Bu araştırmanın amacı, işletmelerde üretim süreçlerinin dijitalleşmesinin kalite üzerine etkilerini ortaya koymaktır. Dijitalleşme ile işletmedeki fiziksel süreçlerin teknolojilere entegre edilmesi amaçlanmaktadır. Böylece işletmelerin verimlilik, hız ve kalite gibi amaçlara ulaşması hedeflenmektedir. Bu hedefler Endüstri 4.0 döneminde bir rekabet kriteri haline dönüşmüştür. Bu kapsamda dijitalleşmenin hedeflerinden olan kalite ve kalite üzerine yapılan iyileşme çabaları bu araştırmanın temel çıkış noktasıdır. Malatya’da büyük ölçekli işletme kategorisinde sınıflandırılan ve uluslararası faaliyet gösteren bir tekstil işletmesinin dijitalleşmesine bağlı olarak ürün ve üretim süreçlerinde meydana gelen kalite değişiklikleri ve buna bağlı olarak ortaya çıkan sonuçlar araştırılmıştır. Veriler, fabrika ziyareti, yerinde gözlem ve yöneticilerle yüz yüze görüşmeler yöntemiyle toplanmıştır. Elde edilen verilere göre, tekstil işletmesi üretim süreçlerinin dijitalleşmesine bağlı olarak, kalitede önemli iyileşmeler olduğu, hata oranları, fire ve zaman kaybı gibi faktör-lerde azalmalar gerçekleştiği, üretimde daha standart ve çevre dostu ürünler üretildiği görülmüştür. Ayrıca, dijitalleşme ile kalite arasında doğrudan ve pozitif yönde bir ilişki olduğu elde edilmiştir.
Dijitalleşme Dijital Dönüşüm Endüstri 4.0 Kalite Üretim Sektörü
The aim of this research is to reveal the effects of digitalization of production processes in businesses on quality. Digitalization aims to integrate physical processes in the business with technologies. Thus, businesses aim to achieve goals such as efficiency, speed and quality. These targets have become a competitive criterion in the Industry 4.0 era. In this context, the main starting point of this research is the quality and improvement efforts made on quality, which are among the targets of digitalization. The quality changes and the results that emerged in the product and production processes due to the digitalization of a textile company classified in the large-scale enterprise category in Malatya and operating internationally were investigated. The data were collected through factory visits, workplace observations and face-to-face interviews with managers. According to the obtained data, it was observed that there were significant improvements in quality, decreases in factors such as error rates, waste and time loss, and more standard and environmentally friendly products were produced in production due to the digitalization of the textile company's production processes. In addition, it was found that there was a direct and positive relationship between digitalization and quality.
Keywords: Digitalization Digital Transformation Industry 4.0 Quality Production Sector
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |