Bu
çalışmada, 2003-2006 yılları arasında Türkiye’de çıkan günlük gazetelerin
içerisinden Cumhuriyet, Milliyet, Yeni
Şafak ve Zaman örneklem olarak seçilmiş; DKAB Dersi ile ilgili yazılar
incelenmiştir. İncelenen gazete yazılarında DKAB Dersi ile ilgili yazılar
temalara ve kategorilere göre sınıflandırılmıştır. Bu kategorik sınıflandırmaya
göre yazıların içerik analizi yapılmış, analiz sonuçlarına göre
değerlendirilmiştir. Gazete yazılarında DKAB Dersinin statüsüne ilişkin
tartışmaların yer aldığı görülmüştür. Bu tartışmalar ağırlıklı olarak DKAB
Dersinin statüsünü konu edinmiştir. Tartışmaların çoğunda, DKAB dersinin
statüsünün “DKAB dersi devletin temel
niteliklerine aykırıdır” bağlamında ele alındığı görülmüştür. Bununla birlikte
DKAB Dersi statüsünün temel hak ve özgürlüklere aykırı olduğu ve okul
programlarına DKAB Dersinin konmasının dinin politikaya alet edilmesine neden
olduğu ileri sürülmüştür. Bu makalede bu görüşleri ele alan yazılar din eğitimi
bilimi açısından değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Editörden |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |