Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Sanal Gerçeklik Kullanımına İlişkin Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 123 - 139, 31.12.2021

Öz

Bu araştırmada sanal gerçeklik sistemlerinin ve uygulamalarının sınıf eğitiminde kullanımına yönelik sınıf öğretmeni adaylarının görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak 2019-2020 akademik yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören sınıf öğretmeni adayları araştırmanın katılımcıları olmuştur. Araştırmada nitel araştırma boyutunda görüşmelere 15 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Açık uçlu sorular için içerik analizi tekniği ile tematik analizi gerçekleştirilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının büyük çoğunluğu eğitimde sanal gerçekliğin kullanımının ilgi çekici olduğunu, şematik ve görsel düşünme stiline sahip öğrenciler için uygun olduğunu, öğrencileri aktif olmaya teşvik ettiğini, öğrencilerin konu hakkında genel bir fikir edinmelerini sağladığını, öğrencilerin çalıştıkları dersi hızlıca gözden geçirmelerini sağladığını bilgilerin uygulamaya dökülmesini kolaylaştırdığını, hızlı öğrenmeyi sağladığını, kavramayı kolaylaştırdığını ve konsantre olmayı gerektirdiğini düşünmektedir. Katılımcıların bir kısmı ise sanal gerçekliğin zayıf yönlerini; maliyetli, yorucu ve kafa karıştırıcı olarak belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Anderson, T. (2003). Getting the mix right again: An updated and theoretical rationale for interaction. The International Review Of Research İn Open And Distance Learning, 4 (2).
  • Arıcı, V. A. (2013). Fen bilimleri eğitiminde sanal gerçeklik uygulamaları üzerine bir çalışma: "güneş sistemi ve ötesi: uzay bilmecesi" ünitesi örneği. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bostan, B. (2007). Sanal gerçeklikte etkileşim. (yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Brooks, F. P. (1999). What' s real about virtual reality? Ieee Computer Graphics and Applications, 19, 16-27.
  • Burdea, G. & Coiffet, P. (2003), Virtual reality technology. Wiley Publication
  • Can, T. ve Şimşek, İ. (2016). Eğitimde yeni teknolojiler: Sanal gerçeklik. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 2016. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 21. Bölüm, 351,363.
  • Demirel, R., Aslan, O. (2014). Kavram karikatürleriyle desteklenen fen ve teknoloji öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve kavramsal an. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (2), 368-392) .
  • Garb, Y. (1987). Virtual reality. Whole earth review.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayın¬cılık.
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 4(3).
  • Keskin, İ. (2017). Matematik öğretmeni adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (Asead), 4(11).
  • Kartal, O.Y. (2014). Eğitim ve bilimsel araştırma. S.Z.Genç, Ç. Şahin (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş 2. Baskı (149-172). Paradigma Akademi.
  • Kıncal, R.Y. & Kartal, O. Y. (2009). Medya okuryazarlığı eğitimi. Milli Eğitim Dergisi, 38(181), 318-333.
  • Kolektif. (1991). Eğitim bilimlerinde çağdaş gelişmeler. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları
  • Lave, J. & Wenger, E. (1991). Situated learning legitimate peripheral participation, Cambridge: Cambridge University Press
  • Lodico, M.G.&Spaulding, D.T. (2006). Methods in educational research: From theory and practice (1th Ed.) (pp. 269). United States: Jossey-Bass.
  • Mccloy, R. & Stone, R. (2001), Virtual reality in surgery, Bmj, Vols.323.
  • Mcgonigle, D. & Eggers, R. (1998). Stages of virtually: ınstructor and student. Interactive learning connection-University Space Network Pilot Project.
  • Mills, S. & Noyes, J. (1999) Virtual Reality: An Overview of User-Related Design Issues: Revised Paper for Special Issue on Virtual Reality: User Issues in Interacting with Computers, May 1998. Interacting with Computers, 11, 375- 386. http://dx.doi.org/10.1016/S0953-5438(98)00057-5
  • Sherman, W. R. & Craig, A. B. (2003). Understanding virtual reality. Morgan Kaufmann
  • Şahin, Ç. & Kartal, O. Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmeni yetiştirme programı hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164-190.
  • Weis, Allan H. (1999). Professional development: a link to better lear¬ning. School, technology and readiness report, The Ceo Forum, Washington.
  • Whyte, J. (2002). Virtual reality and the built environment. Uk: architectural press. Windows to the future. Acm Siggraph Computer Graphics, 23(5), 7-18.
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi. Gazi Eğitim Fa¬kültesi Dergisi, 27(1), 155–167.

Class Teacher Candidates' Views on The Use of Virtual Reality in Education

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 2, 123 - 139, 31.12.2021

Öz

In this study, it was aimed to determine the opinions of the teacher candidates on the use of virtual reality systems and applications in education in line with the opinions received from the primary school teacher candidates. For this purpose, primary school teacher candidates studying at Çanakkale Onsekiz Mart University, Department of Classroom Education in 2019-2020 in Çanakkale were the participants of the research. In the research, 15 classroom teacher candidates participated in the interviews in the qualitative research dimension. For open-ended questions, thematic analysis was carried out with the content analysis technique. The majority of the primary school teacher candidates stated that the use of virtual reality in education is interesting, suitable for students with schematic and visual thinking styles, encouraging students to be active, providing students with a general idea about the subject, enabling students to quickly review the lesson they are studying and making it easier to put the information into practice. thinks that it provides fast learning, facilitates comprehension, and requires concentration. Some of the participants stated the weaknesses of virtual reality; They stated it as costly, tiring and confusing.

Kaynakça

  • Anderson, T. (2003). Getting the mix right again: An updated and theoretical rationale for interaction. The International Review Of Research İn Open And Distance Learning, 4 (2).
  • Arıcı, V. A. (2013). Fen bilimleri eğitiminde sanal gerçeklik uygulamaları üzerine bir çalışma: "güneş sistemi ve ötesi: uzay bilmecesi" ünitesi örneği. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Bostan, B. (2007). Sanal gerçeklikte etkileşim. (yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Brooks, F. P. (1999). What' s real about virtual reality? Ieee Computer Graphics and Applications, 19, 16-27.
  • Burdea, G. & Coiffet, P. (2003), Virtual reality technology. Wiley Publication
  • Can, T. ve Şimşek, İ. (2016). Eğitimde yeni teknolojiler: Sanal gerçeklik. Eğitim Teknolojileri Okumaları, 2016. The Turkish Online Journal of Educational Technology (TOJET), 21. Bölüm, 351,363.
  • Demirel, R., Aslan, O. (2014). Kavram karikatürleriyle desteklenen fen ve teknoloji öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve kavramsal an. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (2), 368-392) .
  • Garb, Y. (1987). Virtual reality. Whole earth review.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayın¬cılık.
  • Kayabaşı, Y. (2005). Sanal gerçeklik ve eğitim amaçlı kullanılması. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 4(3).
  • Keskin, İ. (2017). Matematik öğretmeni adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (Asead), 4(11).
  • Kartal, O.Y. (2014). Eğitim ve bilimsel araştırma. S.Z.Genç, Ç. Şahin (Ed.), Eğitim Bilimine Giriş 2. Baskı (149-172). Paradigma Akademi.
  • Kıncal, R.Y. & Kartal, O. Y. (2009). Medya okuryazarlığı eğitimi. Milli Eğitim Dergisi, 38(181), 318-333.
  • Kolektif. (1991). Eğitim bilimlerinde çağdaş gelişmeler. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları
  • Lave, J. & Wenger, E. (1991). Situated learning legitimate peripheral participation, Cambridge: Cambridge University Press
  • Lodico, M.G.&Spaulding, D.T. (2006). Methods in educational research: From theory and practice (1th Ed.) (pp. 269). United States: Jossey-Bass.
  • Mccloy, R. & Stone, R. (2001), Virtual reality in surgery, Bmj, Vols.323.
  • Mcgonigle, D. & Eggers, R. (1998). Stages of virtually: ınstructor and student. Interactive learning connection-University Space Network Pilot Project.
  • Mills, S. & Noyes, J. (1999) Virtual Reality: An Overview of User-Related Design Issues: Revised Paper for Special Issue on Virtual Reality: User Issues in Interacting with Computers, May 1998. Interacting with Computers, 11, 375- 386. http://dx.doi.org/10.1016/S0953-5438(98)00057-5
  • Sherman, W. R. & Craig, A. B. (2003). Understanding virtual reality. Morgan Kaufmann
  • Şahin, Ç. & Kartal, O. Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmeni yetiştirme programı hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164-190.
  • Weis, Allan H. (1999). Professional development: a link to better lear¬ning. School, technology and readiness report, The Ceo Forum, Washington.
  • Whyte, J. (2002). Virtual reality and the built environment. Uk: architectural press. Windows to the future. Acm Siggraph Computer Graphics, 23(5), 7-18.
  • Yılmaz, M. (2007). Sınıf öğretmeni yetiştirmede teknoloji eğitimi. Gazi Eğitim Fa¬kültesi Dergisi, 27(1), 155–167.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Furkan Aydın 0000-0002-3468-6448

Çavuş Şahin 0000-0002-4250-9898

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydın, F., & Şahin, Ç. (2021). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitimde Sanal Gerçeklik Kullanımına İlişkin Görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 123-139.