Mahremiyet, insanların her dönemde, her dinde, her toplumda vs.
karşılaştıkları önemli bir kavramdır. Bu kavram toplumlara, toplumların
kültürlerine, inançlarına göre formatlanabilmekte; kavrama yüklenen
anlamlar çeşitlilik gösterebilmektedir. Bu çeşitliliğe rağmen, kavramının
“ne”liğinin daha çok ilahiyat bilimlerinin konusu olduğu ileri sürülebilir.
Ancak, bunun öğretime nasıl konu edileceği eğitim bilimlerinin ve din
eğitiminin konusudur, denilebilir. Mahremiyetin öğretilmesi/ öğrenilmesi
ortak gelişim süreçleri içerisinde gerçekleşmektedir. Bu anlamda birey
mahremiyet kavramını nasıl öğrenir? Bu kavramı nasıl anlamlı hale
getirir? Mahremiyet eğitiminin önemi nedir? gibi sorular çalışmanın
konusunu teşkil etmiştir.
Privacy is an important concept that the human being always
comes across in every society, every religion, etc. This concept can be
formatted according to the culture and religion of the societies, and the
meanings attributed to this concept can vary. Despite these varieties, it can
be suggested that “what” this concept is can mainly be the subject of
theology sciences. But, it can be said that how it should be taught is the
subject of educational sciences and religious education. It can be said that
teaching/learning privacy is among the common development process. In
this sense, questions like “How can an individual learn privacy concept?,
“How can it become meaningful for the individual?” constitutes the aims
of the study.
Diğer ID | JA63SE67VY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 1 |