLGESAM, Bilge Adamlar Statejik Araştırmalar Merkezi (1395), 1-8. https://www.researchgate.net/publication/330320958_Afrika%27ya_ Acilim_Kararindan_Yirmi_Sene_Sonra_Turkiye-Afrika_Iliskileri_Nerede
  • Timur, T. (2001). Türkler ve Ermeniler [Turks and Armenians]. İmge Kitabevi.
  • Topal, A. H. (2015). Geçici Koruma Yönetmeliği ve Türkiye’deki Suriyelilerin hukuki statüsü [Temporary protection regulation and the legal status of Syrians in Turkey]. İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2(1), 5-22.
  • Tutkun, Ö. F. & Koç, M. (2008). Mesleklere atfedilen kalıp yargılar [Stereotypes towards occupations in Turkey]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 255-273. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000198
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası öğrencilerin sosyo-ekonomik problemleri ve çözüm önerileri (Sakarya Üniversitesi örneği) [Socio-Economic problems of ınternational students and some remedies (Sakarya University Case)]. Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203-254. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.308940
  • Yazıcı, F. (2016). Tarih ders kitaplarında “Ermeniler” cumhuriyetten günümüze ["Armenians" in history textbooks from the republic to the present]. Turkish History Education Journal, 5(2), 643-653.
  • Yazıcı, F. (2019). Tarih ders kitaplarında azınlıklar: Ermeniler, Rumlar, Yahudiler [Minorities in history textbooks: Armenians, Greeks, Jews]. A. Şimşek (Ed.), Tarih ders kitaplarında imajlar [Images in history textbooks] (pp. 393-408). Pegem.
  • Yazıcı, F. (2020). Değerler eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü [Intercultural differentiation and coexistence culture in values education]. In H. Ekşi ve A. Katılmış (Eds.), Karakter ve değerler eğitimi [Character and values education] (pp. 213-228). Pegem.
  • Yazıcı, F. & Budak, F. (2017). The investigation of the students’ attitudes toward identity differences in faculty of education. International Online Journal of Educational Sciences, 9(3), 879-896.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri [Research methods in social sciences]. Seçkin.
  • Yıldırımalp, S. & Erdoğan, H. (2019). Suriyelilere bakış açısının toplumsal uzaklık bağlamında incelenmesi: Sakarya ili örneği [Examining the perspective of Syrians in the context of social distance: The case of Sakarya province]. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 343-363.
  • Yıldırımalp, S., İslamoğlu, E. ve İyem, C. (2017). Suriyeli sığınmacıların toplumsal kabul ve uyum sürecine ilişkin bir araştırma [A study on the social acceptance and adaptation process of Syrian refugees]. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, (2), 107-126.
  • YÖK (2023). Yükseköğretim istatistikleri [Higher education statistics]. istatistik.yok.gov.tr

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Farklı Ulusal Kimliklere Yönelik Sosyal Mesafe Algıları

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 3, 1447 - 1477, 30.11.2024
https://doi.org/10.46778/goputeb.1352114

Öz

Öğretmen adaylarının Ermeniler, Suriyeliler ve Afrikalılarla ilgili sosyal mesafe algılarını ve bu algıların gerekçelerini ortaya koymayı amaçlayan bu araştırmada karma modellerden eşzamanlı üçgenleme kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda tarama modeli nitel boyutunda ise durum çalışması deseninden yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu lisans eğitimine devam eden farklı program ve sınıf kademelerinden 357 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Bogardus (1925) tarafından geliştirilen Sosyal Mesafe Ölçeği ve açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Verilerin analizi kısmında nitel verilerin analizi için betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının en fazla sosyal mesafe hissettiği topluluğun Suriyeliler olduğu, bunu Ermeniler ve Afrikalıların takip ettiği görülmüştür. Katılımcıların algıladıkları sosyal mesafeye dair gerekçeleri incelendiğinde ise, kendilerinden farklı topluluklardan hissettikleri tehdit algısının, sosyal mesafe üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçları, öğretmen yetiştiren lisans programlarının kapsam ve içeriğinin farklılıklara saygı yönünden yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Akın, F. (2006). Türkiye’de azınlık politikaları ve 6-7 Eylül olayları [Minority policies in Turkey and the events of September 6-7]. Kum Saati Yayınları.
