Bu çalışmada matematik öğretmen adaylarının kesir kavramına ilişkin tanımlarının ve imajlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte programın farklı kademeleri boyunca öğretmen adaylarına ait kesir tanımı ve imajlarının benzer ya da farklı yönlerinin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Çalışmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında İç Anadolu Bölgesi’ndeki bir devlet üniversitesinin matematik öğretmenliği programında öğrenim gören ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle seçilmiş 155 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan bir form kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının kesir kavramına ilişkin tanım ve imajlarının analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularına göre öğretmen adaylarının kesir tanımına ilişkin yaptıkları açıklamalar kesrin anlamları, kesir çeşitleri, rasyonel sayı ile ilişkilendirme ve kesrin elemanları olmak üzere dört tema altında toplanmıştır. Öğretmen adaylarının kesir kavramına ilişkin çizimleri incelendiğinde ise parça-bütün, paylaşma, oran, küme, işlemci, ilişkilendirme ve sayı doğrusu imajlarının oluştuğu gözlenmiştir. Öğretmen adayları en çok kesrin anlamlarını kullanarak tanımlamalar yapmış, bunların içinde de en çok parça-bütün anlamını kullanmışlardır. Ayrıca öğretmen adaylarının bulunduğu sınıf seviyelerine göre kesir kavramına ilişkin tanımlarının ve imajlarının nasıl değiştiğine de yer verilmiştir.
This study aims to examine the definitions and images of the concept of fractions held by mathematics teacher candidates. However, the aim has been to reveal the similarities or differences in the definitions and images of fractions held by teacher candidates throughout the different stages of the program. A basic qualitative research design has been used in the study. The study group consists of 155 mathematics teacher candidates studying in the mathematics teaching program of a state university in the Central Anatolia Region for the 2023-2024 academic year, selected using the maximum diversity sampling method. A form consisting of open-ended questions has been used as a data collection tool. Descriptive analysis was used in the analysis of teacher candidates' definitions and images related to the concept of fractions. According to the findings of the study, the explanations provided by teacher candidates regarding the definition of fractions have been categorized under four themes: meanings of fractions, types of fractions, association with rational numbers, and elements of fractions. When examining the drawings of teacher candidates regarding the concept of fractions, it has been observed that images of part-whole, sharing, ratio, set, operator, association, and number line have emerged. Teacher candidates have mostly made definitions using the meanings of fractions, with the part-whole meaning being the most frequently used among them. Additionally, it has been addressed how the definitions and images of the concept of fractions change according to the grade levels of the teacher candidates.
Concept Image Concept Definition Fractions Teacher Candidate
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |