Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LOGO TASARIMINDA YENİ YAKLAŞIMLAR: HAREKETLİ LOGO TASARIMI

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 11, 4 - 13, 21.12.2021

Öz

Logo tasarımı; talebin oluşması, fikir arayışına gidilerek hedef kitleye hitap edecek şekilde geliştirilmesi ve sayısal ortama aktarılmasıyla sonuçlanan bir sürecin çıktısıdır. Logolar, akıllı cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte yalnızca fiziksel ortama yönelik değil aynı zamanda ekran ortamına yönelik de tasarlanabilmektedir. Ekran ortamlarında ise hareketli görüntüleme formatlarının kullanımı, hareketli logo kullanımları ortaya çıkartmaktadır.
Hareketli logoların ilk örnekleri sinema ve televizyonda görülmektedir. Sinemada yapımcı şirketlerin ve stüdyoların logolarında; televizyonda ise reklamların, programların ve kanalların logolarında çeşitli hareketler görülebilmektedir. Bu hareketler başlayıp biten ya da döngü halinde sürekli devam eden şekilde tasarlanabilmektedir.
Sinema ve televizyondan sonra internetin yaygınlaşması ve çeşitli sosyal medya araçlarının ortaya çıkması, yayıncılık faaliyetlerinin kurumsaldan bireysele kadar indirgenmesine neden olmuştur. Bunun bir getirisi olarak, hareketli logo tasarımı da bireysel olarak talep edilir hale gelmiştir. Özellikle YouTube ve Twitch gibi dijital yayın ortamlarında, sabit bir logo yerine hareketli logoların kullanımı yayıncılar tarafından sıklıkla tercih edilebilmektedir. Bu durum estetikten çok bir ihtiyaç olarak görülebilmektedir. Nitekim akış ekranında logoyla birlikte hareketli olan birçok nesne bulunabilmekte ve yayıncılar bireysel logolarını ön planda tutma amacı güdebilmektedir.
Bu araştırma kapsamında hareketli logonun ortaya çıkışı, ekran ortamındaki evrimi, çeşitli alanlardan hareketli logo incelemeleri, görüntüleme formatları ve hareketli logo tasarım yöntemleri ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • Archive Sport. (2018, Ocak 21). Innsbruck 1976 - ORF Broadcast Opening Sequence (Ceremonies Version). Innsbruck 1976 - ORF Broadcast Opening Sequence (Ceremonies Version). Retrieved Haziran 10, 2021, from https://www.youtube.com/watch?v=NfXHmK9KQC0
  • Eldem, Ü. İ. (2009). Bilinçaltı Reklamcılık ve Tüketici Davranışları Üzerindeki Etkisi [Yüksek Lisans Tezi]. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Radyo Sİnema TV Anabilim Dalı. Retrieved Haziran 10, 2021, from https://openaccess.maltepe.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12415/3102/ulku_ilgi_eldem_tez.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Lélis, C., & Kreutz, E. d. A. (2019). Narrative dimensions for the design of contemporary visual identities. International Association of Societies of Design Research Conference 2019 Design Revolutions, 2. ResearchGate. Retrieved Haziran 10, 2021, from https://www.researchgate.net/publication/336989904_Narrative_dimensions_for_the_design_of_contemporary_visual_identities
  • Medoff, N. J., & Kaye, B. (2017). Electronic Media: Then, Now, and Later (3rd ed.). Focal Press. The Olympic Design. (n.d.). Innsbruck 1964. Innsbruck 1964. Retrieved Haziran 10, 2021, from https://www.theolympicdesign.com/olympic-design/emblems/innsbruck-1964/
  • TV Acres. (n.d.). Advertising Mascots - Animals. MGM Lion. Retrieved Haziran 10, 2021, from https://archive.is/20121205093550/http://www.tvacres.com/adanimals_leolion.htm#selection-757.0-754.3
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Yıldırım 0000-0001-9562-653X

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 22 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Yıldırım, A. (2021). LOGO TASARIMINDA YENİ YAKLAŞIMLAR: HAREKETLİ LOGO TASARIMI. Görünüm, 11(11), 4-13.

İndex Bilgisi

Asos İndex