  • Aktay, Y. & Kızılkaya, A. (2014). Hepimiz ötekiyiz! [We are all other!]. Tezkire Yayıncılık.
  • Arslantürk, G. (2020). Sosyal medyadaki göçmen karşıtı tutumların bütünleşik tehdit kuramı çerçevesinden incelenmesi [Anti-immigrant attitudes in social media: An examination within the frame of ıntegrated threat theory]. Psikoloji Araştırmaları, 1(1), 6-16.
  • Beştepe, A. (2021). Lise öğrencilerinin farklı kimliklere dair kalıp yargıları ve bunların kaynakları [High school students' stereotypes about different identities and their source]. [Unpublished Master's Thesis]. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • Bilgin, N. (1994). Kimlik sorunu [Identity problem]. Aşina Kitap.
  • Bilgin, N. (2007). Kimliğin inşası [Construction of identity]. Aşina Kitap.
  • Bozkur, B., Kıran, B. & Alıcı, D. (2020). Öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının yordayıcıları olarak Suriyelilere yönelik toplumsal uzaklık ve bilişsel esneklik [Social distance and cognitive flexibility for syrians as a predictor of the teacher candidates 'attitudes of multicultural education]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16(2), 382-393. https://doi.org/10.17860/mersinefd.684692
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri [Scientific research methods]. Pegema.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage.
  • Çayır, K. (Ed.). (2012). Gruplararası ilişkiler bağlamında ayrımcılık [Discrimination in the context of intergroup relations]. Ayrımcılık çok boyutlu yaklaşımlar [Discrimination multidimensional approaches] (pp. 5-17). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Danzikyan, Y. (2014). Değişmeyen öteki: Ermeniler [The unchanging other: Armenians]. Y. İnceoğlu & S. Çoban (Eds.), Azınlıklar, ötekiler ve medya [Minorities, others and the media] (pp. 220-238). Ayrıntı Yayınları.
  • Demirhan, K. (2017). Ulusal alanyazında uluslararası öğrenciler ve uluslararası öğrencileri siyasal açıdan düşünmek [To think politically of international students and international students in the national literature]. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(13), 547-562.
  • Ekici, H. (2019). Türk toplumunda Suriyelilere yönelik algılanan tehditler ve çözüm önerileri [Threat perceptıons of Turkısh socıety towards Syrıans and polıcy recommendatıons]. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 19(44), 695-730. https://doi.org/10.21560/spcd.v19i49119.487325
  • Erdoğan, M. (2021). Suriyeliler barometresi 2020 [Syrians barometer 2020]. Eğiten Kitap Yayıncılık.
  • Eser, H. B., & Uygur, M. R. (2019). Suriyeli göçmenlere yönelik tutumların bütünleşmiş tehdit ve sosyal mesafe kuramları doğrultusunda incelenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi Örneği [The study of attitudes towards Syrian ımmigrants within ıntegrated theories of threat and social distance: case of Suleyman Demirel University]. Liberal Düşünce Dergisi, 24(95), 131-162. https://doi.org/10.36484/liberal.609598
  • Eski, İ. H., Küçükkıkıç, B., Tilkici, İ., Hoşgör, H., & Güngördü, H. (2023). Suriyelilere yönelik sosyal mesafe düzeyinin incelenmesi: Uşak ili örneği [Examınatıon of the socıal dıstance level to Syrıans: the case of Uşak provınce]. Erciyes Akademi, 37(3), 1336-1351. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1328247
  • Fırat, M. (2007). Türkiye-Afrika ilişkilerinin tarihsel arka planı ve Afrika açılımında sivil toplum kuruluşlarının rolü [The historical background of Turkish-African relations and the role played by non-governmental organizations]. TASAM. R https://tasam.org/tr-TR/Icerik/3699/turkiye-_afrika_iliskilerinin_tarihselarka_plani_ve_afrika_aciliminda_sivil_toplum_kuruluslarinin_rolu
  • Göregenli, M. (2012). Temel kavramlar: önyargı, kalıpyargı ve ayrımcılık [Basic concepts: prejudice, stereotype and discrimination]. K. Çayır ve M. Ayan Ceyhan (Eds.), Ayrımcılık çok boyutlu yaklaşımlar [Discrimination multidimensional approaches] (pp. 18). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Güler, A. (2000). Osmanlıdan Cumhuriyete azınlıklar [Minorities from the Ottoman Empire to the Republic]. Tamga Yayıncılık.
  • Gürkaynak Çuhadar, E. (2012), Toplumsal temas: Önyargı ve ayrımcılığı önlemek için bir sosyal değişim aracı olarak kullanılabilir mi? [Social contact: Can it be used as a tool for social change to prevent prejudice and discrimination?]. K. Çayır ve M. Ayan Ceyhan (Eds.), Ayrımcılık: Çok boyutlu yaklaşımlar [Discrimination: Multidimensional approaches] (pp. 255-265). Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • İnce, F. (2016). Selçuklu-Ermeni ilişkilerinde millet-i sadıka’nın izleri [The traces of the loyal nation in Selçuklu-Armenian relations.]. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(1), 488-514.
  • Karslı, B. (2013). Toplumsal birlikteliklerde öncelikler: Kabullenme ve dışlamanın sosyo-psikolojik temelleri (Alevilik-sünnilik örneği) [Priorities in social unity: Socio-psychological foundations of acceptance and exclusion Alevism-Sunnism example]. Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 99-136.
  • Kaya, Ö. (2005). Tanzimat’tan Lozan’a azınlıklar [Minorities from Tanzimat to Lausanne]. Yeditepe Yayınları.
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü [A Dictionary of Sociology]. O. Akınhay & D. Kömürcü (Çev.) Bilim ve Sanat Yayınları.
  • Melucci, A. (1995). The process of collective identity. In H. Johnston, & B. Klandermans (Eds.). Social movements and culture (pp. 41-63). University of Minnesota Press.
  • Oran, B. (2010). Türkiye’de azınlıklar [Minorities in Turkey]. İletişim Yayınları.
  • Özdemir, M. & Akdağ, M. (2023). Ötekileştirmenin bir aracı olarak medya: Mültecilere yönelik Avrupa ve Amerika basınından örnekler [Media as a tool of marginalization: examples from the European and American press of refugees]. Erciyes İletişim Dergisi, 10(1), 395-416 https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.1153273
  • Pamuk, A. (2014). Kimlik ve tarih kimliğin inşasında tarihin kullanımı [Identity and history the use of history in the construction of identity]. Yeni İnsan Yayınevi.
  • Parlak, T. (2015). Ötekinin var olma sancısı [The other's pain of existence]. Dora Yayın.
  • Snow, D. (2001). Collective identity and expressive forms. In N.J. Smelser & P.B. Baltes (Eds.), International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences, 2212-2219. Elsevier Science. https://doi.org/10.1016/B0-08-043076-7/04094-8
  • Snow, D., Oselin, S., & Corrigal-Brown C. (2005). Identity. In G. Ritzer (Ed.), Encyclopedia of social theory (pp. 390–393). Sage. https:// doi. org/10.4135/9781412952552
  • Stephan, W. G. & Stephan, C. W. (1996). Predicting prejudice. International Journal of Intercultural Relations, 20 (3-4), 409–426. https://doi.org/10.1016/0147-1767(96)00026-0
  • Stephan, W. G. & Stephan, C. W. (1985). Intergroup anxiety. Journal of Social Issues, 41(3), 157–175. http://doi.org/10.1111/j.1540-4560.1985.tb01134.x
  • Şan, M. K. & Akyiğit, H. (2021). Göç kimlik ve aidiyet: Amerika’da yaşayan Türkler örneği [Immigration, ıdentity and belonging: Example of Turks living in America]. Bilig, (97), 137-175. https://doi.org/10.12995/bilig.9706
  • Şimşek, F. (2022). Uluslararası öğrenci hareketliliği ve Türkiye yükseköğretiminde Afrikalı öğrenciler [International student mobility and Africans in Turkish higher education students]. Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 12-36. https://doi.org/10.55107/turksosbilder.1053540
  • Tepeciklioğlu, E. E. (2012). Afrika kıtasının dünya politikasında artan önemi ve Türkiye‐Afrika ilişkileri [The increasing importance of the African continent in world politics and Türkiye-Africa relations]. Ankara Üniversitesi Afrika Çalışmaları Dergisi, 1(2), 59-94.
