Sosyal
medya kullanımı son yıllarda hem bireysel olarak hem de kurumsal olarak artmış
ve özellikle işletmeler açısından önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu noktada,
özellikle küreselleşen bir dünyada sosyal medya kullanımı işletmelerin
“uluslararası pazara” daha kolay girmelerine yarayan ve kendilerini tanıtan
önemli mecralardan birisi olmuştur. Sosyal medya araçları arasında yer alan
Facebook ve Instagramın ücretsiz oluşu ile birlikte çok sayıda kullanıcıya
sahip olması da işletmelerin bu mecralarda faaliyet göstermeleri açısından
önemli bir girdidir. Bu çalışmada öncelikle kavramsal ve kuramsal bir çerçeve
çizilmektedir.
Endüstri
4.0, Web 2.0 gibi tartışmaların yaşandığı ve sosyal medyanın değiştirici,
dönüştürücü bir güce sahip olduğunun toplumsal muhalefet hareketleri bağlamında
her gün pratik anlamda kanıtlayıcı gücü ve bir çok işletmenin sosyal medya
üzerinden faaliyet gösteriyor olması ve iletişimin boyutunun teknolojik gelişim
ile birlikte giderek önem kazanması işletmelerin – özellikle uluslararası
ticaret yapanların – sosyal medya kullanım düzeylerinin önemini elzem
kılmaktadır. Bu çerçevede, çalışmanın kuramsal alt yapısını oluşturan sosyal
medya, sosyal medya pazarlaması ve araçları literatür taraması ile
değerlendirilmektedir.
Ardından
alan araştırması yapılmakta ve içerik analizi yöntemi ile elde edilen veriler
ışığında bulgular değerlendirilmekte ve tartışılmaktadır. Elde edilen bulgular
neticesinde fındık ihracat şirketlerine yönelik öneriler yapılmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |