İlk olarak 1987 yılında kullanılmaya başlayan sürdürülebilirlik kavramı eğitim alanında da güncel olarak kullanılmaktadır. Son zamanlarda sürdürülebilirlik ile eğitim ilişkisi üzerinde durulmakta ve sürdürülebilirliğin eğitim yoluyla daha çok işlerlik kazanacağı kabul edilmektedir. Bu çerçevede öğretmenlerin sürdürülebilir eğitim eğilim düzeyleri ve ulusal sosyal sorumluluk algıları arasındaki ilişki de önem kazanmaktadır. Sosyal sorumluluk kavramı ile aynı alanı paylaşan sürdürülebilir eğitim eğiliminin ulusal sosyal sorumluluk algıları ile ilişkili olduğu düşüncesi ile bu araştırma tasarlanmıştır. Bu bağlamda mevcut çalışmanın amacı öğretmenlerin sürdürülebilir eğitim eğilim düzeyleri ile sosyal sorumluluk algıları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmanın evrenini Ankara, Kayseri ve Sivas illerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem ise bu illerde görev yapan 605 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırma verileri Sürdürülebilir Eğitim Eğilimleri Ölçeği ve Küresel Sosyal Sorumluluk Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yapılan non-parametrik testlerden Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H ve biçimsel değerlendirme testleri sonucunda öğretmenlerin sürdürülebilirlik eğilimlerinin sosyal sorumluluk algıları arasında bazı değişkenlere göre anlamlı ilişki bulunduğu tespit edilmiştir.
Sürdürülebilirlik Sürdürülebilir Eğitim Sosyal Sorumluluk Öğretmen Algıları
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Rektörlüğü Eğitim Bilimleri Araştırma Önerisi Etik Değerlendirme Kurulu 25.03.2024 tarih ve E-50704946-100-412293 numaralı kararı.
The concept of sustainability, which was first introduced in 1987, has gained significant traction in the field of education. In recent years, the relationship between sustainability and education has been a focal point of research, with the prevailing view being that sustainability will become more operational through education. In this context, the relationship between teachers' levels of sustainable education tendency and their perceptions of national social responsibility has gained significance. The present study was conceptualized with the assumption that sustainable education tendency, which is inherently associated with the concept of social responsibility, is also related to national social responsibility perceptions. The present study aims to elucidate the relationship between teachers' sustainable education disposition levels and their perceptions of social responsibility. The study population consists of teachers working in the provinces of Ankara, Kayseri, and Sivas. The final sample size comprised 605 teachers. The study employed the relational survey model, a quantitative research method, to collect data. The collection of research data was facilitated by the Sustainable Education Tendencies Scale and the Global Social Responsibility Scale. The subsequent analysis employed a series of statistical tests, including the Mann-Whitney U test, the Kruskal-Wallis H test, and formal evaluation tests, to ascertain the existence of a significant relationship between teachers' sustainability tendencies and their perceptions of social responsibility, contingent upon specific variables.
Sustainability Sustainable Education Social Responsibility Teacher Perceptions
Sivas Cumhuriyet University Rectorate Educational Sciences Research Proposal Ethics Evaluation Board decision dated 25.03.2024 and numbered E-50704946-100-412293.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Eğitim Yönetimi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 23 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 3 Nisan 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 2 |