Today's economy needs individuals who can understand and interpret the developments in the market and make rational decisions. Therefore, it is of great importance to provide economic education for all segments of the society. The aim of this study is to determine the level of economic literacy of the students in Selcuk University Vocational School of Social Sciences. With a questionnaire, students' ability to comprehend the knowledge and concepts in economic courses and to follow and interpret the developments in economics which is defined as economic literacy were investigated. Within the scope of the research, a face-to-face questionnaire was applied to 218 students (126 girls and 96 boys) in Vocational School of Social Sciences between October 12, 2019 and December 2019. The data were analyzed using SPSS 22 statistical program, frequency distributions of answers, demographic characteristics of the participants were examined, reliability tests and correlation analyzes were performed. As a result of the research; The average level of economic literacy of students was found to be 70.98. It was found out that the students benefit from the courses related to the economics they read, so that economic education has a positive effect on the level of economic literacy. Other results are discussed in the text.
Günümüz ekonomisi, piyasada yaşanan gelişmeleri kavrayıp yorumlayabilen ve rasyonel karar alabilen bireylere ihtiyaç duymaktadır. Bunun sağlanmasında toplumun her kademesine verilecek ekonomi eğitiminin önemi büyüktür. Bu bağlamda çalışma, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nun farklı bölümlerinde okuyan öğrencilerin, eğitimini gördükleri “Ekonomi” ile ilgili dersler doğrultusunda, edindikleri ekonomi ile ilgili bilgi ve kavramları anlayıp kavrayabilme, ekonomide yaşanan gelişmeleri takip edip yorumlayabilme becerisi olarak tanımlanan ekonomi okuryazarlık düzeyinin tespit edilmesine yöneliktir. Araştırma çerçevesinde, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokul’nda okuyan 126 kız ve 96 erkek olmak üzere toplamda 218 öğrenciye, 12 Ekim 2019 -2Aralık 2019 tarihleri arasında yüzyüze bir anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 23 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiş, cevapların frekans dağılımları, katılımcıların demografik özellikleri incelenmiş, güvenilirlik testleri ve korelasyon analizleri yapılmış ve öğrencilerin ekonomik okuryazarlık düzeyi ortalama 70,98 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda öğrencilerin okudukları ekonomi ile ilgili derslerden yararlandıkları, ekonomi eğitiminin ekonomik okuryazarlık düzeyine olumlu etkisinin olduğu tespit edilmiş ve bulunan diğer sonuçlar metinde tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 2 |