Bu araştırmanın amacı MEB Avrupa
Birliği Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü tarafından yurtdışı okullarında görevlendirilecek
öğretmenlerin gidiş nedenlerini tespit etmektir. 2014 yılında Yurtdışı uyum
seminerine katılan 112 öğretmene uygulanan anket formunun sonuçları bu
araştırmada incelenmiştir. Bu araştırmada, tarama yöntemi kullanılmıştır.
Tarama yöntemi geçmişte olan veya şuanda
devam eden bir durumu açıklamayı amaçlayan bir araştırma yaklaşımıdır. Geliştirilen
veri toplama araçlarının geçerlilik ve güvenirliğinin sağlanması amacıyla uzman
görüşü alınmıştır. Araştırmaya
katılan öğretmenlerden elde edilen veriler Microsoft Excel ortamında toplanmış,
SPSS istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın
amaçlarına uygun olarak frekans (f), yüzde (%), standart sapma (S), ortalama (
X ) ve bağımsız t testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin ankete verdikleri
cevaplar kıdem, cinsiyet, medeni hal ve öğrenim durumu değişkenlerine göre
incelenmiştir. Öğretmenlerin, geçici olarak yurtdışı göreve gidişlerini
düzenleyen ilgili mevzuata uygun gidiş nedenlerine sahip olduğu bulunmuştur.
Yurtdışı Görev Öğretmen Milli Eğitim Uyum Semineri Uyum Semineri
This study's goal is "Determine
of teachers' reasons of preference for working in foreign countries by the
general directory of foreign communication of European Union Ministry of
Education". Results of surveys, who applied to 112 teachers that
participated in foreign country adaptation seminar in 2014 has inspected in
this study. Scan method has used in this study. Scan method is a research approach
of describing a situation in past or present. Expert opinion has taken for
providing development of data collecting validity and trustworthiness. Gathered
data from teachers that participated in study combined in Microsoft Excel and
analyzed by SPSS Statistic package program. For the goals of study, frequency
(f), percentage (%), standard deviation (S), Average (X), and independent t
test has used. Answers of teachers in surveys has inspected according to;
length of service, gender, marital status and education. Teachers' reasons of
going temporary foreign country teacher duty, has found appropriate according
to the laws of Ministry of Education.
Foreign Country Duty Teacher The Ministry Of Education Adaptation seminar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 24 |