Günümüzde
e-ticaret kullanımı çok yaygın hale gelmiştir. Küçük ölçekli firmalar da
e-ticaret sayesinde küresel pazarda rekabet edebilir bir duruma gelmiştir. E-
ticaretin yaygınlaşması müşteri memnuniyetini ve sadakatini elde etmenin de
önemini artırmıştır. Müşteri memnuniyetinde e-ticaret faaliyetlerindeki
lojistik hizmetleri de önemli bir yere sahiptir. Çünkü günümüzde müşteriler
siparişlerinin istedikleri zamanda kendilerine ulaşmasını talep etmektedir. Bu
nedenle bu çalışmada e-ticaret lojistik hizmet kalitesinin güven, memnuniyet ve
sadakat üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla 423 e-ticaret
kullanıcısından anket ile veri toplanmıştır. Veriler yapısal eşitlik modeli ile
analiz edilmiştir. Analiz sonucunda e-ticaret lojistik hizmet kalitesinin
memnuniyet ve güveni pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir.
Memnuniyet ve güvenin sadakati pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği
bulgusuna ulaşılmıştır. E-ticaret lojistik hizmet kalitesinin sadakati anlamlı
olarak etkilemediği bulgusu elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |