Dünyada büyük yankı uyandıran Covid-19 pandemisi sağlıktan turizme, imalattan ulaşıma hemen her sektörü etkisi altına almıştır. Eğitim sektörünün önemli sunucularından biri olan üniversiteler de hem bilimsel hem de eğitimsel etkinliklerin gerçekleştirilmesi anlamında etkilenen kurumlardan biri olmuştur. Üniversiteler eğitim, öğretim, araştırma hizmetlerini sunma amacını güden bilimsel kurumlardır. Bu amaçları gerçekleştirmek için bilimsel anlamda etkin akademik birimlere ve personellere ihtiyaç vardır. Çalışma İç Anadolu Bölgesi’nde faaliyet gösteren devlet üniversitelerinin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerine bağlı İşletme Bölümlerinde Covid-19’un akademik teşvik etkinliği üzerindeki etkisini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın analizi Veri Zarflama Analizi (VZA) yöntemi ile gerçekleştirilmiş olup uygulamada girdi odaklı CCR modeli kullanılmıştır. Analizde 12 karar verme birimi (KVB), 2 girdi ve 4 çıktı değişkeni kullanılarak etkin ve etkin olmayan İşletme Bölümleri belirlenmiştir. Etkinlik ölçümleri 2019 (covid-19 öncesi) ve 2020 (covid-19 sonrası) yılları için ayrı ayrı yapılmıştır. Analiz sonucunda 2019 yılında 4, 2020 yılında 3 işletme bölümünün etkin olduğu görülmüştür.
yok
yok
-
The Covid-19 pandemic, which has an impact on the world, has affected every sector from health to tourism, from manufacturing to transportation. Universities one of the important providers of the education sector, became one of the institutions affected in the realization of both scientific and educational activities. Universities are scientific institutions that provide education, training and research services. To achieve these goals, scientifically efficient academic units and staff are needed. The study was performed to evaluate the effect of the Covid-19 on academic incentive efficiency in the departments of Business Administration in the Faculties of Economics and Administrative Sciences of state universities in the Central Anatolia Region. Analysis of the study was done by Data Envelopment Analysis (DEA). Using the input-oriented CCR model. Efficient and inefficient departments of business administration were determined by using 12 decision making units (DMU), 2 input and 4 output. Efficiency measurements were made separately for 2019 (pre-covid-19) and 2020 (post-covid-19). As a result of analysis, it was concluded that 4 departments of business administration in 2019 and 3 departments of business administration in 2020 were efficient.
Covid-19 Data Envelopment Analysis Academic Incentive Efficiency
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 12 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 3 |