  • Tepeciklioğlu, E. E. (2019). Afrika’ya açılım kararından yirmi sene sonra Türkiye-Afrika ilişkileri nerede? [Where are Türkiye-Africa relations twenty years after the decision to expand into Africa?] BİLGESAM, Bilge Adamlar Statejik Araştırmalar Merkezi (1395), 1-8. https://www.researchgate.net/publication/330320958_Afrika%27ya_ Acilim_Kararindan_Yirmi_Sene_Sonra_Turkiye-Afrika_Iliskileri_Nerede
  • Timur, T. (2001). Türkler ve Ermeniler [Turks and Armenians]. İmge Kitabevi.
  • Topal, A. H. (2015). Geçici Koruma Yönetmeliği ve Türkiye’deki Suriyelilerin hukuki statüsü [Temporary protection regulation and the legal status of Syrians in Turkey]. İstanbul Medipol Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2(1), 5-22.
  • Tutkun, Ö. F. & Koç, M. (2008). Mesleklere atfedilen kalıp yargılar [Stereotypes towards occupations in Turkey]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 41(1), 255-273. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000198
  • Yardımcıoğlu, F., Beşel, F., & Savaşan, F. (2017). Uluslararası öğrencilerin sosyo-ekonomik problemleri ve çözüm önerileri (Sakarya Üniversitesi örneği) [Socio-Economic problems of ınternational students and some remedies (Sakarya University Case)]. Akademik İncelemeler Dergisi, 12(1), 203-254. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.308940
  • Yazıcı, F. (2016). Tarih ders kitaplarında “Ermeniler” cumhuriyetten günümüze ["Armenians" in history textbooks from the republic to the present]. Turkish History Education Journal, 5(2), 643-653.
  • Yazıcı, F. (2019). Tarih ders kitaplarında azınlıklar: Ermeniler, Rumlar, Yahudiler [Minorities in history textbooks: Armenians, Greeks, Jews]. A. Şimşek (Ed.), Tarih ders kitaplarında imajlar [Images in history textbooks] (pp. 393-408). Pegem.
  • Yazıcı, F. (2020). Değerler eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü [Intercultural differentiation and coexistence culture in values education]. In H. Ekşi ve A. Katılmış (Eds.), Karakter ve değerler eğitimi [Character and values education] (pp. 213-228). Pegem.
  • Yazıcı, F. & Budak, F. (2017). The investigation of the students’ attitudes toward identity differences in faculty of education. International Online Journal of Educational Sciences, 9(3), 879-896.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri [Research methods in social sciences]. Seçkin.
  • Yıldırımalp, S. & Erdoğan, H. (2019). Suriyelilere bakış açısının toplumsal uzaklık bağlamında incelenmesi: Sakarya ili örneği [Examining the perspective of Syrians in the context of social distance: The case of Sakarya province]. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 343-363.
  • Yıldırımalp, S., İslamoğlu, E. ve İyem, C. (2017). Suriyeli sığınmacıların toplumsal kabul ve uyum sürecine ilişkin bir araştırma [A study on the social acceptance and adaptation process of Syrian refugees]. Bilgi Sosyal Bilimler Dergisi, (2), 107-126.
  • YÖK (2023). Yükseköğretim istatistikleri [Higher education statistics]. istatistik.yok.gov.tr
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sosyal Bilgiler Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil İbrahim Eyice 0009-0006-2483-5194

Fatih Yazıcı 0000-0003-2121-8538

Erken Görünüm Tarihi 30 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 29 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 18 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Eyice, H. İ., & Yazıcı, F. (2024). Faculty of Education Students’ Perceptions of Social Distance towards Different National Identities. International Journal of Turkish Education Sciences, 12(3), 1447-1477. https://doi.org/10.46778/goputeb.1352114