Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MEB Tarafından Yurt Dışına Görevlendirilen Öğretmenlerin Gidiş Nedenleri

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 24, 177 - 191, 31.12.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı MEB Avrupa
Birliği Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü tarafından yurtdışı okullarında görevlendirilecek
öğretmenlerin gidiş nedenlerini tespit etmektir. 2014 yılında Yurtdışı uyum
seminerine katılan 112 öğretmene uygulanan anket formunun sonuçları bu
araştırmada incelenmiştir. Bu araştırmada, tarama yöntemi kullanılmıştır.
Tarama yöntemi geçmişte olan veya şuanda 
devam eden bir durumu açıklamayı amaçlayan bir araştırma yaklaşımıdır. Geliştirilen
veri toplama araçlarının geçerlilik ve güvenirliğinin sağlanması amacıyla uzman
görüşü alınmıştır.
Araştırmaya
katılan öğretmenlerden elde edilen veriler Microsoft Excel ortamında toplanmış,
SPSS istatistik paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın
amaçlarına uygun olarak frekans (f), yüzde (%), standart sapma (S), ortalama (
X ) ve bağımsız t testi kullanılmıştır. Öğretmenlerin ankete verdikleri
cevaplar kıdem, cinsiyet, medeni hal ve öğrenim durumu değişkenlerine göre
incelenmiştir. Öğretmenlerin, geçici olarak yurtdışı göreve gidişlerini
düzenleyen ilgili mevzuata
uygun gidiş nedenlerine sahip olduğu bulunmuştur. 

Kaynakça

  • Cevahir, Cem (2013), Yurt Dışında Görevlendirilen Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Öğretmenlerin Sorunları Ve Çözüm Önerileri (Almanya Örneği), Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Ceyhan, Müge Ayan- Koçbaş, Dilara (2011), “Göç ve Çokdillilik Bağlamında Okullarda Okuryazarlık Edinimi”,Las Projesi Türkiye Raporu, İstanbul.
  • Dolunay Salih Kürşad (2005), “Türkiye ve Dünyadaki Türkçe Öğretim Merkezleri ve Türkoloji Bölümleri Üzerine Bir Değerlendirme”, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28–30 Eylül 2005, Denizli.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri (2014), ”Suudi Arabistan Türk Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sorunları”, Eğitim Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 43(201), ss.125-147.
  • Karasar, Niyazi (2008), “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, 18. Baskı, Ankara: Nobel Yay.
  • MEB (2003), “Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonunun Çalışma Esas ve Usulleri ile Bu Komisyon Tarafından Yurt Dışında Görevlendirilecek Personelin Nitelikleri ile Hak ve Yükümlülüklerinin Belirlenmesine İlişkin Karar” Resmi Gazete: 3.7.2003/ 25157.
  • MEB (2014), Yurt Dışında Görevlendirilecek Öğretmenlerin Mesleki Yeterlilik Sınavı Ve Temsil Yeteneği Mülakatı Kılavuzu 2014, http://www.yurtdisigorev.com/?Syf=5&Id=92074, (25.11.2013).
  • Özalp, Canser (2006), Yurt Dışında Yaşayan Türk Vatandaşlarının Çalışma Sürelerinin Değerlendirilmesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özdemir, Soner Mehmet-Benzer, Halis- Akbaş, Oktay (2009), “Almanya’da Yaşayan 15-19 Yaş Türk Gençlerinin Eğitim Sorunlarına İlişkin Bir İnceleme (Kuzey Ren Vestfalya Örneği)”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), ss. 23-40.
  • Yunus Emre Enstitüsü (2014), Faaliyet Raporu, http://kazan.yee.org.tr/sites/default/files/yayin/faaliyet-raporu.pdf, (20.06.2017).

Teachers' Reasons of Being Assigned for Foreign Country Teacher Duty By Ministry of Education

Yıl 2018, Cilt: 9 Sayı: 24, 177 - 191, 31.12.2018

Öz

This study's goal is "Determine
of teachers' reasons of preference for working in foreign countries by the
general directory of foreign communication of European Union Ministry of
Education". Results of surveys, who applied to 112 teachers that
participated in foreign country adaptation seminar in 2014 has inspected in
this study. Scan method has used in this study. Scan method is a research approach
of describing a situation in past or present. Expert opinion has taken for
providing development of data collecting validity and trustworthiness. Gathered
data from teachers that participated in study combined in Microsoft Excel and
analyzed by SPSS Statistic package program. For the goals of study, frequency
(f), percentage (%), standard deviation (S), Average (X), and independent t
test has used. Answers of teachers in surveys has inspected according to;
length of service, gender, marital status and education. Teachers' reasons of
going temporary foreign country teacher duty, has found appropriate according
to the laws of Ministry of Education.

Kaynakça

  • Cevahir, Cem (2013), Yurt Dışında Görevlendirilen Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Öğretmenlerin Sorunları Ve Çözüm Önerileri (Almanya Örneği), Okan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Ceyhan, Müge Ayan- Koçbaş, Dilara (2011), “Göç ve Çokdillilik Bağlamında Okullarda Okuryazarlık Edinimi”,Las Projesi Türkiye Raporu, İstanbul.
  • Dolunay Salih Kürşad (2005), “Türkiye ve Dünyadaki Türkçe Öğretim Merkezleri ve Türkoloji Bölümleri Üzerine Bir Değerlendirme”, XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28–30 Eylül 2005, Denizli.
  • Gündoğdu, Yusuf Bahri (2014), ”Suudi Arabistan Türk Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Sorunları”, Eğitim Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 43(201), ss.125-147.
  • Karasar, Niyazi (2008), “Bilimsel Araştırma Yöntemi”, 18. Baskı, Ankara: Nobel Yay.
  • MEB (2003), “Bakanlıklararası Ortak Kültür Komisyonunun Çalışma Esas ve Usulleri ile Bu Komisyon Tarafından Yurt Dışında Görevlendirilecek Personelin Nitelikleri ile Hak ve Yükümlülüklerinin Belirlenmesine İlişkin Karar” Resmi Gazete: 3.7.2003/ 25157.
  • MEB (2014), Yurt Dışında Görevlendirilecek Öğretmenlerin Mesleki Yeterlilik Sınavı Ve Temsil Yeteneği Mülakatı Kılavuzu 2014, http://www.yurtdisigorev.com/?Syf=5&Id=92074, (25.11.2013).
  • Özalp, Canser (2006), Yurt Dışında Yaşayan Türk Vatandaşlarının Çalışma Sürelerinin Değerlendirilmesi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Özdemir, Soner Mehmet-Benzer, Halis- Akbaş, Oktay (2009), “Almanya’da Yaşayan 15-19 Yaş Türk Gençlerinin Eğitim Sorunlarına İlişkin Bir İnceleme (Kuzey Ren Vestfalya Örneği)”, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), ss. 23-40.
  • Yunus Emre Enstitüsü (2014), Faaliyet Raporu, http://kazan.yee.org.tr/sites/default/files/yayin/faaliyet-raporu.pdf, (20.06.2017).
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Sinan Karasu 0000-0001-6345-3961

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 30 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Karasu, M. S. (2018). MEB Tarafından Yurt Dışına Görevlendirilen Öğretmenlerin Gidiş Nedenleri. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(24), 177-191.